Plaats reactie
1
Twee jaar terug heb ik een HP LaserJet P4015N laten repareren en reviseren voor een forse prijs € 375 die weer defect is.
De printer die al 10 jaar oud is ga ik niet opnieuw voor veel geld steken voor reparatie wegbrengen.

Voor € 300 koop ik een inkjet.

Epson EcoTank ET-2720 - All-in-One Printer
https://www.bol.com/nl/nl/p/epson-ecota ... oductTitle

Is dit een goede printer voor weinig geld?
2
Vreemd want de nieuwprijs was lager.

Heb zelf slechte ervaringen met de merken HP en Epson voor inktjet printers, kocht steeds een nieuwe als ze kapot gingen (meestal inkt/print problemen) maar ben een aantal jaren geleden overgestapt op Canon die nu een jaar of 10 naar tevredenheid nog steeds werkt, kan mazzel zijn maar toch.
Enige is de papierinvoer die regelmatig moet worden gereinigd.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Hallo,

Hierin heeft ieder zijn voor en tegen, ik ben begonnen met een Canon printer nooit problemen gehad tot de cartridge wel erg duur werd bij veel gebruik.
Toen overgestapt naar een EPSON EcoTank ET-2650, die ik nu 4 jaar gebruik en nu pas bij hoef te vullen (zelfde gebruik aLs de canon waarbij ik 2 á 3 x per jaar nieuwe cartridge voor moest kopen).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Ik heb dan weer slechte ervaringen met name met Epson. Anderhalve maand niet printer kun je de printer wegknikkeren, spuitkoppen verstopt en niet meer open te krijgen.
Heb hier al een aantal jaren (jaartje of 7 a 8) een HP M1530 MFP staan die nog altijd naar volle tevredenheid werkt.

Voor een bedrag van 300 euro ga ik zeer zeker geen inktjet kopen als ik voor datzelfde geld een goede laserprinter voor heb. Dat bij vullen daar heb ik niet zoveel aan, dat moet je dan ook combineren met het aantal afdrukken wat je maakt. Ik heb al een paar jaar dezelfde toner bijvoorbeeld. Maar ik doe dan ook geen 100 afdrukken per dag.

Maar ja, ieder zijn ding. Maar een inktjet voor zoveel afdrukken? Verbaasd me toch wel die keuze.
Greetings, Black Tiger.
5
pearl schreef: Vreemd want de nieuwprijs was lager.
Nieuwprijs was ruim €900 ook had ik nog nieuwe toners in voorraad. Ik heb die reparatie met donoronderdelen laten doen met de gedachte er weer jaren gebruik van te kunnen maken. Nu zit er een storing in dat de papierdoorvoer niet stopt na laatste printopdracht.
Black Tiger schreef:Maar een inktjet voor zoveel afdrukken? Verbaasd me toch wel die keuze.
Bij de MediaMarkt was een 3 in 1 EcoTank printer van Epson de eersteklas vervanger is voor laserjets. De keuze hiervoor is gemaakt om de kinderen in kleur kunnen printen op een goede printer. Foto's afdrukken ook, daar hebben wij nu een Canon pixma voor.

Kan een HP kleurenlaser ook foto's afdrukken?
6
Ik zou niet weten waarom een HP kleurenlaser geen foto's zou kunnen afdrukken?
Maar als ik me niet vergis is specifiek voor het printen van foto's op fotopapier een inkjetprinter kwalitatief beter.

Ben zeer benieuwd naar de resultaten van zo'n Eco Tank printer. Met name als je hem langere tijd (zeg 2 maanden) niet gebruikt. Maar als dat niet snel voor komt zal het moeilijk testen zijn. ;)
Greetings, Black Tiger.
8
Voor mij geen inktjet printer meer, ik had elke keer ingedroogde cartridges, en bij mijn laatste een Epson, was het gewoon drama. Ik heb nu dus een laser printer.

Maar bij 100 prints per dag, lijkt me dat je dan toch voor een laser printer gaat. Of wellicht zo'n eco tank gebeuren? Maar of dat praktisch is voor zakelijk gebruik? Lastige keuzes.
9
Na wikken en wegen is er besloten om de Epson EcoTank ET-8550 voor de huiskamer computer aan te schaffen.
Dan kan de Canon Pixma naar de oudste haar kamer waar wifi niet werkt en via powerline adapter niet te printen is.

Voor het maken van fotoprints is een inkjet kwalitatief beter dan een kleurenlaser dat geen fotopapier van inkjets kan afdrukken.

De LaserJet met storing blijf ik gebruiken tot de laatste toner leeg is. Geeft die de geest kijk ik verder.

Bedankt allemaal voor de reacties en ervaringen.
10
RemcoDK schreef: Nu zit er een storing in dat de papierdoorvoer niet stopt na laatste printopdracht.
Dit probleem werd alsmaar erger. De printer pakte vel na vel op, met als gevolg verkreukeld papier. Van een kennis kreeg ik de tip om de rubbers van de feed rollers na te lopen en dat rubbertje op het plastic buisje te verdraaien. Dat heb ik vandaag gedaan en de printer pakt weer netjes 1 vel papier en bij printopdrachten van meerdere pagina's geen dubbele vellen papier meer.

11
Ik weet nog goed dat wij vroeger voor de HP 4, 5, 6 en 8xx serie (ja die oude deskjets) een speciaal dingens had. Dat kon je dan tegen de rollen opzetten en dan werden die rollen weer opgeruwd. Dat kon je er dan tegen aan zetten en werkte prima.
Best wel goed om te weten dat er tegenwoordig ook nog methodes zijn om bepaalde problemen met rollen op te lossen. Zij het deze keer met een tandwieltje verschuiven, toch handig om te weten! :good:
Greetings, Black Tiger.
12
Black Tiger schreef:Dat kon je dan tegen de rollen opzetten en dan werden die rollen weer opgeruwd. Dat kon je er dan tegen aan zetten en werkte prima.
Dat moet mijn eerste Laserjet 6L dan ook gehad hebben. Die kon ik voor een habbekrats bijkopen met het PC Privé project ergens in 2001. Alle 6L’s werden vervangen voor de nieuwe Laserjet 1100 die wat bleek niet de stickervellen kon printen zonder die op te vrotten. Op kantoor was er geen HP 6L meer, wat een armoe was dat. Ikke en collega's die nog zo'n printer hadden moesten dan de adresetiketten printen en op maandag in de postvakjes bij de receptie uitsorteren.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”