Plaats reactie
16
Alles ligt nog open, dus ook kant en klare NAS systemen zijn zeker nog een optie. Maar zelfbouw heeft wel de voorkeur, je kan dan nog alle kanten op. Ook qua OS, met: FreeNas/TrueNas CORE, OpenMediaVault of XigmaNAS (FreeBSD). Zo heb ik in 2015 een HTPC met OpenELEC samengesteld, al dit soort open-source systemen kan je middels de beschikbare plug-ins helemaal naar wens configureren. Een standaard systeem is altijd maar zo standaard, zelf prutsen en knutselen gaat nooit vervelen. :D

Afbeelding


Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
17
Ja goed, ik gaf het maar aan, ligt er maar aan wat je zelf wilt doen en of je wat meer stroom niet uit maakt.
Freebsd is misschien niet meer de beste keuze. Wordt dat nog gesupport?

Ziet er wel sjiek uit trouwens! Ik zie dat je ook nog je toren op hebt staan met pick-up en alles. Mooi! Heb ik hier helaas geen plek meer voor, maar die oude apparatuur zag er toch echt wel gaaf uit. Lekker grote speakers ook, ik neem aan dat de buren blij met je zijn? Of gedraag je jezelf netjes. ;D
Greetings, Black Tiger.
18
FreeBSD 13.0 is april dit jaar nog verschenen, dus er werkt nog steeds een team aan dit project. De laatste versie van XigmaNAS is van mei dit jaar. Ik weet vrij weinig van Linux, maar FreeBSD staat me bij als stabiele basis voor een OS.
Black Tiger schreef: ik neem aan dat de buren blij met je zijn? Of gedraag je jezelf netjes.
Ik gedraag me netjes, als de buren weg zijn dan draai ik de volumeknop soms verder open. Het is hier sowieso al gehorig, maar er ligt gelukkig vloerbedekking, dat dempt een stuk beter dan een houten of stenen vloer. Ook komt dit de akoestiek weer ten goede. Ook heb ik met de buren testjes gedaan, hun hadden een houten vloer en een 5.1 home cinema set + sub maar dat dreunde hier wel door. Hetzelfde volume hier (of harder) kon je daar bijna niet horen, in ieder geval geen overactieve sub.

Hier bonkt de SUB ook niet, bij een 5.1 set met satelliet speakers is er vaak een passieve sub aangesloten die je niet kan finetunen. Ik heb een actieve sub dat wel kan en goed in te regelen is op de rest van de speakers. Voor open baffle is een passieve sub wel leuk, die kan je dan apart van alles met een DSP inregelen. Maar dat gaat mij te ver.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Ik heb nooit met FreeBSD gewerkt, maar ik hoor ook dat dit zeer stabiel is. Jammer genoeg stopte Directadmin (als enige nog supportende panel) met de support hiervan. Dat is de reden waarom ik me afvroeg of er nog aan gewerkt werd.

Oh kijk aan, testjes gedaan met de buren. Dat liet me aan mezelf denken toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen. De buurvrouw haar slaapkamer lag namelijk tegen mijn woonkamer aan in dat appartementengebouw (soort flat was het wel). Dus dan kun je geen risico's lopen. Ik wist precies op welk volume ze wel iets hoorde en daar bleef ik 's avonds dan altijd nog een stukje onder.
Ik heb ook een passieve sub, zowel op mijn 5.1 systeem voor de PC alsook het Blu-ray systeem met 5.1 ingebouwd. Op de box van de pc kan ik de sterkte van de bas regelen, en op het 5.1 systeem van de Blu-ray kan ik middels de instellingen voor balans en zo ook de sterkte van de bas regelen.
Maar die subwoofer staat standaard of iets lager. Het moet een beetje mooi klinken, ook als je het harder zet, niet dat gedreun van moderne bassen waar je hoofdpijn van krijgt als 5 straten verder een feestje is.
Een echt goede bas moet je ook in je buik voelen, niet in je oren. :)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Aankoopadvies voor nieuwe computers, laptops en overige hardware”