! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
17
Voer het onderstaande uit om via Afbeelding DISM een overzicht van updates te verkrijgen.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Kopieer en plak nu één voor één de onderstaande twee commandoregels in de opdrachtprompt gevolgd door enter.

    Code: Selecteer alles

    DISM /online /get-packages /format:table > "%USERPROFILE%\desktop\Updates.txt"
    
  • Wanneer dit gereed is voeg je het bestand Updates.txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Geachte, U hebt in een vorig bericht geadviseerd om een website te raadplegen https:// answers . . . Daarin werd aangeraden om de Media Creation Tool uit te voeren. Dat heb ik ondertussen gedaan (duurt wel even) maar tot mijn grote verbazing krijg ik geen foutmelding meer bij het updaten. In de geschiedenis van de updates vind ik KB5004237 niet terug maar de laatste update gebeurde op 10/08/2021 12:45 uur. Ik hoop dat het probleem is opgelost maar ik blijf op mijn hoede. Blijven deze berichten op het forum staan? Als het toch nog misloopt zou ik willen verder werken met deze berichten.
In elk geval hartelijk dank voor de inspanningen die door U werden geleverd.
Mvg
19
Het gebruik van de Media Creation Tool was het advies van @pearl , mooi dat het op die manier is gelukt. Om te controleren of KB5004237 is geïnstalleerd kan je onderstaande commando eens uitvoeren in de opdrachtprompt als administrator.

Code: Selecteer alles

wmic qfe list brief /format:texttablewsys
Maak van dit scherm dan een screenshot en plaats die in het volgende bericht.

Dit topic blijft inderdaad op het forum staan, dus mochten er toch nog problemen optreden kan je hier altijd weer een reactie plaatsen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
21
KB5004237 is vandaag geïnstalleerd, maar ook KB5003742 die reeds geïnstalleerd was is opnieuw geïnstalleerd. Wellicht heeft de Media Creation Tool deze update eerst ongedaan gemaakt, waarna de laatste cumulatieve update wel geïnstalleerd kon worden.

Code: Selecteer alles

Security Update               KB5003742               NT AUTHORITY\SYSTEM  7/11/2021
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”