Plaats reactie
1
Een waarschijnlijk klein vraagje waar ikzelf het antwoord schuldig op moet blijven,
Ik gebruik (zoals een ieder ander) een energieschema voor mijn W10 pc en daarin stel ik in;
- Beeldscherm uitschakelen na [Nooit]
- Computer in slaapstand na [Nooit]

Zeer regelmatig kom ik bij mijn PC (die inderdaad vrijwel 24/7 aanstaat) en is meestal het beeldscherm zwart/uit en soms de PC in slaapstand.
Kijk ik dan bij de instellingen staat daar dus 20 minuten bij beeldscherm en soms 30 minuten bij slaapstand.
Dan zet ik dat weer terug (ook bij "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen") en gaat het weer een dag of 1 á 2 goed.

Bovenstaande blijft zich herhalen en is niet dodelijk maar frustrerend en lastig.


Graag hoor ik hier een blijvende oplossing voor..


Afbeelding
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
2
Hallo,

Druk op de Wintoets + X en open Energiebeheer en klik vervolgens op Extra energie-instellingen
Klik links op het gedrag van de aan/uit-knoppen bepalen en op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn..
Schakel de optie: "Snel opstarten inschakelen (aanbevolen)" uit en herstart de computer.
Dit zou het probleem moeten oplossen.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Die optie staat er bij mij niet bij (Is dat dezelfde optie als in de bios waarbij meerdere checks worden overgeslagen/ niet getoond? Want die staat in de bios op AAN).

In ieder geval hier een printscreen;

Afbeelding
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
5
"Fast Boot" (skip several small tests) uitgezet in de bios, opties blijven hetzelfde.
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
7
Ja, na herstart is de optie "Snel opstarten inschakelen (aanbevolen)" wél aanwezig.

Die betreffende optie dus nu uitgevinkt, ff gecheckt dat overal staat "Beeldscherm uitschakelen na [Nooit]", computer maar weer eens herstart en nu dus maar afwachten, denk...
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
9
Eerste update 24 later:

Het scherm is niet meer (vanzelf) uitgegaan en de PC niet meer (ongewenst) in de slaapstand gegaan.
Los daarvan staan, logischerwijs, de instellingen in het energieschema beide nog op [Nooit].

--> aanvulling;
De PC had de laatste tijd ook last van spontane herstart wegens [IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL] of vaker wegens [UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP_M].
Deze herstarts waren 3 tot 9 keer per dag (ja, inderdaad erg veel). Dit bleek achteraf te komen door een nét iets te laag voltage op de overclockte CPU
(moet je ook maar achter zien te komen). Met een multiplier van 25 en een BCLK van 180 (=4.51 Ghz) had ik 1.36 Volt ingesteld en 1.37 bleek uiteindelijk de oplossing voor het BSOD's (ondanks dat een Aida stability test nu bijna 80 Graden Celsius op CPU oplevert)
Ik had ergens het idee dat deze twee zaken met elkaar te maken hadden (en misschien ook wel), maar vond het het benoemen waard.


Maar, lang verhaal kort; De energieschema 'errors' lijken vrijwel zeker opgelost. Wederom complimenten voor de aanwezige kennis hier!
----------------------------------------------------------------
Asus R3G X58 mobo | Xeon X5675 oc@ 4.51 Ghz | 24GB Triple-Channel DDR3 | XFX Double D HD 7950 Black Edition oc@ 1100 Mhz | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | Cooler Master V6GT push/pull (Arctic Silver 5 koelpasta) | Windows 10 Enterprise | SAMSUNG 3-Series Curved 27"F396FHU | Synology DS213+ NAS (2x3GB WD red)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”