Plaats reactie
3
Yep. Accu's laden lijkt steeds gevaarlijker te worden door dergelijke spontane branden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Vind het toch wel heel erg snel gaan voor accu's, lijkt eerder op een benzinebrand. Je ziet eerst zo'n wolk en dan opeens ontvlamt het. Het is dat het erbij staat. Maar dat kan aan het type accu's liggen, misschien Lipo's.
Zo te zien is het materiaal waarvan die bussen gemaakt zijn bijzonder brandbaar, als je op het eind van het filmpje kijkt zie je dat niet onderaan de accu's maar bovenaan het dak van die bus al snel aan het vlammen is, nog voordat de brand beneden is.
Dat zal door de hitte komen van de bus die in brand staat er naast, maar als het dan zo snel zo hard brand.... dat geeft toch zeer te denken over het materiaal waarmee deze bussen gemaakt zijn.
Maar wanneer die accu's tijdens een busrit met zo'n snelheid in de fik vliegen ben je ten dode opgeschreven.
Misschien niet met zo'n snelheid, maar dit schijnt al herhaaldeljik gebeurt te zijn, in brand vliegen tijdens ritten....
https://www.greencarreports.com/news/10 ... -first-one

Als ik ooit in China ben ga ik wel met de toektoek of zo. :)
Greetings, Black Tiger.
6
Black Tiger schreef: Misschien niet met zo'n snelheid...
In het filmpje op YouTube zie je de tijd (wellicht van een bewakingscamera) meelopen, dit gaat toch in een rap tempo. Ook als zou het een hybride-bus zijn, met een benzine-tank, dan nog!

Ik weet niet of iemand alhier de Formule 1 volgt, maar Romain Grosjean kwam levend uit deze vuurzee na een megacrash. Of dit in een bus zonder brandwerende kleding ook zo is - ik denk het haast niet?

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Zo te zien is het materiaal waarvan die bussen gemaakt zijn bijzonder brandbaar
Waarschijnlijk zit er veel kunststof in zo'n elektrische bus om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Een kunststof brand is nauwelijks te blussen en verspreidt zich vaak snel middels brandende druppels en gaten die de brand in het kunststof veroorzaakt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Dat klopt Peter. Maar dat is het nadeel van die regels daar in China of liever gezegd het ontbreken daaraan.
In Europa en zeker in Nederland is er een zekere vereiste v.w.b. brandveiligheid, dus het is "not likely" dat men hier zoiets snel zou zien gebeuren.

@Maxstar Ja die race met Grosjean heb ik gezien, dat was even schrikken. Maar met passagiers in een bus die zo snel gaat verdampen komt men daar zeer zeker niet zo ongeschonden vanaf.
Daarom dat het me ook verbaast met die link die ik plaatste dat het dus al vaker gebeurt schijnt te zijn, maar tot nu toe met geluk. Totdat het een keer echt mis gaat natuurlijk.
Greetings, Black Tiger.
10
Gas uit lekkende accu is ook levensgevaarlijk.
Waterstofsulfide (H2S) is een sterk giftig gas met een opvallende geur. Het gas ruikt naar rotte eieren. Wie ligt te slapen, ruikt dat echter niet of te laat.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Dit gas staat ook wel bekend als het 'zelfmoordgas' - https://www.nu.nl/binnenland/2310146/in ... rdgas.html
De geurdrempel voor waterstofsulfide is zeer laag (0,0047 ppm) en ligt onder de voorlichtingsrichtwaarde van 0,03 ppm.
Dit is écht een gevaarlijk goedje, helaas wordt er niet aangegeven om welke type (of soort) accu's het gaat.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Nieuwste model van Tesla is net uit en er vliegt meteen een exemplaar in brand
In Haverford, in de Amerikaanse staat Pennsylvania, is een splinternieuwe Tesla Model S Plaid in brand gevlogen. De bestuurder was enige tijd ingesloten door de vlammen, maar wist uiteindelijk zonder verwondingen te ontkomen.
https://www.ad.nl/auto/nieuwste-model-v ... ~a14bce0b/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Off-topic hoekje en algemene discussies”