Plaats reactie
1
Goedenavond,

De HP helpdesk en BENQ helpdesk komen er niet uit, maar ik hoop jullie wel :)

Mijn HP Pavillion herkent de BENQ flatscreen op mijn werk, maar ik krijg geen beeld daarop. In het menu 'beeldscherminstellingen' op mijn HP kan ik vanalles voor het 2e beeldscherm instellen, maar de BENQ reageert niet (geeft aan geen input).

Met de beide helpdesks heb ik vanalles doorlopen in de 'beeldscherminstellingen'. Resolutie lijkt niet uit te maken, frequentie niet, kabel is ook geen probleem. Volgens HP zijn mijn drivers en sorftware up to date. Maar macbooks kunnen wel verbinding maken met de BENQ en ik heb nog een andere HP Pavillion geprobeerd en daarmee lukt het ook niet. Thuis kan ik de HP aan de tv hangen zonder problemen.

Volgens beide helpdesks is het iets met compatibiliteit? We kunnen een helikopter op Mars laten vliegen, maar simpel laptop-HDMI-flatscreen werkt niet, haha.

Is er een oplossing of redelijk simpele workaround zodat ik mijn laptop op het werk aan de BENQ kan koppelen?

---

BENQ RP7501K

HP Pavillion met Windows 10, Intel i7. Mijn interne beeldscherm is aangesloten op Intel Iris Plus Graphics; ik heb ook NVIDIA GeForce MX250 (stuurprogramma 27.21.14.5763) erop zitten.

---

Verder dan de 'tweede beeldschermimstellingen' heb ik niet gerommeld, dus ik sta open voor suggesties
3
Hallo en welkom op het forum,

De HP Pavilion - 14-ce3640nd heeft een HDMI 1.4b uitgang, welke HDMI-kabel is er in gebruik? Op de kabel staat als het goed is een nummer die refereert aan de HDMI-versie. Geef deze eens door, ik had zelf ooit in een 'Home Theater-pass through' opzet die ook niet werkte vanwege een kabel die niet compatibel was met het gebruikte systeem. Dit zou een verklaring kunnen zijn dat de MacBooks via de gebruikte kabel wel verbinding kunnen maken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik kwam een vergelijkbaar probleem tegen met een HP Pavilion laptop en een Benq monitor. Zie het laatste bericht van Cadzy22, misschien heb je er iets aan.
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... bdb580db27
cadzy22 schreef: I plugged the monitor into another laptop, just to make sure it was working, and it did display correctly straight away.
I then turned on my laptop and logged in, I then unplugged the monitor from the other laptop, plugged it straight into mine and it works!!!
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Heb je al eens het startup channel van de Benq aangepast, zie de instructies vanaf pagina 46 in de onderstaande handleiding.
https://cdn.cnetcontent.com/b0/fb/b0fbc ... 91550d.pdf

Hier kan je een bijvoorbeeld specifieke HDMI-poort instellen, of de optie 'Startup through any channel'. Misschien heeft deze instelling met het probleem te maken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”