! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
62
Hallo,

Stap 1. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen verschijnt voer dan het volgende uit: Handleiding.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

Stap 2. Post het bestand met de COMPONENTS hive:
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\System32\config
  • Selecteer het bestand COMPONENTS en kopieer dit naar je bureaublad.
    Let op: Indien je een melding krijgt dat het bestand in gebruik is, herstart dan je computer en probeer het nogmaals.
  • Rechtsklik op het bestand COMPONENTS op je bureaublad en kies Kopiëren naar... - Gecomprimeerde (gezipte) map.
    Hierdoor wordt het bestand ingepakt met als naam COMPONENTS.ZIP.
  • Upload het bestand COMPONENTS.ZIP naar filedropper.com of WeTransfer.com en post de downloadlink.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
63
Ik heb de Fixlist nog even aangevuld met een extra check, als je de vorige reeds had gedownload mag je die verwijderen en de (nieuwe) fixlist uit de bijlage gebruiken bij stap 1 in het vorige bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
65
Stap 1 Open de opdrachtprompt als administrator en voer één voor één de onderstaande commandoregels uit gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

MD C:\Manifest-bkp
COPY "C:\Windows\WinSxS\Manifests\wow64_microsoft-windows-t..es-commandlinetools_31bf3856ad364e35_10.0.19041.1_none_a4f6113bccc284b7.manifest" C:\Manifest-bkp
COPY "C:\Windows\WinSxS\Manifests\wow64_microsoft-windows-t..ices-appcompattools_31bf3856ad364e35_10.0.19041.1_none_b36547673f7cb25f.manifest" C:\Manifest-bkp
COPY "C:\Windows\WinSxS\Manifests\x86_microsoft-windows-t..lservices-appcompat_31bf3856ad364e35_10.0.19041.1_none_93f82932241f58e3.manifest" C:\Manifest-bkp

Stap 2 Voer SFCFix opnieuw uit.

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Zorg dat Afbeelding SFCFix.exe op het bureaublad staat.
  • Download de bijlage SFCFix.ZIP en sla dit bestand ook op het bureaublad op.
  • Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
  • Sleep het bestand SFCFix.ZIP in SFCFix.exe zoals op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
  • SFCFix zal het script vervolgens uitvoeren.
  • Na afloop hiervan zal op het bureaublad een logbestand met de naam SFCFix.txt verschijnen.
  • Post dit logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
67
Het herstellen van de services lijkt vanuit de normale modus niet te lukken, start het systeem op in de veilige modus zonder netwerkmogelijkheden.

Stap 1 Download Fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad en start de computer (eerst) op in de veilige modus.
  • Open het startmenu en klik op Instellingen.
  • Ga naar Bijwerken en beveiligen > Systeemherstel > Geavanceerde opstartopties.
  • Klik hier op Nu opnieuw opstarten.
  • Selecteer nu de optie(s) Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen.
  • Kies de optie veilige modus.
Stap 2 Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Stap 3 Herstart de computer in de normale modus.

Download nu ServiceCheck.bat uit de bijlage naar bijvoorbeeld het bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies de optie als administrator uitvoeren.

Als dit gereed is voeg dan fixlog.txt en ServiceCheck.txt als bijlage toe.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
71
Hallo,

Stap 1. Open het startmenu en type het commando regedit gevolgd door enter.
Navigeer nu naar de registersleutel: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services".
Klik met de rechtermuisknop op de map Services en klik op de optie Exporteren.
Sla dit bestand op b.v. het bureaublad op als srv-export en upload deze naar www.filedropper.com en plaats hier de downloadlink.

Stap 2. Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
73
Hallo,

Bepaalde registersleutels van de corrupte services ontbreken volledig of missen allerlei gegevens. Mogelijk dat bepaalde permissies het herstellen in de weg zit.

Stap 1. Registersleutel verwijderen.
  • Open het startmenu en typ het commando regedit gevolgd door enter.
  • Navigeer nu naar de volgende registersleutel.

    Code: Selecteer alles

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services
    
  • Klik met de rechtermuisknop op de map wuauserv en kies verwijderen en klik op Ja om dit te bevestigen.
  • Laat het register openstaan om vervolgens stap 2 uit te voeren.
Stap 2. Services importeren in het register.
  • Download Services.zip uit de bijlage en pak dit bestand op bijvoorbeeld het bureaublad uit.
  • Klik in het register in het menu op Bestand en kies de optie Importeren.
  • Selecteer nu steeds één voor één de onderstaande vier bestanden, je krijgt dan steeds deze melding te zien, klik hier op OK.
  • Verschijnt er een andere (fout)melding geef deze dan even door.

    Afbeelding
    • wuauserv
    • wscsvc
    • WinDefend
    • SecurityHealthService
  • Als alle services succesvol zijn geïmporteerd herstart je de computer.
  • Voer hierna de Farbar Service Scanner weer uit en plaats wederom dit logbestand als bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
75
Kijk eens aan, dit ziet er goed uit.

Open de opdrachtprompt als administrator en voer één voor één de onderstaande commando's uit.
Maak van beide een screenshot als het proces gereed is en voeg deze toe aan het volgende bericht.

Code: Selecteer alles

sfc /scannow

Code: Selecteer alles

DISM /online /cleanup-image /scanhealth
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”