! In dit forumonderdeel kunnen forumgebruikers alleen op eigen onderwerpen reageren.

1. Voor het verhelpen van problemen met Windows Update zijn vaak meerdere stappen nodig, helaas bestaat er geen all-in-one tool om dit soort problemen op te lossen.
2. Neem a.u.b. nooit instructies van gelijkaardige problemen over, dit kan averechts werken en voor problemen zorgen. Open altijd een eigen onderwerp en volg de daarin gegeven instructies op.
Plaats reactie
31
Werkt ook niet ik krijg deze error out-file : Kan een gedeelte van het pad C:\WINDOWS\system32\%USERPROFILE%\Desktop\SFC-Results.txt niet vinden.
At line:1 char:1
+ sfc /scannow > "%USERPROFILE%\Desktop\SFC-Results.txt"
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : OpenError: (:) [Out-File], DirectoryNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : FileOpenFailure,Microsoft.PowerShell.Commands.OutFileCommand
34
Mooi, nu is het wel gelukt met SFC - en dit ziet er goed uit. Waarom checkdisk resulteert in de foutcode 0xc0000001 heeft wellicht te maken met de rode regel uit een eerder logje van FRST.
Disk: 0 (MBR Code: Windows 7/8/10) (Size: 931.5 GB) (Disk ID: 0004DA10)
Partition 1: (Active) - (Size=549 MB) - (Type=07 NTFS)
Partition 2: (Not Active) - (Size=930.5 GB) - (Type=07 NTFS)
Partition 3: (Not Active) - (Size=533 MB) - (Type=27)
Dit is mogelijk een probleem met een (oude) bootloader en/of verkeerde verwijzing naar een driveletter.
1. Open de opdrachtprompt weer als administrator.
2. Kopieer en plak nu het onderstaande commando in de opdrachtprompt.

Code: Selecteer alles

bcdedit >> "%USERPROFILE%\Desktop\bcd-result.txt"
Plaats hiervan het resultaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
38
Netjes. voer nogmaals CheckDisk uit, wanneer de foutmelding 0xc0000001 verschijnt geef dit dan weer even door.
Mocht het wel gelukt zijn voer dan na CheckDisk en de herstart ListChkdskResult weer uit en plaats hiervan het resultaat.

Code: Selecteer alles

CHKDSK C: /F
Download Afbeelding ListChkdskResult naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op ListChkdskResult.exe en kies voor de optie "als administrator uitvoeren".
  • In het venster van gebruikersaccountbeheer dat nu verschijnt klik je op JA.
  • Nu verschijnt er een venster met de mededeling, "Checking Windows Eventlog Please Wait!".
  • Dit venster sluit vanzelf wanneer de scan gereed is, op OK klikken om dit venster te sluiten is niet noodzakelijk.
  • Vervolgens opent er een kladblokvenster met het logbestand, deze wordt tevens op het bureaublad opgeslagen onder de naam ListChkdskResult.txt
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
40
Voer nu Windows Update opnieuw uit, indien er wederom een foutmelding verschijnt geef deze even door en voer ook het volgende uit.
  • Open de Windows Verkenner en blader naar de map C:\Windows\Logs.
  • Klik met de rechtermuisknop op de map CBS en kies Kopiëren naar.... > - Gecomprimeerde (gezipte) map.
  • Nu verschijnt de melding: "Kan de gecomprimeerde (gezipte) map niet hier maken. Wilt u de map in plaats hiervan op het bureaublad maken?"
  • Klik hier op Ja.
    Afbeelding
  • Upload het bestand CBS.ZIP naar http://www.filedropper.com of GoFile en plaats de downloadlink in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
42
Wederom de foutcode (0x80070424) neem ik aan?

Download wuauserv.reg naar bijvoorbeeld het bureaublad.
Dubbelklik op het registerbestand en sta toe dat deze wijzigingen in het register worden toegepast.
Herstart de computer en voer daarna de Farbar Service Scanner (FSS) uit en plaats hiervan weer het resultaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Update problemen & SFC Scannow corrupties”