Plaats reactie
1
ls Taakbeheer is gedeactiveerd, kunt u Taakbeheer weer activeren als u beheerdersrechten op de computer hebt.

Taakbeheer activeren op een computer waarop Windows Vista Home Basic of Windows Vista Home Premium wordt uitgevoerd
Voor deze procedure moet u het register bewerken. Een verkeerde wijziging in het register van uw computer kan ertoe leiden dat uw computer niet meer werkt. We raden u sterk aan om een back-up van het register te maken voordat u wijzigingen aanbrengt.

1. Kies Start >> Uitvoeren.
2. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
3. Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Windows >> CurrentVersion >> Policies >> System.
4. Kies Bewerken >> Nieuw >> Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kunt u deze stap overslaan.
5. Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw >> DWORD-waarde.
6. Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.
7. Vul als waarde het getal 1 in om Taakbeheer uit te schakelen. Door de waarde 0 in te vullen of door de hele waarde DisableTaskMgr te verwijderen kan Taakbeheer eventueel later weer worden benaderd.
8. Sluit de Register-editor.

of

1. U kunt Register-editor als volgt openen: klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken en druk vervolgens op ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
2. Ga naar de volgende locatie: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Policies
3. Dubbelklik op Systeem, dubbelklik op DisableTaskMgr, wijzig Value data in 0, en klik vervolgens op OK.

Taakbeheer activeren op een computer waarop andere edities van Windows Vista worden uitgevoerd
1. Klik op de knop Start, typ gpedit.msc in het zoekvak en druk op Enter.
2. Dubbelklik onder Gebruikersconfiguratie op Beheersjablonen.
3. Dubbelkik op Systeem en klik op Opties voor Crtl+Alt+Del.
4. Dubbelklik op Taakbeheer verwijderen, klik op Uitgeschakeld en klik vervolgens op OK.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
4
Ok, ik heb de tool geinstalleert, geeft m.i. een beetje teveel info, de info die ik ervan krijg is me een beetje teveel om zomaar via het internet te delen.
Na het opstarten van de pc was taakbeheer weer uitgeschakeld.
Toen ik mijn veiligheidspakket gebruikte zag het i.i.g. een mallware in temp (lsass.exe) die Bullguard niet wist te verwijderen, Bullguard wist wel dat het een Bitcoinminer was )volgens mij kon ik het ook al merken aan de spellen (grafische kaart).
Daarna Malwarebytes geinstalleert en nu lijkt het na de opstart goed te zijn (malwarebytes heeft meer problemen verholpen).

Het lijkt dat als ik Malwarebytes aanschaf voor 40 euro per jaar dat dit een goede optie is (gratis software ben ik niet zo een fan van, alhoewel uw advies ook veel duidelijkheid geeft', misschien dat PC Web Plus een goedkoper alternatief weet.

Voorzover hartelijk dank voor de hulp.
Mondriaan :dank:
5
Het logbestand van FRST bevat geen gevoelige informatie, enkele algemene informatie van het systeem en de installatie van Windows. Op deze manier is malware, restanten daarvan en/of aangepaste instellingen op te sporen. Deze bestand kan je dus veilig op het forum als bijlage toevoegen. Na de controle zijn deze ook weer te verwijderen van het forum. Aangezien er toch narigheid is gevonden is een diepere controle wel aan te bevelen.

Wat betreft Malwarebytes Premium is dat overbodig om naast BullGuard te gebruiken. Beide kunnen dan immers voor conflicten zorgen. Je kan wel de gratis versie van Malwarebytes blijven gebruiken als (on-demand) scanner om eens in de zoveel tijd te gebruiken als extra controle. Dit kan bijvoorbeeld ook met de ESET Online Scanner.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Diversen”