Plaats reactie
1
Hoi, sinds kort zie ik de melding "Je browser wordt beheerd door je organisatie". Wat wil dit zeggen??

Als ik hier op klik staat er bij beleid controleren:
typ "chrome://policy" in je adresbalk en druk op enter

resultaat in de bijlage.. (scans geven niets verdachts aan)
Afbeelding
PCwebplus.png
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Word deze pc door een IT-beheerder: https://support.google.com/a/users/answer/9310143?hl=nl

citaat:
Opmerking: Uw IT-beheerder kan Chrome-beleid toepassen om de Chrome-browser voor uw organisatie te beheren. Als u wilt controleren of uw beheerder de Chrome-browser beheert, voert u chrome://settings in de adresbalk in. Bovenaan staat Je browser wordt beheerd door je organisatie.

Als je chrome://settings invult wat krijg je dan te zien?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Niks bijzonders zo te zien?! zie bijlage
pcwebplus2.png
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Ik las in een ouder topic van jou dat jij vroeger Avast als antivirus gebruikte. Maak jij nog steeds gebruik van Avast als antivirus? Dan is Avast de organisatie die jouw browser Chrome beheert. Dat lijkt een wat ongelukkige manier om te vertellen dat Avast jou beschermt tijdens het browsen met Chrome.

Zie dit topic: https://support.google.com/chrome/thread/38194546?hl=en
Lees het antwoord van Marek M. Klik in zijn antwoord ook op de link naar het bijbehorende topic op het forum van Avast.
6
Topic verplaatst naar Browsers, e-mailprogramma’s en internet software onderdeel.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Waarom is die melding zo vervelend? Het betekent alleen dat Avast jou beschermt tijdens het surfen. Verder zijn er geen beperkingen; je kunt nog steeds alle extensies installeren die jij wilt enz. Jij blijft zelf gewoon de baas over Chrome.

Als je per se van die melding af wilt, dan zijn er verschillende mogelijkheden.
Uit de link naar het Avast forum:
1.disable webshield in avast and the policy will gone in chrome://policy (but you will be unprotected browsing the web)

or 2.disable it by going to chrome://flags and disabled "Show managed UI for managed users". (note this will only get rid the notification "notice by organization" but it doesnt get rid the policy set by avast) the policy is still there but only the notification will gone in your chrome browser.
Bron: https://forum.avast.com/index.php?topic ... msg1541731

In het Nederlands
1. Schakel webshield van Avast uit. Dan ben je van die melding af, maar word je ook niet meer beschermd door Avast tijdens het gebruik van Chrome.
2. Typ in de adresbalk van Chrome het volgende: chrome://flags en druk dan op Enter. Maar helaas.., dit gaat niet werken, want de flag "Show managed UI for managed users" lijkt niet meer aanwezig in de huidige versie van Chrome: versie 81.0.4044.138. Flags zijn altijd experimenteel. Ze komen en ze verdwijnen weer. Daar heb je zelf geen invloed op.

of 3. Verwijder Avast en ga gebruik maken van een andere virusscanner.
9
Ok dat wist ik niet, had de melding nog nooit eerder gezien vandaar dat ik me een beetje zorgen maakte..
Maar als het verder niks bijzonders is mag je het topic weer sluiten hoor ;)

bedankt voor de hulp!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”