Plaats reactie
1
Een nieuwe functionaliteit op het forum is dat gebruikers een reactie die tot de oplossing van het gestelde probleem heeft geleid kan markeren als oplossing c.q. 'beste antwoord'. Indien deze functie is gebruikt zal er bij het topic een groen vinkje worden getoond dat aangeeft dat het probleem is opgelost. Ook zal het betreffende antwoord met de (uiteindelijke) oplossing in het eerste bericht in een groen kader worden weergegeven.

Om een antwoord / reactie als oplossing "beste" te markeren klik je op het vinkje bij de groene pijl.
Afbeelding Als een reactie als oplossing is gemarkeerd zal dit als volgt worden weergegeven in het eerste bericht met onderaan een link naar de betreffende reactie in het topic. Vooral in langere topics kan dit een toegevoegde waarde hebben als de uiteindelijke oplossing* op deze manier ook in het eerste bericht wordt weergegeven.
Afbeelding Noot: * Natuurlijk is het zo dat er meerdere wegen naar Rome leiden, dit kan dus betekenen dat meerdere reacties aan de uiteindelijke oplossing hebben bijgedragen. Echter is het markeren van meerdere berichten niet mogelijk, hierdoor zal deze functie niet bij alle topics even goed toepasbaar zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Maar welke gebruikers zien dat vinkje staan, zodat zij erop kunnen klikken?
Je zou verwachten dat dat alleen de topic starter is. Alleen hij (of zij) kan immers bepalen welk antwoord voor hem het meest behulpzaam was om zijn probleem op te lossen.

Ik merkte vandaag dat er voor mij een melding klaar stond: Afbeelding In het topic van Nipcweb vond iEscape dat ik het beste antwoord gaf. Zij klikte daarom op het vinkje. Dat is natuurlijk een geweldige oppepper voor mijn ego, maar mag een moderator dat doen? Is dat wel de bedoeling? Is het kiezen van het beste antwoord niet voorbehouden aan de topic starter?

Maar misschien was iEscape gewoon even aan het oefenen. Dat kan ook... ;D
3
Hoi Porrelaar,

De functie van deze extensie is eigenlijk tweeledig, tenminste zo heeft de ontwikkelaar deze extensie ontworpen. In de eerste plaats kan alleen de topic starter een reactie markeren als oplossing / beste antwoord. Maar moderators hebben deze mogelijkheid ook, de voornaamste gedachte hierachter is om in topics van meerdere pagina's een antwoord te markeren zodat de uiteindelijke oplossing (ook) in het eerste bericht komt te staan.
This extension is forum based (to allow users to select the best answer for their topic) and moderator based (to allow a user to select the best answer for any topic).
Zoals ik in de voetnoot als schreef kunnen meerdere antwoorden tot de uiteindelijke oplossing of beantwoording van een vraag leiden. Dat is bij deze extensie dan ook een manco. Bij de ontwikkelaar van deze extensie heb ik de suggestie aangedragen om een tweede optie toe te voegen in de vorm van het markeren van een topic als opgelost zonder dat een bepaald bericht de markering 'beste antwoord' krijgt.
porrelaar schreef: 10 feb 2020 12:38 (...) maar mag een moderator dat doen? Is dat wel de bedoeling? Is het kiezen van het beste antwoord niet voorbehouden aan de topic starter? Je zou verwachten dat dat alleen de topic starter is. Alleen hij (of zij) kan immers bepalen welk antwoord voor hem het meest behulpzaam was om zijn probleem op te lossen.
Deze extensie is zo ontwikkeld dat topic starters maar ook moderators deze functie kunnen gebruiken. Op diverse hulpfora van o.a. internetproviders of het forum van Microsoft kunnen moderators ook berichten markeren als oplossing zodat het betreffende bericht (van gebruiker X) onder de startpost verschijnt. Of om een bepaalde reactie met een oplossing te 'highlighten', zodat gebruikers met een identiek probleem niet vele pagina's hoeven door te lezen om bij de uiteindelijke oplossing te komen.

Momenteel heb ik deze extensie letterlijk naar het Nederlands vertaald, het 'beste antwoord' (best answer) is dan ook een relatief begrip. Zoals je al schrijft kan in principe alleen de TS beoordelen wat voor hem/haar het beste antwoord is. Een meer algemene vertaling als "Gemarkeerd als oplossing" of iets in die trant komt weer heel anders over.

Wat dat betreft is het altijd best wel even puzzelen en optimaal vertalen van extensies van groot belang om vraagtekens te voorkomen. :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Forum feedback & mededelingen”