Goedemiddag,
ik heb sinds kort VPN van Norton op mijn PC en sinds die tijd kan ik geen mail verzenden via KPN alleen als ik de VPN uitzet. Binnenkomende mail is geen probleem.
Kan iemand mij op weg helpen
met vr grt
Yvonne
2
Een VPN ziet KPN als een vreemd netwerk, het is dus vrij logisch dat KPN het niet toe laat dat daar mail over verzonden wordt.
Dat wordt namelijk gezien als "relayen" en daar worden mailservers tegen beschermd.
Het enige wat je zou kunnen proberen is mail te versturen via smtp authenticatie. Ik weet niet of je nu pop3 of imap gebruikt.
In geval van pop3 is dat mail versturen via smtp poort 587.
Je kunt hier de instelling daarvoor lezen:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/overal- ... ief-348101
Het staat niet allemaal vermeld, moet dan in je mail programma poort 687 gebruiken en StartTLS/TLS of SSL/TLS afhankelijk van je mail programma.
Dat is als je pop3 mail gebruikt. Voor IMAP zijn er andere poorten.
Enige andere oplossing is VPN uit te schakelen als je mail wenst te versturen.
Dat wordt namelijk gezien als "relayen" en daar worden mailservers tegen beschermd.
Het enige wat je zou kunnen proberen is mail te versturen via smtp authenticatie. Ik weet niet of je nu pop3 of imap gebruikt.
In geval van pop3 is dat mail versturen via smtp poort 587.
Je kunt hier de instelling daarvoor lezen:
https://forum.kpn.com/e-mail-10/overal- ... ief-348101
Het staat niet allemaal vermeld, moet dan in je mail programma poort 687 gebruiken en StartTLS/TLS of SSL/TLS afhankelijk van je mail programma.
Dat is als je pop3 mail gebruikt. Voor IMAP zijn er andere poorten.
Enige andere oplossing is VPN uit te schakelen als je mail wenst te versturen.
Greetings, Black Tiger.