Gesloten
1
Hallo.

Vanmorgen toen in laptop aanzetten is alles verandertveell snel koppelingen verdwenen, internet Explorer had ik Firefox is nu edge.
Krijg melding "uw beheerder of organisatie heeft diagnostische gegevens nivo ingesteld op basis.
Configuratieassistent komt in eens weer te voorschijn.

Lay-out van biro blad is verandert.
Net ging laptop op nieuw opstarten.


Ik heb niets verandert hoe kan dit??
2
Hier de vraag steller.

Na het nogmaals zelf opnieuw op starten is alles weer als vanouds
Ik vind dit heel raar
3
Doe eens schijfcontrole:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Er zit een trojan in dat programma wat ik moest downloaden, ik kreeg de optie om de infectie te verwijderen en te starten dat heb ik gedaan waardoor ik later een melding kreeg van kaspersky dat ik infectie heb.
5
Er is niets mis met het programma ListChkDskResult.exe. Kaspersky is overbezorgd.
Post een log van Kaspersky of een screenshot van de valse melding.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Inderdaad. Kaspersky vindt er iets verdachts aan maar dat is ten onrechte. Het bestand is legitiem.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Even geduurt maar hier is het dan
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Het logje ziet er normaal uit.
Herstart de computer nogmaals en vertel hoe het dan gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Kan het niet zijn dat ik per ongeluk iets heb aangeraakt waardoor het opnieuw wordt ingesteld, want het biro blad was nagenoeg leeg, maar alle apps staan er nog wel op dus denk niet dat dat kan.
12
Zou kunnen al weet ik niet wat. Al je problemen waren opgelost na een herstart. Zijn de problemen na nog een herstart ook nog weg ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”