Plaats reactie
47
PeterJ schreef:Bepaal nu eerst welk apparaat deze "Phone/Tablet" is, door in het apparaat het IP adres of MAC adres op te vragen.
In dit geval is dat 192.168.1.14 ofwel 08:21:60:62:5E:1A

Gevonden.....Het is mijn streambox
49
Zo ziet mijn Housecall network NA een scan er uit.
Heb van de week wel mijn wifi kanaal veranderd.

Heb de laatste tijd ook geen problemen meer gehad....maar nieuwsgierig als ik ben, wil ik toch de oorzaak weten danwel problemen uitsluiten
50
Blijkbaar staat of stond er in de streambox poort 5555 open met de verwijzing freeciv. Ik heb geen ervaring met een streambox maar zo te lezen is dat legitiem.
Je kan het eens een paar dagen aankijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
53
Vrijdag is alle ellende wederom begonnen
Kun je wat specifieker zijn, last van uitvallende internet, een Mirai melding ?
In je screenshot van bericht #48 staat "The Security of this Device Can Be Improved". Klik op Scan en volg de aanwijzingen.
Heb je al je andere apparaten (11 stuks)  als eens gescand ?
Verander op alle apparaten het wachtwoord naar iets anders en herstart het apparaat daarna.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
56
Het probleem is dat ik op een hoop sites weer CAPTCA in moet vullen (o.a Nexus Mod manager)
En mijn streambox doet het niet meer...althans..radiozenders doen het wel, films en dergelijke doen het niet

Ben dingen aan het afkoppelen, uitsluiten enz...
Klopt het dat er in het rood onderlijnde een verschil kan zitten???? (bovenstaande bericht)
Het is echter niet mijn IP maar mijn email adres wat de problemen geeft...die wordt telkens gekaapt lijkt het wel

Housecall geeft 5 devices aan in het groen en dat klopt, want dat zijn de devices die ik gebruik.
Te weten:
Router
Desktop
Telefoon
Cromecast
Streambox (is nu offline gehaald door mij.)

Alles is up-to-date
De rest gebruik ik niet (ligt al jaren in de la...oude nokia enz enz)

Mijn IP adres staat op een whitelist (zie screenshot volgende bericht) en heb geen nieuwe mails gehad van tele2 abuse.net. (Zie volgende screenshot}
Deze "site" wordt door de huidige helpdesk medewerkers van tele2 aangegeven al zijnde buiten gebruik.
Daar werd echter wel een melding gemaakt van het mirai virus, maar is nu niet meer terug te vinden...
Laatst gewijzigd door Daan van Silfhout op 26 aug 2019 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
59
Het is echter niet mijn IP maar mijn email adres wat de problemen geeft...die wordt telkens gekaapt lijkt het wel
Verander het wachtwoord daarvoor ook.
Heb je de email van Tele2 al beantwoord, deze email is van 24 juni 2019 en zoja, wat is hun antwoord. ?
Een BSSID-nummer is iets anders dan een MAC-nummer. Een MAC is een fysiek nummer van een netwerk-apparaat, Een BSSID is een soort lijst van alle apparaten die in verbinding staan met de router.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
60
Wachtwoord veranderd, maar het tijdelijke ww wordt niet geaccepteerd......
Kan wel weer inloggen met mijn oude ww....om moedeloos van te worden.
Door telefonisch contact met Tele2 is ver vorige keer wel gelukt om ww te veranderen. 
Ik volg nu dezelfde procedure met bovenstaande als gevolg.

Heb zeer uitgebreid telefonisch overleg gehad (week of 8 geleden) en hun antwoord was:

We kunnen bestaande email adres niet verwijderen bij een werkende IP adres.
Aangezien u wel internet heeft, verbonden ben met uw Tele2 modem is er niets wat we kunnen doen.
Als laatste middel moet u het contract opzeggen en gelijk weer aanvragen.
Op deze manier krijgt u een nieuw IP adres toegewezen.


Mijn reactie was...hoe zit het dan met het email adres??? Wordt dat dan ook veranderd???
Hier kreeg ik geen bevestiging op...
Blijkbaar hebben ze na ons gesprek ook dat tele2.abusenet maar opgeheven, want die pagina is offline....

Ik weet het nou echt niet meer Peter
EDIT: Heb mail beantwoord. Dus maar op reactie wachten??
EDIT2: Sites waar ik problemen mee heb zijn wel te bezoeken via Opera browser met VPN ingesteld. Wist niet of ik je dat al had verteld
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”