Plaats reactie
196
Mooi, alles is toch goed gegaan.
Controleer Windows Update opnieuw en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
199
Vandaag alle drie de computers laten updaten.
Jammer genoeg is de bereikbaarheid van de Haka1 computer daar niet mee opgelost.
200
Da's jammer. Helaas is het niet gelukt. Laatst nog bij iemand met 1 nieuwe laptop hetzelfde probleem, deze was gekocht en door de winkelier geinstalleerd. Na herinstallatie werkte alles weer. Maar ook dat is bij jou al geprobeerd.
Had echt mijn hoop gezet op een fix in 1903 maar dat mocht helaas niet zijn.
Er is nog 1 oplossing, eerder een onveilige workaround want dat is de gast toegang open zetten. Dat wordt als onveilig gezien en wordt door Microsoft zelf ook standaard niet geactiveerd. Malware heeft dan bijv. ook eenvoudiger toegang tot je netwerk. Alhoewel malware tegenwoordig wel zo knap gemaakt wordt dat dit toch wel lukt.

Als het je verder niet uit maakt zou je dat kunnen proberen.

Daarvoor moet het groepsbeleid aangepast worden.
Klik op de startknop, type dan:
gpedit.msc
Klik op dat dingetje wat je dan ziet van beheerssjablonen.
Ga onder Computerconfiguratie nar Beheersjablonen -> Netwerk -> Lanman-Werkstation
Dubbelklik op"Onveilige gastaanmeldingen inschakelen". Klik dan op Ingeschakeld, daarna Toepassen en OK.
Zo activeer je het gastnetwerk en zou men overal bij moeten kunnen.
Niet mijn keuze maar als echt niets anders werkt is dat een mogelijke oplossing. Er zijn er meer die dat zo doen.
Greetings, Black Tiger.
201
Euhm, ik zit net even in de eigenschappen van Systeem te kijken, en zie daar staan dat de versie van windows 10 home nog steeds 1809 is.
Betekend dit dan dat er nog geen fix is gebeurd naar 1903?
Ik dacht dat dit automatisch met al die updates was meegekomen.

Voor ik ook maar iets ga doen, moet ik daar dan in systeem de optie productcode wijzigen of uw versie van windows upgraden voor gebruiken?
202
Dat klopt, voor zover mij bekend is er nog geen fix gebeurt in versie 1903, maar ik weet het niet 100% zeker omdat zo vaak rare dingen gebeuren en nog niet op alle computers versie 1903 aanwezig is.
Op een ander forum is het iemand wel gelukt om eerst SMB CIFS 1.0 aan te zetten en na een herstart uit te zetten en daarna was alles weer zichtbaar. Maar dat kan ook weer met browsemaster te maken hebben dus dat wil nog niet perse iets zeggen.
Voor ik ook maar iets ga doen, moet ik daar dan in systeem de optie productcode wijzigen of uw versie van windows upgraden voor gebruiken?
Waarom zou je een productcode moeten wijzigen? Versie 1903 komt gewoon met Windows update mee. Hij is sinds kort gereleased voor push zodat hij sneller voor iedereen beschikbaar komt.
Wat je kunt doen om te upgraden is iets vaker naar start -> instellingen -> bijwerken en beveiliging en dan zoeken of zien of hij er nog niet is.
Als je 1903 nog niet er in hebt zitten zou ik daar wel even op wachten totdat die op de machines aanwezig is. Zoals gezegd, komt automatisch, geen productcode wijzigen voor nodig.
Greetings, Black Tiger.
203
Okay, weer wat geleerd vandaag.
Ben je overigens nooit te oud voor.
Maar ik kan maar slecht wennen aan het taalgebruik in windows10.
204
Maar ik kan maar slecht wennen aan het taalgebruik in windows10.
Welk taalgebruik? Of is het meer waar alles te vinden is?

Je kunt eens kijken naar Classic Shell die heb ik bij mijn zus ook geinstalleerd en die vond het een verademing om mee te werken.
Greetings, Black Tiger.
205
Nee ik bedoel echt het taalgebruik.
In de gegevens over het systeem wordt het volgende weergegeven.
Windows Specificaties.
Editie Windows10 home
Versie 1809

Daaronder staat in het blauw, Productcode wijzigen of uw versie van windows upgraden.
Daarbij ga  ik dan denken dat ik van versie 1809 naar 1903 kan upgraden.
206
Oh dat bedoel je.
Ja dat heeft er altijd wel gestaan, de informatie die er staat is op zich wel goed en heeft daar altijd wel in de buurt gestaan, maar de plek waar het nu staat in W10, zo kort onder die informatie wekt inderdaad de indruk dat je een andere licentie zou moeten hebben om te upgraden. Terwijl er bedoeld wordt een upgrade van home naar pro of van pro naar ultimate bijvoorbeeld.
Daar hebben ze niet over nagedacht, dat is wel duidelijk. :)
Bijzonder verwarrend inderdaad.

Dat was me eerder nog niet opgevallen. Ik stam uit de oude tijd dus ik open via start en dan cmd intypen een command prompt, type daar winver in en mep op enter en dan is de versie ook zichtbaar. Daar staat die upgrade info niet bij.
Greetings, Black Tiger.
207
Volgens mij stam ik dan nog uit de tijd ver voor die van jou.
Ik heb nog met schrijfplankje en griffel leren schrijven. :o
Kon het hele computergebeuren nog redelijk volgen, maar met de overstap naar 10 kom ik toch wel eens wat koeterwaals en abracadabra tegen. :crash:
208
Nja je stamt niet zo heel ver voor mijn tijd. Want ik heb wel nog leren schrijven met de leesplankjes van aap, noot, mies en met schoonschrift tussen de lijntjes.
Maar ik zie niet echt koeterwaals er tussen. Misschien als je me een tekstueel voorbeeld geeft. Ik ben met die hele computerbusiness opgegroeid en het zou best kunnen zijn dat ik het daardoor niet meer zo scherp zie omdat ik er al aan gewend ben. :)
Greetings, Black Tiger.
209
Ik heb het hele gebeuren van het nog steeds niet kunnen delen van de bestanden tussen alle stations een poosje laten rusten.
Vandaag las ik op deze site Microsoft het volgende,
Lost een probleem op waarbij een File Share Witness Server Message Block (SMB)-handles niet verwijderde, wat ertoe leidde dat een server op den duur geen SMB-verbindingen meer accepteerde.

Zou dit het issue kunnen zijn waar ik in mijn netwerk mee te maken heb, en is  het dan aan te bevelen om handmatig te proberen een update te doen naar 1903?
210
Ik durf niet te zeggen of dat een issue is wat met jouw netwerk te maken heeft. Maar het lijkt er wel op dat 1903 iets beter werkt, misschien beeld ik me dat slechts in. Het kan echter geen kwaad om te upgraden.
Zelf heb ik dat gedaan door handmatig op het zoeken naar updates te klikken een paar keer. Het is me namelijk niet bekend wat er gebeurt als de update van elders gedownload en geinstalleerd wordt als deze tegen een incompatibiliteit mocht oplopen.
Greetings, Black Tiger.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”