Plaats reactie
1
In een Word document op mijn MacBook Pro heb ik enkele hyperlinks naar artikelen op een van mijn websites opgenomen.
Als ik zo'n link aanklik krijg ik de error melding “De internetserver of de proxyserver is niet gevonden”, maar als ik zo’n link rechtsreeks in de browser intyp gaat hij er wel naar toe.

Inmiddels heb ik begrepen, dat het iets te maken kan hebben met een op mijn laptop terechtgekomen proxyserver door restanten van een virus. Ik heb Sophos al een complete scan laten uitvoeren, maar zonder resultaat.

Daarna heb ik gevonden, dat je de instellingen voor zo’n proxyserver moet kunnen aanpassen om zo’n proxyserver te kunnen omzeilen, maar dat vind ik te griezelig worden om mee te gaan prutsen, omdat dat boven mijn pet gaat en ik mijn instellingen niet wil verzieken.
Uit mijn Netwerkinstellingen begrijp ik, dat mijn internet toegang via Wifi en mijn NETGEAR93 router met IP 192.168.2.35 verloopt. 

En via ‘Geavanceerd’ zie ik het bijgaande Proxy instellingen scherm zonder de betekenis van die opties te begrijpen.
Kennelijk zou ik hier iets aan moeten vinken en/of mijn domeinen olyphant.nllugtigheid.org en sjoa-drenthe.nl invullen om zo’n proxy te omzeilen?

=> Zou ik op die manier dat hyperlink probleem kunnen oplossen?

Mvrgr, Henk
Afbeelding
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
. . . dat begrijp ik niet abbs.
Ik heb een MacBook Pro met Mojave, waarop ik Word for Mac 2011 heb staan. Daarop staat ook dat Word document met de niet werkende hyperlinks.
Hoe kan ik een .exe bestand van Windows installeren op een Mac? Daar kan ik toch alleen maar .dmg bestanden op installeren in Programma's?
5
@ HenkvdB,

De schermafbeelding in jouw beginpost is OK, niets wijzigen.
HenkvdB schreef:Ik heb een MacBook Pro met Mojave, waarop ik Word for Mac 2011 heb staan.
Support has ended for Office for Mac 2011.
Ondersteuning voor Office for Mac 2011 eindigde op 10 oktober 2017. Het is niet verstandig om Office for Mac 2011 te blijven gebruiken.
HenkvdB schreef:Inmiddels heb ik begrepen, dat het iets te maken kan hebben met een op mijn laptop terechtgekomen proxyserver door restanten van een virus. Ik heb Sophos al een complete scan laten uitvoeren, maar zonder resultaat.
Je hebt géén antivirus op een Mac nodig.
Af en toe de Mac scannen met Malwarebytes for Mac de free versie is voldoende.

Topic is verplaatst naar Mac gedeelte.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”