Plaats reactie
16
Heb nu wel ethernet internettoegang, zie tot nu toe deze desktop HAKA1, de Arris router, de draadloze HP Envy printer, en een Technicolor router van de buren via wifi.
Je ziet HAKA1 via wifi? Je bedoeld vanaf de laptop? Of vanaf de wifi van de desktop?
Dat is een goede zaak, als de HAKA1 ook internet heeft gewoon via de kabel aansluiting. Normaliter mag de adapter niet worden uitgeschakeld als je de desktop uitschakeld.

Eerst de netwerkadapter inschakelen, kabel er aan hangen en dan zien of het weer werkt. Ik zou trouwens op de desktop niet tegelijkertijd wifi en bekabeld gebruiken, dat kan wel eens rare problemen geven. Dus als je kabel gebruikt zou ik de wifi adapter uitschakelen.
Greetings, Black Tiger.
17
Euh nee.
De desktop is station HAKA1.
Wanneer ik dus op HAKA1 in de verkenner op netwerk klik, dan zie ik HAKA1, de Arris router, de draadloze HP Envy printer, en een Technicolor router van de buren via wifi.
Heb de wifi nu uitgeschakeld
18
Ben even eigenwijs geweest, en heb de desktop uitgezet.
Een vijtal minuten uitgelaten en weer aangezet.
Geen ethernetadapter actief, en in apparaatbeheer stond die met een uitroepteken.
Apparaat verwijderd, en gezocht op nieuwe apparaten.
Adapter weer actief.
Terwijl de desktop uitstond even onder de werkplek gedoken en gecheckt of daar een lampje aan de achterkant naast de netwerkkabel ingang brandde.
Geen lampje, voor zover dat een indicatie kan geven.
19
Vandaag bij tijd en wijle bezig geweest.
Heb inmiddels het windows stuurprogramma voor de adapter vervangen door een driver van Intel, deze Driver van Intel
Installatie ging super vlot en adapter werd gelijk opgepakt.
Echter na vijf minuten desktop uit, geen netwerkverbinding en adapter mestaat met foutmelding in apparaatbeheer.
Bij zoeken naar gewijzigde hardware wordt de adapter weer actief.
20
 wellicht speelt dit een rol: apparaatbeheer, rechtsklik op je netwerkadapter, vraag eigenschappen en haal vinkje weg bij energiebeheer 'windows mag dit apparaat uitschakelen'.
maar ook is een fout in de hardware van de netwerkkaart mogelijk, dat zag ik wel eens eerder, en dan bracht een nieuw kaartje (kost een drol voor een desktop) uitkomst.
21
Dat vinkje uitzetten zou dan hier ergens moeten zitten? Afbeelding Fout in de netwerkkaart zou natuurlijk kunnen.
Maar de adapter die er nu op werkt zit op het moederboard vast.
Kan die dan vervangen worden door een losse kaart?
22
ik herken dat eigenschappenvenster niet, ziet er doorgaans anders uit.
maar wellicht zit zo'n energiebesparingsoptie in een van die vele tabbladen; even zoeken dus...
het plaatsen van een los netwerkkaartje is geen probleem. 
23
Het probleem met de niet opstartende natwerkadapter schijnt te zijn opgelost.
Al zwervend over het net kwam ik dit tegen Intel 82579V fails
Heb de drivers die genoemd werden geïnstalleerd, en pc opnieuw gestart.
Netwerkadapter was direct actief.
Desktop staat nu voor een kwartier of zo uit en wordt dan weer opgestart.
Fingers crossed  :wait:
26
Nu na anderhalf uur volledig van de stroom te zijn afgekoppeld geweest, start de adapter direct weer op.

Tevens lijkt het er op dat het verhaal van Zoggo, en Ziggo in het netwerkprofiel geen belemmering zijn voor de netwerkverbinding.

Wel is er nog verschil in de bereikbaarheid van de verschillende computers onderling, en de bereikbaarheid van gedeelde mappen op die stations.
Kom daar later nog op terug.
27
Dat is een goed bericht. Dat van Zoggo en Ziggo is op zich geen belemmering nee, maar...
en een Technicolor router van de buren
dit is wel erg vreemd. Tenzij je hiermee een wifi verbinding van de buren bedoeld.

V.w.b. de bereikbaarheid van de computers onderling kan dat liggen aan wie er de wedstrijd wint voor master browser op het netwerk, daar zit sinds Windows 10 versie 1803 dacht ik, een bug in die Microsoft er niet uit haalt of wenst te halen.
Er is wel een oplossing voor het beter vinden van computers in het netwerk.
Ga daarvoor naar het configuratiescherm van alle Windows 10 computers, klik op systeembeheer en dan op services. Of klik op start en type in services.msc en klik dan op Services.
Dubbelklik daarin op de Function Discovery Provider host. Kijk naar het selectievakje en wijzig dan "handmatig" naar "automatisch". Klik daarna op Toepassen (indien mogelijk) en daarna OK. Mocht de service niet starten, klik dan zelf op starten.
Doe hetzelfde met de Function Discovery Resource Publication service als deze niet al op automatisch staat.

Dat zou het probleem verder moeten oplossen, vermits alle computers wel in dezelfde werkgroep staan.
Greetings, Black Tiger.
28
De techncolor is inderdaad zo'n wifi ding van de buren.
Bij mij staat nu alle wifi op laptop en desktop uit, en ik zie hem ook niet meer.

Op alle drie de stations de stappen gedaan.
Resultaat is dat de desktop en de laptop Haka3 zien nu alleen Haka3 in verkenner netwerk, en de laptop Haka2 ziet alle drie de computers, en kan ze ook bereiken.

Alle drie de computers zitten in dezelfde WERKGROEP
:?:
29
Ik neem aan dat op alle 3 ook het SMB 1.0 protocol is ingeschakeld?
Als ze alle 3 nieuw gestart zijn zouden ze elkaar moeten kunnen zien. Staat er op een of meer van de computers toevallig firewall software die niet van Windows zelf is? Bijvoorbeeld een security pakket van een of andere antivirus software?

Ik begrijp dat Haka1 en 3 alleen problemen hebben om Haka2 te benaderen. Kunnen zij hem wel pingen?
Open daarvoor een command prompt als administrator en type (vanaf haka1 en haka3) het volgende:
ping haka2
als dat geen resultaat geeft, open dan een command prompt op laptop haka2 en type:
ipconfig
en druk op enter.
Je ziet dan het ip adres.

Open weer een command prompt in haka1 en 3 en type het volgende commando:
ping 192.168.x.x
dus als het ip van haka2 192.168.178.11 is dan is het commando:
ping 192.168.178.11
dan zou er wel resultaat moeten komen. Krijgen haka 1 en 3 dan wel antwoord?

Zoja, dan kun je nog eens proberen bij de eigenschappen van de netwerkadapters de netbios over tcp/ip aan te zetten.

Even zien of ik een screenshot kan regelen.
Network omgeving, adapter eigenschappen, daar waar je ipv6 hebt uitgeschakeld.
Selecteer dan ipv4 en klik dan op eigenschappen.
Dan rechts beneden op "geavanceerd".
Dan neem je het tabblad "Wins" en onderaan "netbios via TCP/IP inschakelen" selecteren en dan op ok klikken en herstarten.
Liefst op alle pc's, dat wil nog wel eens helpen.

De beloofde screenshot: Afbeelding
Greetings, Black Tiger.
30
Ingesteld op alle drie de stations.
Resultaat, Haka1 ziet alles, Haka2 en Haka3 zien alleen de router en de draadloze printer.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Netwerken, Draadloos Netwerk, Routers & Modems”