Gesloten
1
Goedenavond,

Ik heb helaas softonic op mijn computer gekregen, weet niet zeker waardoor. Ik heb de hulpstappen gevolgd en stuur het scanrapport en de logs van RSIT mee. Super dat jullie hulp bieden!
NB Bij malwarebytes kreeg ik eerst alleen de optie de bestanden in quarantaine te plaatsen. Daarna heb ik ze alsnog verwijderd. Hopelijk komt dat op hetzelfde neer.

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Paula Kooistra
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Hier en hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel hoe het na de herstart gaat.
Er lijken ook problemen te zijn met de activatie van Windows 10 of Microsoft Office 2016.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Dat is al een mooie opruiming.

Stap 1:
Gebruik je Bonjour van Apple ? Zo niet, dan de-installeren.

Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op IK GA AKKOORD als het welkomsvenster verschijnt.
Klik op Nu scannen.
Er wordt nu eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
Na het scannen, klik op Reiniging en Reparaties.
Let op: Zorg dat alle geopende werkbestanden opgeslagen zijn. De computer wordt zo meteen herstart!
Klik op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Heerlijk idee dat er allemaal rommel verwijderd is! Hier is het logbestand van AdwCleaner.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
AdwCleaner heeft ook nog wat opgeruimd.
Beantwoord de volgende vragen:
a) Heb je nog last van softonic ?
b) Gebruik je Bonjour van Apple ? Zo niet, dan de-installeren.
c) Er lijken problemen te zijn met de activatie van Windows 10 of Microsoft Office 2016.
Gebruik je beide programma's legitiem ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Hoi,

Ik zie geen meldingen meer van Softonic! Ik denk dat het weg is, superfijn!
Ik gebruik geen Bonjour.

Die problemen met de activatie van Windows komen volgens mijn man omdat ik een refurbished laptop heb gekocht met daarop waarschijnlijk een bedrijfseditie van Windows 7, waar de update naar 10 niet goed op heeft gepakt. Maar dat is zijn gok. Windows is legaal, Office 2016 niet.
10
Ik gebruik geen Bonjour.
Dan mag je die de-installeren.
Die problemen met de activatie van Windows komen volgens mijn man omdat ik een refurbished laptop heb gekocht met daarop waarschijnlijk een bedrijfseditie van Windows 7, waar de update naar 10 niet goed op heeft gepakt. Maar dat is zijn gok.
Zou kunnen. Durf het niet met zekerheid te zeggen.
Windows is legaal, Office 2016 niet.
Niet zo netjes. Dan kan ik je net verder helpen tenzij je de illegale versie verwijdert.
Het is tegen de regels om mensen met een illegaal besturingssysteem of andere illegaal gebruikte programma's te helpen.
Het probleem met softonic is alvast verholpen en daar kwam je voor.
Als je wilt stoppen met dit topic doe dan nog onderstaande.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Oeps, ik had niet in de gaten dat ik Bonjour er wel op had staan. Nu gedeïnstalleerd en Delfix uitgevoerd. 

W.b. Office, daar heb je gelijk in, dat is niet netjes. Ik heb het gedeïnstalleerd en ga mijn legale versie 2007 er weer op zetten.

Heb je enig idee wat ik kan doen aan de activatie?
12
W.b. Office, daar heb je gelijk in, dat is niet netjes. Ik heb het gedeïnstalleerd en ga mijn legale versie 2007 er weer op zetten.
Prima.
Heb je enig idee wat ik kan doen aan de activatie?
Helaas niet veel denk ik. Windows kan de activatie server niet vinden welke waarschijnlijk via de vorige eigenaar geregeld was.
Is de computer draadloos of via een netwerkkabel met je internet-aansluiting verbonden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
14
Doe eens het volgende:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Kopieer en plak in het zwarte venster Licensingdiag.exe -report %userprofile%\desktop\report.txt -log %userprofile%\desktop\repfiles.cab en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Na afloop van deze opdracht zal op het bureaublad het bestand report.txt staan.
Post dit bestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”