Ik heb Windows 10
Als printer via WiFi Canon MG 6100
Ik krijg bij het opstarten de melding:
Er is een probleem opgetreden tijdens het starten van C:\Users|Wim\cnmss
Kan opgegeven module niet vinden.
Canon zegt dat het probleem komt door Windows.
2
Hallo,
We gaan het even bekijken doe daarvoor:
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Farbar Recovery Scan Tool Link
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
We gaan het even bekijken doe daarvoor:
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Farbar Recovery Scan Tool Link
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
4
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
- Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
- Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
- Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc) Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
- Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
- Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
- Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
- Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
- Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Druk op de Fixen knop.
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
6
Hallo,
Is de melding nu weg?
Is de melding nu weg?
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
8
Hallo,
Zou je van die melding een printscreen willen maken, die uploaden en dan in het volgende antwoord plaatsen.
Hier uitleg: viewtopic.php?f=4&t=4036
Zou je van die melding een printscreen willen maken, die uploaden en dan in het volgende antwoord plaatsen.
Hier uitleg: viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
12
Ja, die zou het kunnen zijn. Probeer het maar luk het niet zo gaan verder zoeken.falstring schreef:zou opgelost moeten zijn met: rechtsklik op taakbalk, kies taakbeheer, tabblad opstarten, vink uit: canon ij driver
herstart via startknop, afsluitmenu en optie 'opnieuw opstarten'
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
14
Hallo,
We testen nog één ding anders is de beste optie het canon software te verwijderen en opnieuw te installeren.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
We testen nog één ding anders is de beste optie het canon software te verwijderen en opnieuw te installeren.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
- Druk op de Fixen knop.
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
15
DE MELDING IS WEG!!!!!!
Na de laatste keer via FRST fixen start het systeem opnieuw op en WONDER BOVEN WONDER de melding is niet verschenen.
Hartstikke bedankt!
Nog een vraag: heeft het zin om sowieso de software van Canon te verwijderen en opnieuw te installeren? Of loop je dan de kans dat deze melding weer verschijnt?
Na de laatste keer via FRST fixen start het systeem opnieuw op en WONDER BOVEN WONDER de melding is niet verschenen.
Hartstikke bedankt!
Nog een vraag: heeft het zin om sowieso de software van Canon te verwijderen en opnieuw te installeren? Of loop je dan de kans dat deze melding weer verschijnt?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.