Geen geluid

Plaats hier al uw vragen met betrekking tot de hardware van uw computer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#1

29 dec 2018 10:14

Ik had vanochtend een youtubefilmpje afgeluisterd, maar nu geeft mijn laptop geen geluid meer, OS windows 10.
Voor zover ik weet zijn er recentelijk geen updates geweest.
De laptop reageert niet wanneer ik het volume wijzig.
Als ik rechtsonder het scherm aan het luidsprekericoon aanklik krijg ik een melding dat de luidsprekerinstellingen uit zij, voor zover ik weet heb ik dat zelf niet gedaan, zie foto
Wat moet ik doen om de instellingen weer aan te krijgen?

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c273 ... geluid.jpg
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

29 dec 2018 10:19

Hallo,

Ga eens naar apparaatbeheer, staan daar gele vraag tekens?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#3

29 dec 2018 10:49

Nee, er staan daar geen gele vraagtekens...
Bij besturing voor geluid etc zie ik ook geen vraagtekens.
Trouwens heb je de foutmelding die ik als bijlage heb meegestuurd al bekeken (sorry als je het wel hebt gedaan ;)  )
En mijn laptop geeft ook aan dat er geen apparaat voor geluidsweergave is geïnstalleerd, als ik het luidspreker icoon met de cursor aanveeg....
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

29 dec 2018 10:59

Hallo,

Ik zie het icoon van apparaatbeheer. :good:
Dan heb je deze stappen ook al gedaan?
Op "Geluidsproblemen oplossen" geklikt?
De drivers opnieuw geïnstalleerd, of op de site van de fabrikant de nieuwste geïnstalleerd?
Staat systeemherstel bij jou aan?


Dit zijn de standaard stappen
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#5

29 dec 2018 11:12

Yup, volgens windows kan het probleem niet de probleemoplosser worden vastgesteld (?)
De nieuwste stuurprogramma is bijgewerkt
Apparaat uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
Apparaat niet verwijderd

Waar kan ik zien of het systeemherstel aan staat.

Trouwens ik lees dit bij eigenschappen van de Nvidia Virtual Audio Device etc.
Zie foto
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c274827ad1cf/5c27482783268-pcwebplus_geluid1.png
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#6

29 dec 2018 11:21

Hallo,

Windows 10 systeemherstel: https://www.windows-helpdesk.nl/systeem ... indows-10/

Als je bij eigenschappen van NVIDIA op het tabblad "Stuurprogramma" klikt en kiest voor Apparaat verwijderen.
Dan de laptop herstarten en dan worden de stuurprogramma's weer bij gewerkt.
Kijk of dan het geluid het weer doet.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Samuel
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 554
Lid geworden op: 18 jul 2012 14:57
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: Windows Defender
AM: Malwarebytes Anti-malware
FW: Windows firewall

#7

29 dec 2018 11:24

Hallo Abbs,

er is iets vreemds gebeurt: ik heb nogmaals de probleemoplosser ingeschakeld en nu gaf hij aan dat er een hardwarewijziging is toegepast en dat ik de laptop opnieuw moet opstarten.
Zo gezegd, zo gedaan en warempel, ik weer GELUID :D :D :D.
In ieder geval bedankt voor je hulp, TOP!!
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

29 dec 2018 11:27

Hallo,

Heel mooi, misschien doordat je ze uit en aan heb gezet is iets door gevoerd :hmm:
Bedankt en graag gedaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”