Plaats reactie
1
hello iedereen en een fijne zondagavond gewenst;

ik heb weer wat geprutst...en nu staat er op m'n bureaublad een balk met de tekst...WenDiscover chrome://settings...

hoe krijg ik dat er nu terug af?

graag wat hulp,

Lynneke
Afbeelding
iedere keer leer ik meer en meer
2
Hallo,
ik heb weer wat geprutst..
Wat bedoel je precies, heb je iets gedownload ?

Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mb3-setup-consumer-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je de volgende melding:
"Welkom bij uw 14-Daagse Premium proef-periode". Sluit dit venster.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
15112018 rapport.txt
wat ik precies gedaan heb weet ik niet, ik was op zoek naar een tekstverwerker tussen m'n programma's en heb alles waar een vinkje bijstond opengeklikt...

mocht je een voorstel hebben voor een gratis tekstverwerker, gewoon om een briefje te schrijven, niks anders, dan graag...

Lynneke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
iedere keer leer ik meer en meer
4
Hoe gaat het na de opschoning door Malwarebytes ?

Windows heeft een gratis tekstverwerker aan boord: Wordpad.
Kan je daar wat mee ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
alles werkt weer prima, er zaten wel wat zaken in die ik verwijderd heb...en wordpad... dat ken ik niet, ga daar eens mee aan de slag...heb enkel kladblok en dat werkt niet zo goed...bedankt voor alle hulp en de info PeterJ, voor mij mag er een slotje op...Lynneke
iedere keer leer ik meer en meer
6
wordpad staat er niet tussen, word wel maar dat functioneerd niet goed...enig idee waar ik wordpad kan vinden?
iedere keer leer ik meer en meer
7
Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ Wordpad en klik op OK.
Start Wordpad dan wel op ?
word wel maar dat functioneerd niet goed.
Hoezo niet, krijg je een foutmelding ?
Heeft Word wel gewerkt ?
Als je Word hebt, heb je waarschijnlijk Microsoft Office geïnstalleerd. Welke versie van Office is dat ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
wordpad komt te voorschijn...maar ja, waar staat die dan ergens zodat ik die in de balk onderaan kan plaatsen...

foutmelding? ja en nee...ik doe er een knipsel bij...het is gewoon lastig...

als ik bij zoeken "microsoft office" intyp dan vind ie het niet...ik installeer zoiets niet, dat was zo toen ik dat onding hier kocht..
volgens mijn bescheiden mening hebben ze er met de klak naar gesmeten...maar ja, ik ken er niks van hé...
Afbeelding
iedere keer leer ik meer en meer
9
Wordpad kan je in Windows 10 hier vinden: C:\Program Files\windows nt\accessories

Je gebruikt Word zonder licentie. Is dit nooit geactiveerd of is het een installatie die al op je computer stond en inmiddels verlopen is ?
Post een screenshot waarin de tekst in het rode kader volledig leesbaar is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
die stond er bij mijn weten al op, excel ook terwijl ik uitdrukkelijk had gezegd dat ik dat niet wenste..
Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door abbs op 19 nov 2018 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
iedere keer leer ik meer en meer
11
Je hebt 2 mogelijkheden:
1) Als je Office (Word, Excel) wilt behouden, klik dan in het rode kader op "Activeren". Misschien werkt Word dan wel goed. Zo niet, deinstalleer Office.
2) Als je Office niet wilt, deinstalleer het dan.

Is het gelukt met WordPad ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
ja hoor, wordpad lukt goed en is ook makkelijk...prima voor mij...
het hele pakket van office staat erop als ik ga kijken bij zoeken...word, excel, powerpoint....
als ik op activeren druk krijg ik (zie screen) en ik heb eens een hele tijd bezig geweest met die accounts...ik heb er een hele boel en ik 
snap er geen jota van...het enige account dat voor mijn gevoel belangrijk is is dat van telenet...en dat vind ik niet meer...hotmail is blijkbaar belangrijker
maar niet voor mij...het liefst zou ik al die account kwijt zijn en m'n ouwe vertrouwde telenet terug hebben...

ik gebuik deze pc voornaamlijk voor psp te beoefenen...af en toe eens een kijkje te nemen op FB, ik deel zelden iets...
een briefje te schrijven want ik vind het aangenamer als iemand een briefje krijgt dan een mail...
ik ben van de oude stempel, ik weet het...
Afbeelding ik ben op een aantal forums, allemaal psp, en op pintrest omdat ik graag knutsel en poppen maak in klei...

al het andere heb ik echt niet nodig...skype heb ik dit jaar hooguit 2 x gebruikt, enkel omdat een filter in psp vastliep en me 
iemand verder geholpen heeft per skype...dingen uitproberen om de boel aan de praat te krijgen..

ik heb ook teamviewer maar ben er niet echt een voorstander van...behalve als het m'n pc-boer is, die ken ik persoonlijk en die mag erop...

als ik office deinstalleer, zijn dan de zaken die ik met word gemaakt heb nog te gebruiken?
Laatst gewijzigd door PeterJ op 19 nov 2018 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
iedere keer leer ik meer en meer
13
Ik heb je vorige bericht bewerkt. Post aub nooit je emailadres, ook niet in een screenshot. Dit kan misbruikt worden.
als ik office deinstalleer, zijn dan de zaken die ik met word gemaakt heb nog te gebruiken?
Nee, dan niet meer. Je kan dan beter Office laten staan.
Als Word Pad goed genoeg is kan je die gebruiken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 10”