Ons gezin van 4 pers werkt thuis met 1 PC, 1 tablet en 2 laptops. Daarnaast zijn onze vier Samsung-mobieltjes thuis dagelijks via WiFi online.
We hebben geen infectie-problemen met genoemde apparaten!
Toch kregen wij op 2 nov 05:02 uur een mail van Tele2 / Subject: Notification of (possible) abuse ticket(s).
Uiteraad heb ik (Hans) via PCWebPlus het <Infectie stappenplan> uitgevoerd:
Gescand:
- laptop van Hans; geen bedreigingen gevonden (bestanden in de bijlage).
- tablet van Suzanne (Samsung Galaxy S2) met Kaspersky Lab: geen bedreigingen gevonden.
- PC van zoon Jonathan; hij meldt dat hij op 2 nov geen bedreigingen gevonden (bestanden heeft hij me niet gestuurd).
- mobieltjes Hans en Suzanne met Kaspersky Lab: geen bedreigingen gevonden.
Nog niet gescand:
- laptop van zoon Jesse; scans nog niet uitgevoerd (laptop was volop in gebruik).
- mobieltjes van beide zoons nog niet gescand.
We hebben het bovenstaande op 2 nov rond 22:30 uur aan Tele2 terug gemeld.
Geen problemen, toch een Tele2 'Reporting Abuse (Botnet infection)'
1Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.