Plaats reactie
1
Op beide laptops thuis heb ik continue last van een BSOD 'Bad_pool_caller'. Microsoft verwijst naar de fabrikant omdat het hun probleem niet is...
Het betreft hier laptops van Dell: de ene een i3 met 8 GB geheugen (2016), de andere een i7 met 16 GB geheugen (2017); op beide draait Windows 10 Home, alsmede Bullguard en MBAM.
Het onderzoekprogramma van Dell Support constateert dat het een probleem betreft met de driver tcpip.sys. Ik heb die driver op de i7 bijgewerkt naar de laatste versie, maar het probleem blijft.
Dell komt niet verder dan de laptops terug te zetten naar de fabrieksstand (eventueel met behoud van de eigen bestanden). Dat is nogal wat!
Ook onderstaande opdracht heeft geen verbetering gebracht:
Windows PowerShell
Copyright (C) Microsoft Corporation. All rights reserved.

PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.
PS C:\WINDOWS\system32>
Nu heb ik hier verschillende topics gelezen over dit probleem, wellicht kan ik het via hulp van hier oplossen zonder die rigoureuze maatregel van Dell?
Het is een zeer irritant probleem en er is mij alles aan gelegen om dit opgelost te krijgen. Help?
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)
2
Waarom Bullgard en Malwarebytes?
Lijkt mij ook de verkeerde sectie.

De Windows Defender is prima en die gebruiken, zou die andere 2 deïnstalleren en kijken of je nog een BSOD krijgt.
https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... s-defender
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
pearl schreef:Waarom Bullgard en Malwarebytes?
Lijkt mij ook de verkeerde sectie.
Het was ooit KPN die "eiste" dat er naast een viruskiller ook een malwarekiller moest draaien. Deze combinatie draait al zolang ik op internet zit, zo ook al met vorige pc's en laptops. Dus een "verkeerde sectie"??
Maar oké, ik zal Bullguard en MBAM tijdelijk buiten werking gooien en de Defender gebruiken  (alhoewel ik als oud UNIX/VMS beheerder helemaal niks op heb met die baggersoftware van Microsoft) en eens kijken wat er gebeurt...
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)
5
Op beide laptops thuis heb ik continue last van een BSOD 'Bad_pool_caller'.
Maak voor de andere laptop een apart topic aan. Dan blijft het overzichtelijk voor jezelf en de helpers.

SFC /SCANNOW heeft wat gerepareerd op 1 van de 2 computers. Enige verbetering hierna ?
Post aub het logbestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Ik heb op beide laptops dezelfde acties uitgevoerd: MBAM en Bullguard gedeïnstalleerd en Windows Defender ingeschakeld. Sfc /scannow heeft op de i7 bijgaand logbestand opgeleverd.

Het BSOD Bad_pool_caller is vooralsnog niet meer voorgekomen. Moet ik hieruit concluderen dat Windows 10 geen externe virus- en malwarebeveiliging meer nodig heeft/accepteert??

In ieder geval bedankt voor het meedenken en de tips.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)
7
Sfc /scannow heeft op de i7 bijgaand logbestand opgeleverd.
Het logje is van vandaag, niet van 23 september, de datum van je eerste bericht. Daarmee kunnen je we niets.
Het BSOD Bad_pool_caller is vooralsnog niet meer voorgekomen. Moet ik hieruit concluderen dat Windows 10 geen externe virus- en malwarebeveiliging meer nodig heeft/accepteert??
Dat is een beetje kort door de bocht. Je kan MBAM eens opnieuw installeren en het een paar dagen aankijken. Krijg je weer problemen, de-installeer het dan en herstart de computer.
Ondervindt je geen problemen of je zit zonder MBAM, dan kan je Bullguard installeren.
Kijk het een paar dagen aan en meld het resultaat.
Let op: Doe dit op de i7 computer. Maak voor je i3 computer een nieuw topic, dan blijft het voor jezelf en de helpers overzichtelijk.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Het logje is wel degelijk van 23/9.
Ik ga e.e.a. uitproberen op de i7. De andere laptop volgt dan eventueel.
Bedankt voor de tips.
'Alles van waarde is weerloos' (Lucebert)
9
Het logje is wel degelijk van 23/9.
Het eerste logregel is

Code: Selecteer alles

2018-09-26 17:29:39, Info                  CBS    TI: --- Initializing Trusted Installer ---
Het logje van 23 september is automatisch hernoemd of inmiddels verwijdert
Open met de verkenner de map C:\Windows\Logs\CBS
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”