Plaats reactie
1
 Beste,
Ik heb een nieuwe pc gekocht en ben nog steeds gegevens aan het overzetten, maar mijn mail komt nu reeds ook hierop toe. Maar kan er mij iemand volgende uitleggen en zeggen wat eraan te doen?
IK krijg op mijn telenet-adres een mail met bijlage van instantie belastingen. Die bijlage is er niet bij (niet zichtbaar). Ik meld dit aan die instantie (dus waar is bijlage schrijven) en ik stuur die mail ook eens door naar mijn gmail account. Wat blijkt, die bijlage is er wel hier (moet dus wel mee geweest zijn maar niet zichtbaar). De instantie mailt mij terug en dan was de mail wel mee (dus zichtbaar).
Ook omgekeerd. Ik krijg op gmail adres een mail met bijlage van infodienst stad Gent. Bijlage niet te vinden. Ik stuur door naar mijn telenet adres en de bijlage is nu wel erbij en dus zichtbaar?
Kan iemand mij zeggen wat er hier fout loopt?
Dank bij voorbaat,
Patric
begrijpt er iemand hoe dit komt wat ik voor krijg.
2
Beste Patric.
Ik begin even met het eenvoudigste:
Ik krijg op gmail adres een mail met bijlage van infodienst stad Gent. Bijlage niet te vinden.
Op welke manier haal jij deze Gmail op? Ga je via je browser naar Gmail en daar kijken? Zoja -> oorzaak ligt niet bij jou maar bij afzender.
Haal jij de Gmail op met een e-mail client (zoals Outlook of Thunderbird)? Zoja, welke e-mail client (en welke versie) gebruik je? -> oorzaak is mogelijk een instelling i.v.m. beschermen bijlages.
Greetings, Black Tiger.
5
Patric, dit is een bug in de app Mail van Windows 10. Die bug zit er al in vanaf het moment dat Windows 10 uit kwam.
De app Mail van Windows 10 is een zeer basaal e-mailprogramma. Je kunt niet eens de headers van een e-mail bekijken. Mijn voorkeur heeft dit e-mailprogramma dan ook zeker niet.

Jij bent bepaald niet de enige die er last van heeft. Klik maar eens op de volgende links naar topics waarin mensen ditzelfde probleem hebben:
1. (Engels topic) https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 6c?page=12
2. (Nederlands topic) https://answers.microsoft.com/nl-nl/win ... 3109d09e87

Het Engelstalige topic is het meest informatief. Deze bug zit er dus al ruim 3 jaar in en is nog steeds niet opgelost.
Wat moet je dan doen?
Twee mogelijkheden:
1. Je leest al je mails via webmail
2. Je zou een ander e-mailprogramma kunnen gaan gebruiken, bijvoorbeeld Thunderbird.
Maar wanneer jij in Thunderbird je Gmail account op wilt gaan nemen, dan zul je eerst in webmail van Gmail moeten aangeven dat minder veilige apps zijn toegestaan: https://support.google.com/accounts/ans ... 0255?hl=nl
Google vindt namelijk verschillende e-mailprogramma's, zoals Thunderbird, maar ook Outlook van Microsoft Ofice, niet veilig genoeg.
6
Beste,
 eigenlijk spijtig dat het niet aan mijn pc ligt, anders kon jij dit oplossen. Maar is wel tweezijdig hé. Van telenet naar gmail en omgekeerd. Naar een ander adres doorsturen is die bijlage wel zichtbaar. En nogmaals doorgestuurd krijgen was die bijlage er wel bij. De volledige verklaring is er niet echt bij. Ik zou dit echt graag volledig begrijpen. Zie nog eens mijn eerste bericht.
7
Hallo,

Ik gebruik ook app Mail sinds het beging en in het begin heb ik dit probleem ook gehad.
Maar ik ondervind dit probleem nauwelijks meer, klik ik op een bijgevoegd bestand (met de rechter muisknop) dan kan ik kiezen voor openen of opslaan
en beide opties doen het.
Heb je Gmail ook toegevoegd aan app Mail: https://www.pcleek.com/tips/e-mail-tips ... windows-10
Dan kan je kiezen met welk programma je de mail opent.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
@abbs Patric kan niet klikken op een bijlage, want hij ziet die bijlage helemaal niet in de app Mail. Hij ziet de bijlage wél wanneer hij die mail in een ander e-mailprogramma of via webmail opent
Het lijkt erop dat de een hier wel last van heeft en vele anderen (de meeste anderen?) niet.

@goldenrod Ik zou het ook graag volledig begrijpen, maar ik kan het echt niet begrijpen. Ook niet nadat ik een aantal reacties had doorgelezen in het Engelstalige topic: https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 6c?page=12
Het is een bug waar de een wel last van heeft en de ander niet. Wanneer daar een eenduidige oplossing voor zou zijn, dan zou die op pagina 1 van dat topic genoemd zijn, direct onder de vraag.

Heb jij alle 20 pagina's van dat topic al doorgelezen? Ik heb hier en daar hapsnap wat gelezen.
9
Sorry hoor porrelaar voor deze vraag, maar wat is - wat is verschil- tussen : de app mail, e-mailprogramma en webmail?  Er is duidelijk een verschil tussen die begrippen blijkbaar.
Een e-mailclient is zeker een verzamelprogramma voor al je e-mailadressen zeker zoals de app mail van win 10 ?
Heb dat engels topic eens doorgenomen. Er is daar sprake van outlook, mailbird en zo. Zijn dit ook verzamelprogramma's voor mail zoals die app mail van win 10? En zijn ze dan beter?
10
je hebt in hoofdzaak twee manieren om je mail te behandelen: webmail, waarbij je via een internetbrowser werkt op de computer van je provider en mailclient, een programma op je pc dat is gemaakt om email te reguleren.
mailclients zijn programma's als Mozilla thunderbird, ms office outlook, incredimail etc.
ook de ingebouwde mailapp (daar komt ie) van w10 is een mailclient, maar dan wel een (heel) gebrekkige.....
11
Mooie uitleg van falstring. :goed:

Is er dan helemaal geen verschil tussen een app en een programma? Qua werking niet, toch is er wel een verschil.
App is de afkorting van het Engelse application, dat toepassing of programma betekent. De meeste programma's die standaard meegeleverd worden met Windows10, worden apps genoemd. Meer apps kun je kopen of gratis ophalen via de Store; dat is de winkel met apps (programma's) van Microsoft.
Apps die standaard al op je computer staan en apps die je koopt of gratis haalt uit de Store, worden automatisch up to date gehouden door Microsoft. Af en toe krijg je een vernieuwde versie of worden er fouten gerepareerd. Daar heb je zelf geen omkijken naar.
Het ligt anders bij programma's die niet van Microsoft zijn en die je zelf elders van internet hebt gehaald. Bij die programma's moet je vaak zelf in de gaten houden of ze up to date zijn.
goldenrod schreef:Een e-mailclient is zeker een verzamelprogramma voor al je e-mailadressen zeker zoals de app mail van win 10 ?
Bijna goed. Maar je moet niet spreken over een programma voor al je e-mailadressen, maar over een programma waarin je al je e-mailaccounts kunt opnemen.
Een e-mailaccount bestaat uit een e-mailadres plus het bijbehorende wachtwoord. Dat laatste is belangrijk, want als enkel het e-mailadres voldoende was, dan kon iedereen die jouw e-mailadres kent, ook jouw e-mails lezen, en dat is gelukkig niet zo.
Naast de app Mail van Windows 10 kun je kiezen voor Microsoft Outlook. Dat is een onderdeel van Microsoft Office en dat is niet gratis.
Een gratis e-mailprogramma is Thunderbird: https://www.thunderbird.net/nl/
Ook in Thunderbird kun je verschillende van je e-mailaccounts opnemen, bijvoorbeeld van Gmail, Outlook.com, Ziggo, Telenet enz.
Mailbird ken ik zelf niet, maar ook dat is een e-mailprogramma waarin je meerdere e-mailaccounts kunt opnemen. Hier te downloaden: https://www.getmailbird.com/
En hier wat Nederlandse uitleg over Mailbird: https://www.computeridee.nl/workshop/em ... instellen/
Zelf heb ik vroeger gebruik gemaakt van Windows Live Mail (dat programma wordt nu niet meer ondersteund), maar toen ik steeds meer problemen kreeg met dat e-mailprogramma, ben ik overgestapt naar Thunderbird, en daar heb ik nooit spijt van gekregen.
Welk e-mailprogramma het beste is, kan ik niet zeggen. Dat is een persoonlijke opvatting. Zelf ben ik dus tevreden over Thunderbird, terwijl anderen graag Microsoft Outlook gebruiken.
12
Beste,
had die vraag al gesteld in het forum van de wifi kaart, was mss niet juist, dus hier nog eens
Ik wil dus mijn oude laptob terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik vind nergens hoe dit te doen.
Het is dus een asus type N61Jv 64 bit. Ik kan dan op het ander forum zeggen hoe het dan is met de wlan kaart.
Bedankt
Patric
14
tja,
niet veel wijzer nu. Na de taal kiezen vraagt kader met melding dat alleen voor adus is en ook sprake van herstel cd, welke ik niet heb.
Andere methode mss?  bij win 10 kan je toch ook in systeemherstel een mogelijkheid vinden om naar fabrieksinstellingen te gaan?
mvg
Patric
15
Hallo,


Er stond Windows 7 op je pc en dat komt terug als je hem terug zet naar Fabrieks installatie.
Als het goed is staat er een recovery-partitie op je pc (als die niet is verwijderd je heb dan geen CD's nodig)
Dit kan je zien als je op Deze PC klikt en naast je C: schijf staat een andere schijf met de naam recovery.
Hier zie je bij Terug zetten dat je voor "Restore" moet kiezen: https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1010537/
Dus via F9 opstarten en dan die stappen uitvoeren. (maar kijk eerst of de recovery-partitie nog op je pc staat)

Via Windows 10 kan je niet terug naar fabrieks installatie of heb je deze pc schoon geïnstalleerd via een Windows 10 CD/DVD?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”