Plaats reactie
1
Ik heb een hardware vraagje.
Met een 16000 mAh powerbank laden wij onze telefoons. Nu heb ik ook een wat oudere Creative Zen mp3 speler.
Ook die wordt via USB opgeladen (usb-mini).
Via de PC of een stopcontactlader gaat dat prima, maar via de powerbank niet, terwijl die toch de vereiste spanning en laadstroom geeft (hetzelfde als de stopcontactlader).
Weet iemand daar een reden voor ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
2
Bij de productspecificaties van een powerbank wordt ‘normaliter’ vermeld voor welke devices de powerbank geschikt is
Afbeelding D.w.z dat die powerbank niet geschikt is voor andere iDevices.
Dat heeft o.a. te maken met de capaciteit (het laadvermogen bij een x aantal mAh) en de amperage van de powerbank.

hier wordt e.e.a. uitgelegd.

rekenhulp bij het opladen van een powerbank.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Bedankt voor je reactie en de links, maar het is me toch niet geheel duidelijk.
Een stopcontact adapter levert 1 of 2 A bij 5 volt en laadt daarmee mijn mp3 speler op.
Deze powerbank levert ook 5 volt bij 2 A, dan lijkt het me dat er geen verschil zit.
Dat hij  16000 mAh heeft geeft alleen aan hoe vaak ik hem kan gebruiken voor hij leeg is
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Ik kan alleen maar bedenken dat de kabel naar je mp3 niet goed zou zijn?
Dat zou niet de eerste keer zijn. Vooral goedkope kabels laten het soms snel afweten.
Probeer eens een powerbank van iemand anders, al lijkt het mij daar niet in te zitten.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
Nee, kabels zijn prima, ze werken wel als ik de andere oplaadopties gebruik.
Ik denk zelf toch meer aan een of andere vorm van communicatie, die ontbreekt bij de MP3 spelers, omdat het al wat ouder spul is.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
6
Staat er niets over in de userguide? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er communicatie nodig is om op te laden. Dan zou dat ook in je adapter moeten zitten. Kun je geen andere adapter (die dus niet van een mp3 speler is) proberen om te kijken of die dan ook niet werkt?
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
7
Jawel, de spelers laden verder op aan elke USB-poort van welke computer dan ook en stekkerladers.
Verder laden alle telefoons die ik tot nu toe getest heb ook op aan de powerbank.
Het enige wat ik nog niet getest heb is een andere powerbank, maar die kan ik in mijn omgeving niet vinden.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
8
"3. Wat kun je allemaal opladen met een powerbank?
Met een powerbank kun je de volgende apparaten opladen: smartphones, fotocamera`s, tablets, videocamera`s, draagbare spelcomputers, mp3-spelers, mp4-spelers en nog veel meer. Kortom, alle apparaten met een 5V input kunnen opgeladen worden met een powerbank."
Ik vind nergens aanwijzingen dat er iets speciaals moet gebeuren voor een mp3 speler.
Even voor de zekerheid, je gebruikt dezelfde kabel voor je mp3 als voor andere toepassingen? Dan nog zou het met de aansluitingen in de connector te maken kunnen hebben want je meldt dat het een wat oudere speler is. Mss hielden ze zich toen nog niet zo aan de norm.
Het is natuurlijk wat geprul in zo'n kleine connector maar eigenlijk zou je moeten kunnen meten op welke pinnen de spanning wordt aangeboden. Voor de originele mp3 voeding kan dat wel zonder gevaar maar voor je powerbank zou ik dat niet doen want ik weet niet wat er gebeurt als je sluiting maakt. Met (grote) LI-ion accu's zou ik echt geen enkel risico nemen. In elk geval niet binnenshuis en zonder EHBO koffertje naast me:-(
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
9
Helemaal gelijk dat het zou moeten kunnen, vandaar ook de vraag. 
Wat mij betreft zit er veel in je tekst "Mss hielden ze zich toen nog niet zo aan de norm", want in de tijd van deze spelers waren powerbanks volgens mij nog niet "uitgevonden" voor dit soort toepassingen.
Ik heb inmiddels een tweede (kleinere) powerbank op de kop getikt. Ga daar eens mee aan de slag.
Je leest het resultaat.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
10
En dan nu het resultaat van de andere powerbank: Nada.
Ook die wil de spelers niet opladen. Kennelijk dus toch iets in die oudere hardware.
Dan maar opladen op de "ouderwetse" manier.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
11
"Kennelijk dus toch iets in die oudere hardware"
Ik had niets anders verwacht.
Het kan/moet dus nog steeds de snoer zijn.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”