Hoe verwijder ik Quick Access

Gesloten onderwerpen. Stuur een privé bericht naar een Moderator of de Administrator om het topic weer te laten openen.
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#1

26 jul 2018 13:04

FRST.txt
FRST.txt
Op mijn computer verschijnt af en toe een programma Quick Access, vooral bij het opstarten van Google Chrome. Ik heb zelf de volgende dingen gedaan:
1. In programma's en Onderdelen kan ik Quick Access niet vinden en dus ook niet verwijderen
2. In alle browsers heb ik gezocht naar extensies, die ik zou kunnen uitzetten. Die vond ik niet en kan ik dus ook niet uitzetten.
3. Een scan gedaan met ADWcleaner van Malwarebytes. Deze vindt geen bedreiging en derhalve kan ik niets verwijderen
4. Een scan gedaan met Malwarebytes Free, dit vindt ook geen bedreiging
5. Risit 64 bit gedraaid, zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#2

26 jul 2018 19:06

Welkom,

Post aub nog het tekstbestand Addition.txt als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#3

26 jul 2018 20:34

ga ik doen, maar kan even duren want het gaat om de computer van een kennis en daar staat het bestand op. Zij nemen nu de telefoon niet op. Dus het kan morgen worden
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#4

26 jul 2018 21:57

Geen probleem.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#5

27 jul 2018 14:03

hierbij het bestand addition.txt
door zelf FRST.txt te bekijken kwam ik er achter dat Quick Access in werkelijkheid Packard Bell Quick Access heet en gewoon in Programma's en Onderdelen staat. Dus dacht ik dat ga ik gewoon verwijderen. Echter iedere keer als ik dat doe loop ik tegen de volgende fout aan: "Radiobeheersservice (RMSvc) could not be deleted. Verify that you have sufficient privileges to remove system services" Ik heb via services.msc naar de services gekeken. Het gaat om twee services die allebei op handmatig stonden:
 Quick Access service    heb ik uitgeschakeld 
Radiobeheersservice     heb ik ook uitgeschakeld.

Ondanks deze acties krijg ik het programma niet verwijderd in Programma's en Onderdelen. Wat kan ik nog doen?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#6

27 jul 2018 19:46

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen deze verouderde programma's:
  • CCleaner
  • TeamViewer 11
Herstart de computer.

Stap 2:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#7

29 jul 2018 13:14

ik heb de bovenstaande instructies uitgevoerd. teamviewer 11 verwijderd, maar omdat ik via Teamviewer mijn vriend help daarvoor in de plaats teamveiwerQS geïnstalleerd Zie bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#8

29 jul 2018 20:14

De nieuwste versie van TeamViewer, versie 13, mag je installeren, TeamViewer 11 is een verouderde versie.
Je bijlage is het verkeerde bestand, post aub het tekstebestand Fixlog.txt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#9

29 jul 2018 22:01

ja ik heb her verkeerd gedaan. ik doe het morgen over.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#10

29 jul 2018 23:19

ok.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#11

31 jul 2018 11:22

het heeft even geduurd maar hier is dan het goede logbestand
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#12

31 jul 2018 18:50

Eerder zeg je:
door zelf FRST.txt te bekijken kwam ik er achter dat Quick Access in werkelijkheid Packard Bell Quick Access heet en gewoon in Programma's en Onderdelen staat. Dus dacht ik dat ga ik gewoon verwijderen. Echter iedere keer als ik dat doe loop ik tegen de volgende fout aan: "Radiobeheersservice (RMSvc) could not be deleted. Verify that you have sufficient privileges to remove system services"
Schakel de realtime-bescherming van je antivirus programma uit, herstart niet de computer en probeer het programma Packard Bell Quick Access te de-installeren.
Lukt het dan wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#13

01 aug 2018 17:50

Actie uitgevoerd met A-V scanner uit. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding  "Radiobeheersservice (RMSvc) could not be deleted. Verify that you have sufficient privileges to remove system services"
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7144
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 2

#14

01 aug 2018 19:42

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Genderen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jul 2018 12:18
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: W10 Home versie 1803
AV: F-Secure (KPN Veilig)
AM: Malwarebytes free
FW: Windows Defender Firewall

#15

04 aug 2018 11:27

Ik sluit de vraag af. We hebben inmiddels voor hen een nieuwe laptop gekocht die veel beter is, de oude laptop wordt vanaf nu niet meer gebruikt. Het probleem is daarmee irrelevant geworden. Ik wil je hartelijk bedanken voor het meedenken bij dit probleem.
Gesloten

Terug naar “Opgeloste problemen / logs”