Plaats reactie
1
Hallo PC Web Plus

Graag had ik de pc van mijn vader eens nagekeken om te kijken wat er aan de hand is.
Het opstarten van de pc op zich duurt niet zo geweldig lang maar als je ermee werkt, gaat alles in slow motion.
Druk je op de startknop moet je soms 5 seconden wachten voor het menu tevoorschijn komt. Open je een menu duurt het soms langer. Om je Microsoft account die verbonden is aan je PC na te kijken heb ik dan weer een minuut nodig gehad. Ook als iets geïnstalleerd wordt zoals updates of de virusscanner die ik net geherinstalleerd hebt duurt verschrikkelijk lang. Ik dacht op een gegeven moment zelfs dat hij vast stond bij de updates en wou hem gaan uitzetten terwijl erop stond dat het niet mocht. Dan toch niet gedaan en is er na misschien een uur toch doorgekomen en het was echt geen grote update van Microsoft seasonals die gedaan wordt. Vroeger kon ik ook World of Warcraft op de laptop spelen, maar dat gaat nu ook niet meer. Hij laad niet goed. Gaat in schokken enzovoorts... Dus ik snap het echt niet. Hopelijk vind je iets weer, dat malware de oorzaak is en het kan opgelost worden. Hier is alleszins het FRST logje en Additional. Misschien dat er stemmen opgaan voor een dying HDD of een gefragmenteerde schijf? Ik hoor het wel.

Vriendelijke groeten
Delelith
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Web TuneUp
Herstart de computer.

Stap 2:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 3:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Heb deze al willen verwijderen omdat ik volledig AVG geherinstalleerd heb. Normaal ging deze ook weg zijn. Maar het is de enige waarvan de deïnstallatiewizard niet opstart als ik op verwijderen klik. Ik denk ook niet dat hij nog werkt/actief is eerlijk gezegd. Is het een probleem als ik er hem niet af krijg. Kan je mij soms ook een reden geven waarom je de voorkeur geeft om hem eraf te doen. Is toch een webbrowser beveiliging van AVG?
5
Ik heb de AVG Web TuneUp verwijderd via Revo Unistaller Moderate option.
Daarna de MCPR 
En bij deze nog deze het Fixlog bestandje van FRST :-)
Lijkt me wel nog niets veranderd aan de slowmotion toestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
10
Ik denk dat hiermee het probleem voor het grootste deel verholpen is.
Kunnen we dit topic gaan afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Als je niets meer aan te merken hebt op de laatste afbeeldingen en ook geen vervolgstappen meer hebt om echt alles uit te sluiten is het naar mijn mening wel goed. Voor zover ik merk werkt de pc opnieuw naar behoren :)
Hartelijk dank voor je hulp PeterJ

Met vriendelijke groeten
Delelith
12
Controleer eerst nog of Windows Update werkt, de Windows 10 mist namelijk een aantal grote updates.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Zou kunnen te maken hebben met het feit dat de pc al lange tijd niet meer gebruikt is omdat hij zo tegendraads was. Ik heb eens laten zoeken, maar hij vond niks nieuws. Volgens mij heeft hij wel een grote update gedaan tijdens dat paar keer herstarten. Ik denk de April Spring update. Moet ik nog iets posten om te kijken of hij nu soms up to date is?
14
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Ik heb de laptop geupdate en nu geeft hij aan geen nieuwe updates meer te vinden. In bijlage de gevraagde logjes.

Vriendelijke groeten
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”