Plaats reactie
1
Als ik op een site/Google/IE8 een pdf bestand tegenkom en ik open dat, gaat dat in NITRO. Dat heb ik nooit gehad en is niet goed. Hoe komt dit en hoe wijzig ik dat?
2
Nirto is gewoon een PDF reader dus zal je deze ooit weleens geïnstalleerd hebben via software kan je die toch gewoon verwijderen.
Als je geen andere PDF reader hebt moet je die dan wel installeren anders kan je geen PDF bestanden meer openen.
3
Ik begrijp niet wat dat met het probleem te maken heeft. Nitro is een andere PDF-reader en heeft andere mogelijkheden.

De pictogrammen in Verkenner zijn van Adobe. Dus lijkt mij Adobe de standaard reader.

Het probleem doet zich voor bij documenten uit site van Google en dan zie je ook geen werkbalken e.d. bovenin maar onder bij de bladzijden de zoomfunctie. Een dergelijk document kun je dan ook niet opslaan en dat is lastig.

Wil iemand eens kijken wat er bij hem of haar gebeurd. Onderste gebruikershandleiding openen.
4
De Hulk schreef:Ik begrijp niet wat dat met het probleem te maken heeft. Nitro is een andere PDF-reader en heeft andere mogelijkheden.
Ik begreep uit je vraag dat je deze niet zelf had geïnstalleerd maar dus wel.
Maar je moet dan Adobe even als standaard instellen in je browser of Adobe zelf, ik weet niet welke browser je gebruikt dus heb maar voor IE en FF de werkwijze geplaatst.

Invoeg toepassingen beheren
1. Start Internet Explorer
2. Klik Extra > Internetopties > Programma's > Invoegtoepassingen beheren.
3. Selecteer > Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt of Invoegtoepassingen die zonder toestemming kunnen worden uitgevoerd.
4. Controleer of hier de optie Adobe PDF Reader Ingeschakeld staat.

Adobe reader instellen
1. Open de recente Acrobat Reader
2. Klik Bewerken > Voorkeuren Selecteer het onderdeel Internet.
3. Selecteer de voorkeur : PDF in browser tonen
4. Klik op OK

Firefox instellen
1. Start Firefox
2. Zorg allereerst dat u de meest recente versie van FireFox heeft.
3. Klik Help > Controleren op updates...
4. Klik Extra > Opties
5. Selecteer onder Inhoud > Bestandstypen Beheren
6. Selecteer het bestandstype: PDF - Adobe Acrobat Document
7. Klik Actie wijzigen
8. Zorg dat u de optie Deze Plugin gebruiken: aanvinkt.
5
Bedankt voor je uitgebreide antwoord en toelichting. In IE8 staat Adobe ingeschakeld en is Nitro niet te vinden.

In Adobe reader staat het zoals jij aangeeft.

In FF opent het document in Adobe, overigens staat het onder 'Toepassingen'.

Erg vreemd dus. Inmiddeld weet ik nu wel hoe ik in dat beperkte NITRO document de werkbalken zichtbaar kan maken. Door op de N te klikken rechtsonderaan. Ga later nog eens alles nalopen.
7
Zal dat nijkijken.

Edit: pdf is gekoppeld aan ADOBE in de protocollen (bestandsextensie).

Het vreemde is dat ADOBE in de lijst met standaardprogramma's niet voorkomt en NITRO wel.

Erg vervelend dat gedrag van NITRO om zo de zaak te verzieken.
8
Dit kan je dan eenvoudig aanpassen door Nitro niet meer standaard te gebruiken.

1. Open Configuratiescherm\Programma's\Standaardprogramma's\Standaardprogramma's instellen
2. Klik op nitro en klik op selecteren wat standaard met dit programma wordt geopend.
3. in het nieuwe scherm haal je het vinkje of vinkjes weg bij de gekoppelde bestanden en klik je op opslaan.
4. Even opnieuw opstarten en PDF moet nu weer geopend worden met Adobe.
9
Blijkbaar begrijp je het nog niet goed, want in Windows verkenner worden de bestanden wel in Adobe geopend. Maar op internet heb je pdf's en dan gaat NITRO openen. Of zijn dat dan andere opmaken en gekoppeld aan NITRO?

Die opening is ook anders zoals ik al aangaf. Ik zal een screenshot plaatsen van standaardprogramma's.

Afbeelding

Zoals je ziet kan ik daar niets doen!
Ik heb Adobe reader 9.4.5 is dat nog wel goed? Zal ik die verwijderen en welke moet ik dan downloaden?
10
Adobe Reader 9 is wel wat verouderd want versie 10 is al uit.
Als je deze versie verwijderd en opnieuw installeert zal deze als het goed is weer standaard zijn voor het openen van PDF bestanden met Internet Explorer.
http://get.adobe.com/nl/reader/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vink wel het volgende uit Ja, installeer McAfee Security Scan Plus (optioneel) (0,98 MB) ander zit je met een McAfee Security Scan Plus opgescheept. :detective:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”