Plaats reactie
1
Hi allen,
vraag: wat is het beste programma om b.v. een installatie bestand te splitsen over meerdere DVD/CD's zodat Windows bij installeren naar
de volgende DVD/CD vraagt?
Groet Piet.
2
Hoi,

Misschien kan je met onderstaande vooruit ::)
http://www.hjsplit.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

[p.s. heb zelf nog nooit gebruik]
Als ik een grote video bestand ga splitsen voor/op twee dvd's gebruik ik TMPGenc
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@ iEscape,
het gaat erom dat bij installatie de volgende DVD/CD automatisch
wordt gevraagd, hjsplit doet dat volgens mij niet.
Groet Piet.
4
Hoi,

Ik weet niet of dit gaat om één groot installatie bestand zoals een setup.exe/msi, ISO of een map met losse bestanden.
Als het allemaal losse bestanden zijn zou dit misschien kunnen met een CAB builder, maar bij één groot installatie bestand gaat dit denk niet werken omdat de installatie wizzard bestanden zal missen en hoogstwaarschijnlijk daarbij fout loopt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
@Maxstar,
het is een spel dat ik kant en klaar als setup bestand van een kennis heb gedownload. Het is ongeveer 5GB groot en past dus niet op een
normale DVD. Ik wil het van mijn PC af hebben en vastleggen op b.v.
twee DVD's zodat mijn vrouw het op haar PC kan installeren.
Groet Piet.
6
Hoi,

Een mogelijk oplossing zou een Dual-Layer DVD zijn, maar dat werkt ook niet altijd vlekkeloos en niet iedere DVD-speler kan deze lezen.
Het bestand splitsen zodat het tijdens de installatie om de tweede DVD zal vragen zal niet gaan lukken ook niet met HJsplit en andere tools.
De eenvoudigste oplossing is denk ik een self-extracting multipart archive die je met b.v. Winzip of Winrar kan maken, bij het uitpakken zal er dan wel automatisch om de tweede DVD gevraagd worden zoals vroeger in het floppy tijdperk bij spanned disk sets met *.ARJ, ZIP en RAR.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Mag ik vragen om wat voor spel het gaat en wat voor setup bestand het is?
Als het geen complete CD - DVD image is kan het een repack zijn waardoor het 1 groot installatie bestand lijkt.
11
Hi,
het is een compleet image met een normaal setup.exe.
Ik schat dat het na de installatie een GB of zeven zal zijn.
Ik heb er inmiddels een ISO van, die zet ik wel op twee DVD's.
Groet Piet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”