Plaats reactie
1
Hoi,
Ik heb een 64GB USB die ik gebruik in 2 auto voor muziek af te spelen. Nu heb ik de USB pas geformatteerd om te kijken of ik er via een mediabox van Ziggo mee op kon nemen. Dat lukte niet.
Geen probleem dacht ik: zet er opnieuw muziek op maar afspelen in beide auto's lukt niet. In een van de auto's krijg ik foutmelding NA Device. Andere USBs spelen wel af in beide auto's. Met de bewuste UsB kan ik wel gewoon op de PC muziek afspelen.
Wie kan me helpen dit op te lossen?
bvd
gr. Piere
3
Dank je. Maar ik krijg alleen de optie om NTFS of FAT standaard te gebruiken. Gezocht maar niet gevonden hoe dit op te lossen? Wie weet dit?
9
Feit 1: de autoradio wil een USB stick die geformatteerd is volgens het bestandssysteem FAT32
Feit 2: wanneer jij de usb stick wilt gaan formatteren krijg je van Windows alleen de keuze tussen NTFS en exFAT. Dat schijnt altijd zo te zijn bij USB sticks met een opslagcapaciteit van 64 GB of hoger.
De oplossing: formatteer de stick volgens het bestandssysteem FAT32 met behulp van de Opdrachtprompt (als administrator)
Hoe? Kijk hier: http://doughaslam.com/2010/11/04/formatting-a-thumb-drive-for-your-car-a-solution-to-a-nagging-problem/
10
Dit probleem heb ik ook gehad en heb dat opgelost met het programma "gui fat32 format", onder andere te vinden op: https://fat32-format.nl.softonic.com/.
Ik heb hier zelf een 128 Gb usb-stick en een SD kaart van dezelfde grootte op FAT32 geformatteerd.
Ik heb wel de indruk dat met name schrijven naar het medium trager is geworden, wat zou kunnen worden verklaard met het feit dat er toch wat omgerekend moet worden om met een FAT32 toch de 128 Gb aan adressen aan te sturen
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
12
iEscape schreef:
PeterVo schreef:Dit probleem heb ik ook gehad en heb dat opgelost met het programma "gui fat32 format", onder andere te vinden op: https://fat32-format.nl.softonic.com/
Let op: voor het downloaden software van softonic, zie deze link.
Dus.................maar niet doen??????????????????????????
Groeten, Jos H
13
Bij softonic moet je inderdaad opletten, maar het programma is op meer plaatsen te downloaden en als je dat niet vertrouwt mag je me ook een pb sturen, dan kan ik het nog wel als email bijlage sturen, het is een klein bestandje.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
14
Met EaseUS Partition Master Free is het mogelijk om een USB drive te formatteren naar FAT32, zie deze link.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Maar waarom zou je software downloaden om die stick te formatteren volgens het bestandssysteem FAT32, als dat ook via de opdrachtprompt kan?
Stop de stick in een USB poort, controleer in de Verkenner de schijfletter en onthoud die goed! Je wilt immers niet een verkeerde stick of partitie formatteren.
Windows 10: klik op het vergrootglas (= Zoeken in Windows) en typ dan opdracht
Bovenaan bij de resultaten zie je Opdrachtprompt staan. Klik daarop met de rechter muisknop en kies dan Als administrator uitvoeren:
Afbeelding Het venstertje van de opdrachtprompt verschijnt. Mijn stick had schijfletter F:, dus typ ik: format F: /FS:FAT32
(volgens mij had ik daarachter nog /Q (van Quick) moeten tikken, dus format F: /FS:FAT32 /Q, want hij ging nu niet snel, maar langzaam formatteren en dat duurt dan wel even...)
Je ziet het "xx percent completed" langzaam oplopen, totdat hij bij 100 % is. Dan kun je de stick nog een naam geven.
En als je onderstaande afbeelding ziet, dan is het formatteren klaar en kun je het venster van de opdrachtprompt sluiten.
Afbeelding Nu was mijn stick een stick van slechts 8 GB die al geformatteerd was volgens FAT32, maar dat maakt voor de werkwijze niets uit.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”