Plaats reactie
1
Hallo,

Onlangs is er in het nieuws dat de huidige Wifi verbindingen onveilig zouden zijn, 
In mijn geval heb ik een modem/router van Zyxel en heb ik in bruikleen van mijn provider Telfort, die op zijn website vermeld dat dit modem niet kwetsbaar zou zijn voor die hacks, maar wordt tegelijkertijd aangeraden om beter een vaste aansluiting of een VPN verbinding  te gebruiken.

Nu lees ik op de website van de overheid https://www.ncsc.nl/actueel/nieuwsberichten/krack-aanvalstechniek-kwetsbaarheid-in-wifi-netwerken.html dat hier aan gewerkt wordt, maar mijn vraag is nu waar doe ik nu goed aan, een aansluiting met een ethernet kabel is vrijwel niet te doen vanwege de afstand tussen modem en pc en moet dan helemaal door mijn hele kamer worden aangelegd.

Ik heb wel een VPN verbinding van Kaspersky op dit moment aan staan maar die heeft een beperkte databundel, daar deze gratis bij mijn antivirus programma zit.
Overigens gebruik ik op dit moment voor mijn telefoon CM VPN, ook een gratis app.

Zijn de VPN's die ik op dit moment gebruik goed genoeg, of welke dan wel, ik wil er desnoods een abonnement voor gaan gebruiken.

Graag jullie advies hieromtrent.
2
Hallo,

Het belangrijkste is een zo goed moeilijk wachtwoord, dit kan je doen bv via veilingwachtwoord maker Klik.
Je kan ze dan eerst testen voor je het wachtwoord  gaat gebruiken Klik.
Gebruik ook niet overal het zelfde wachtwoord voor en sla de wachten ook niet op in een bestand op je pc.
Als je moeilijk heden heb met wachtwoorden te onthouden zou je daar ook een programma voor kunnen gebruiken zoals:
LastPass
KeePass


En het belangrijkste is:
Surf verstandig klik niet overal op.
Houd je pc up-to-date en zorg voor een goed virusscanner.
Log uit van elke pagina waar je bent ingelogd voor je de pc uitzet.
Zet ook een virusscanner op je smartfoon en tablet.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Alles wat je adviseert doe ik al, alleen gebruik ik voor de wachtwoorden Dashlane en als ik een nieuw wachtwoord nodig heb maak ik gebruik van de wachtwoord generator die daar in is ingebouwd en die geeft ook gelijk aan hoe veilig deze is.

Verstandig surfen doe ik al, en als ik ergens terecht kom wat niet in de pluis is blokkeert Kaspersky Free deze al, tenminste met een voorstel wat ik ermee wil doen.
Als beveiliging maak ik gebruik van Kaspersky Free, HitmanPro Alert, MBAM Premium, dus dat lijkt mij wel in orde.

Daarbij merk ik steeds op dat HitmanPro Alert alles wat ik typ versleutelt.

De VPN die ik nu tijdelijk gebruik is zoals ik al vermelde slechts beperkt , en vond ik nooit nodig.

Overigens zijn daar veel soorten van met best wel dure abonnementen 
4
Nipcweb schreef: Als beveiliging maak ik gebruik van Kaspersky Free, HitmanPro Alert, MBAM Premium, dus dat lijkt mij wel in orde.
Ik merk wel na de nieuwe update (Windows 10 Fall Creators Update) dat er meer problemen zijn in het Windows Security centre.
Ik weet niet hoe de AV's bij jou daar worden weer gegeven of meldingen over krijgt. In de vorige versies waren deze meldingen makkelijker te om zijlen.
Ook Malwarebytes word er nu beter opgenomen als av waardoor er steeds meer problemen komen met een andere virusscanner (bij jou Kaspersky).
Malewarebytes is nu zo compleet dat hij alleen kan draaien (zonder andere av) als volwaardige av.
Hierdoor gaat mijn advies veranderen dat het beter is om in jou geval als beveiliging Malwarebytes (omdat je daar de gekochte versie van heb) als volledige av te gaan gebruiken. Dit kan samen met HitmanPro.Alert denk hier eens rustig over na.
De VPN die ik nu tijdelijk gebruik is zoals ik al vermelde slechts beperkt , en vond ik nooit nodig.
Overigens zijn daar veel soorten van met best wel dure abonnementen 
Dit zou je alleen kunnen gaan gebruiken als je op een onbeveiligd netwerk zit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
HitmanPro Alert gebruik ik als de beperkte verie.
Zowel Malwarebytes als Kaspersky worden beide als av scanners gezien door mijn beveiligingscentrum van Windows.

Of ik die Windows 10 Fall Creators Update al heb is mij nog niet bekend, is dat ergens uit op te maken? Ik kan die nergens vinden als ik naar updates zoek en staat ook nergens bij reeds geïnstalleerde updates.

Gek genoeg heb ik op een of andere manier nog niet echt veel vertrouwen in alleen Malwarebytes als volwaardige av virusscanner, misschien onterecht maar de laatste tijd heb ik daar nog weleens wat problemen in gezien die op de duur wel weer in orde kwamen, maar toch....
6
Nipcweb schreef: Gek genoeg heb ik op een of andere manier nog niet echt veel vertrouwen in alleen Malwarebytes als volwaardige av virusscanner, misschien onterecht maar de laatste tijd heb ik daar nog weleens wat problemen in gezien die op de duur wel weer in orde kwamen, maar toch....
Dat klopt en vooral door de snelle ontwikkelingen die Mbam doormaakt.

Wil je weten welke versie jij gebruikt ga hiervoor in Windows 10 naar: Instellingen | Systeem | Info en kijk naar de Versie.
Of klik op het vergrootglas, typ winver en klik enter en lees het nummer af.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
abbs schreef:
Wil je weten welke versie jij gebruikt ga hiervoor in Windows 10 naar: Instellingen | Systeem | Info en kijk naar de Versie.
Of klik op het vergrootglas, typ winver en klik enter en lees het nummer af.

Dank je .

Heb het gecontroleerd, en is dus Versie 1703.

Dus heb nog niet die versie daar waar jij het over had vermoed ik.
8
Hallo,

Nee je het nog niet de nieuwste versie:
Windows 10 Fall Creators Update Versie 1709 (build van besturingssysteem 16299.19)

Om deze te krijgen kan je twee dingen doen:
1. Wachten tot hij bij je updates word aangeboden.
2. Naar de download site gaan en via daar de update downloaden (Download site  klik daarop Update nu )
Het is naar gelang van de pc  hoe lang de update installeren duurt bij mij was het een uur.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Hallo,

Het zijn niet alleen die veranderingen die worden aangebracht maar ook fouten en nieuwe beveiligingen worden aangepakt.
Maar het is niet noodzakelijk om het meteen te doen maar wel binnen een bepaalde tijd want na een bepaalde periode word de versie niet meer
ondersteunt neem versie 1507: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... ty-updates

De versie die al uitgebracht zijn:
1507 (de RTM)
1511 (de update uit november datzelfde jaar)
1607 (Anniversary Update van vorige zomer)
1703 (Creators Update).

Je moet de versie nummers nu zien als de namen die Windows anders veranderde zoals bv xp, vista, Windows 7 enz.
Je blijft nu als het goed is Windows 10 houden en alleen het versie nummer veranderd en dit gaat 2x per jaar gebeuren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hallo,

Je zegt niet te lang te wachten, maar ik mag toch aannemen dat deze update automatisch wordt uitgevoerd wanneer deze voor mij beschikbaar is,en deze niet aan mijn neus voorbij gaat.

Ik heb een legitieme W10 versie die met deze laptop werd meegeleverd.

Die update gaat toch voor iedereen op dacht ik.
12
Nipcweb schreef:Hallo,

Je zegt niet te lang te wachten, maar ik mag toch aannemen dat deze update automatisch wordt uitgevoerd wanneer deze voor mij beschikbaar is,en deze niet aan mijn neus voorbij gaat.

Ik heb een legitieme W10 versie die met deze laptop werd meegeleverd.

Die update gaat toch voor iedereen op dacht ik.
Ja natuurlijk maar ik bedoel ermee eigenlijk geen jaren, sommige slaan hem over of nemen helemaal geen versie update.
Ik had moeten schrijven dat het wel aangeraden is om de versie updates te installeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”