Plaats reactie
1
Het kan zijn dat jullie dit verhaal voor de tweede keer krijgen. Ik kom er niet achter of het eerste verstuurd was.
Ik heb AdwCleaner in het verre verleden ook gebruikt, maar het gaat nu allemaal heel anders. Ik moet mij nu inschrijven op dit forum.
Ik heb AdwCleaner gedraaid en probeer het logbestand nu bij jullie in een bijlage te krijgen. Jullie moeten maar zien of dat gelukt is os dat ik het anders moet doen.
Ik begrijp dat jullie gaan beoordelen of wat AdwCleaner gevonden heeft verwijderd kan worden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ Jov,
 
Prima    :welkom:
Zodra een malware/virus expert online is, wordt u verder geholpen.
 
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Er is geen speciale aanleiding om AdwCleaner te gebruiken. Ik wil alleen weten of er adware in mijn laptop zit. Na het scannen geeft AdwCleaner aan dat er een stuk of 24 'threats' in mijn laptop zitten. Daar moet ik toch wat mee. Daarna heb ik de handleiding gevolgd (geregistreerd, berichtje geplaatst en die logjes in de bijlage gezet)
Jij hebt gezien dat het allemaal oude logjes zijn. Dan is het misschien beter om ze allemaal weg te halen. Hoe kan ik dat het 't beste doen?
Andere vraag: de desktop van mijn partner start heel traag op. Zij is digislechter dan ik en gaat er slordiger mee om. Heeft het zin om bij haar AdwCleaner te draaien?
5
Jov schreef:)
Jij hebt gezien dat het allemaal oude logjes zijn. Dan is het misschien beter om ze allemaal weg te halen. Hoe kan ik dat het 't beste doen?
De oude logjes kan je beter verwijderen, je bent al op de plaats geweest waar de logjes stonden (ga daar weer heen) en verwijder daar:
Selecteer één voor één het logje klik daarna op je rechtermuisknop en kies "verwijderen"
AdwCleaner[R1]
AdwCleaner[R0]
AdwCleaner[C3]
AdwCleaner[C2]
AdwCleaner[C1]


Als er nog meer logjes staan met een nr erachter mogen die ook weg, hierna mag je met AdwCleaner een nieuwe scan doen en dat logje zou je mogen plaatsen (als er wat word gevonden).
Andere vraag: de desktop van mijn partner start heel traag op. Zij is digislechter dan ik en gaat er slordiger mee om. Heeft het zin om bij haar AdwCleaner te draaien?
Dat is goed maar laten we eerst de pc doen waar we nu mee bezig zijn (anders werken we straks door elkaar heen)  :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Ik heb alle logjes uit de map c:\AdwCleaner weggehaald en daarna weer gescand.
Hoe kan dat nou? Het scannen levert weer 34 nieuwe items op, terwijl ik vanochtend ook gescand heb...
Ik zie niet hoe ik hier een logbestand in een bijlage kan plaatsen.
Ik doe dat maar op de manier van vanochtend, zoals in de handleiding staat
'Plaats het logbestand van AdwCleaner in een nieuw onderwerp op het forum als bijlage.'
7
In de bijlage het logbestand dat AdwCleaner maakte, graag ter beoordeling (voor abbs)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Hallo,

Het "Onderwerp" heb je al netjes gemaakt, dat is dit waar we elkaar beantwoorden.
Een logje plaatsen doe je zo Handleiding.
Dus de bijlage mag je dan plaatsen in je volgende antwoord hier in dit onderwerp.

Snap je iets niet gewoon vragen (ik heb het ook moeten leren ;) )
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Hallo,

Heel goed, deze items komen steeds terug omdat je ze niet laat verwijderen.
Maar je heb een programma op je pc staan met de naam DriverHive deze kan je gebruiken om je drivers te laten updaten.
Ken je dit programma en gebruik je het?

Dit programma DriverHive valt onder adware-PUP (Potentially Unwanted Program) daarom staat het in de lijst van AdwCleaner.
Hier wat over Potentially Unwanted Program.
Maar het is aan jou om het te laten verwijderen, gebruik je het nou niet dan zou ik het zeker laten verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
abbs, ik heb AdwCleaner nog eens laten scannen. Daarna staat 'Verwijderen' niet meer grijs. Ik heb er op geklikt in de verwachting dat ik daarna nog de mogelijkheid had om items selectief te verwijderen, maar dat was niet zo. Het is alles of niets. In dit geval hindert dat dus niet, maar het moet toch wel kunnen? Wat heb ik verkeerd gedaan? Had ik eerst op 'Logbestand' moeten klikken?
12
Hallo,

Ik heb net hier ook even AdwCleaner laten scannen, als er niks word gevonden worden de knoppen "Verwijderen"en "Logbestand" niet grijs (aanklikbaar)
In de map c:\AdwCleaner word wel een logje aangemaakt, bekijk of plaats die eens (de datum van vandaag staat achter).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
abbs, AdwCleaner nog eens gescand,nu niets gevonden. Logje zit hierbij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
De vraag was hoe ik in voorkomend geval een item kan laten staan en de andere laat verwijderen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Jov schreef:abbs, AdwCleaner nog eens gescand,nu niets gevonden. Logje zit hierbij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
De vraag was hoe ik in voorkomend geval een item kan laten staan en de andere laat verwijderen.
Ja het logje is leeg dus alles is schoon, dan het antwoord op het voorkomen van items verwijderen:
  • De gevonden adware wordt onder verschillende tabbladen weergegeven.
  • Mocht u bepaalde “potentieel ongewenste software” willen behouden vink deze dan uit.
  • Klik vervolgens op verwijderen om de gevonden items te verwijderen.
  • Zijn er items die je wellicht wilde behouden kunt u dat via het Quarantaine beheer herstellen.
Uitleg: https://www.antimalwaresoftware.nl/tools/adwcleaner/

Daarom als je niet zeker bent van wat word verwijderd vraag het even na en gebruik AdwCleaner niet zomaar als schoonmaak tool.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”