Plaats reactie
1
Goedenavond,

Geen idee eigenlijk wat er aan de hand is en daarom moeilijk te bepalen in welk forumonderdeel ik deze vraag moet plaatsen maar daar gaat ie,
De pc heb ik opgestart, en niet meteen ben ik erbij gaan zitten maar  toen ik na enige tijd bij de pc terugkwam merkte ik op dat er het een en ander veranderd lijkt te zijn.
De oorzaak weet ik niet, maar de taakbalk bevat ineens niet meer de pictogrammen die het altijd had, en de indeling van het bureaublad is ook anders.
Hoe zou ik kunnen achterhalen wat er gebeurt is of veranderd is.
Is er ergens een soort logboek waarin gebeurtenissen worden bijgehouden? Ik heb windows 7 professional en bitdefender total security, misschien is hier ook iets te zien? Ik kon het zelf niet
vinden in de modules maar misschien is het er wel.
Alvast bedankt
3
Opnieuw plaatsen is niet nodig, wanneer het probleem te maken heeft met een 'besmetting' wordt dit topic verplaatst.

Om uit te sluiten dat virus / malware de oorzaak is, voer onderstaande uit:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Geen idee waarom addition er 2 keer staat, als ik hem plaats dan is hij slechts 1 keer zichtbaar.

De pictogrammen overigens, zijn vandaag niet zichtbaar op de taakbalk. Als ik met rechts klik op een pictogram die op het bureaublad staat en ook op de taakbalk thuis hoort, verschijnt er in het scherm dat deze losgemaakt kan worden van de taakbalk. Klik ik daar op dan verdwijnt er niets, want er staat niets, maar er verschijnt wel een ander pictogram dat er normaliter ook op staat, maar ook nu niet zichtbaar is.
Erg vreemd allemaal.

Ik heb voorheen gescand met Malwarebytes, EEK en met Bitdefender Total Security, geen van allen vond iets.
6
Géén probleem, de security expert zal de logjes nakijken zodra hij online is.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Het topic alvast verplaatst naar het subforum Malware en virusinfectie problemen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”