Plaats reactie
16
Een Mac computer wordt geregistreed met één Apple-ID
..
In de startpost is niet vermeld dat er problemen zijn met de Apple-ID, waar aan de Mac computer is gekoppeld.
Oh, dus het Apple-ID was destijds gebruikt is, moet nu ook weer gebruikt worden om te kunnen downloaden/installeren ?
Bedankt, dat is bruikbare informatie. :good:
Dat Apple-ID is een email-adres wat niet meer bestaat. Het Apple-ID is blijkbaar door de eigenaar verder nooit gebruikt en mogelijk daardoor verlopen/geblokkeerd.
, net als één Windows pc met één Microsoft-account.
Je hebt geen Microsoft account nodig om Windows te downloaden of gebruiken. Een licentie-code is voldoende.
Nu is een licensie Mac OS X Lion besteld middels een Apple-ID welk aan géén Mac computer is gekoppeld, als ik zo lees.
Klopt. Omdat het originele Apple-ID niet meer werkte en we er vanuit gingen dat een nieuw Apple-ID gewoon gebruikt kon worden. Dat een Apple-ID aan apparaten gekoppeld is, is nieuwe informatie.
Nadat de geblokkeerde Apple-ID niet meer geblokkeerd is, is het mogelijk om de Mac te upgraden
Deze Mac zou volgens de specs de nieuwste MacOS Sierra aan moeten kunnen. Dat is ook het doel nu, upgraden naar de nieuwste versie. Hiervoor is echter eerst een tussen-upgrade nodig, van v10.6.8 naar v10.7-v10.9 waarbij gekozen is voor v10.7.
Om achteraf het probleem te beschouwen als een drama, lijkt me niet juist / niet correct.
Het probleem is geen drama, de upgrade-perikelen om de bestelde versie te downloaden is een drama in de vorm van naar elkaar gelinkte websites, inlog-pagina's, reset wachtwoord, beveiligingsvragen, e.d. waardoor je in een cirkel blijft ronddraaien.

Er is ook goed nieuws, De Apple chat-optie is op bepaalde tijden bereikbaar. Dat gaan we aanstaande week maar eens proberen. :pray:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
PeterJ schreef:Oh, dus het Apple-ID was destijds gebruikt is, moet nu ook weer gebruikt worden om te kunnen downloaden/installeren ?
Bedankt, dat is bruikbare informatie. :good:
Dat Apple-ID is een email-adres wat niet meer bestaat. Het Apple-ID is blijkbaar door de eigenaar verder nooit gebruikt en mogelijk daardoor verlopen/geblokkeerd.
PeterJ schreef:Klopt. Omdat het originele Apple-ID niet meer werkte en we er vanuit gingen dat een nieuw Apple-ID gewoon gebruikt kon worden.
Het probleem met het Apple-ID zou eerst moeten worden opgelost.
Zie :
Uw Apple-account beheren.

Uw Apple ID wijzigen.

PeterJ schreef:Je hebt geen Microsoft account nodig om Windows te downloaden of gebruiken. Een licentie-code is voldoende.
Dat heb ik niet gezegd, wat ik bedoelde is dat een Windows pc gekoppeld is aan één Microsoft account.

iEscape schreef:Een Mac computer wordt geregistreed met één Apple-ID, net als één Windows pc met één Microsoft-account.


En Apple werkt anders dan Microsoft als het om het OS op de computer gaat.
Een Mac computer + één geldige Apple ID + juiste wachtwoord + Het OS + andere applicaties --> alle aan elkaar gekoppeld.
Ik heb géén licensie-code nodig voor het updaten / upgraden / downloaden software voor en op mijn Mac, wel een geldige Apple-ID en het juiste wachtwoord.
M.a.w. alléén op een Mac computer en met een geldige Apple ID , dat gekoppeld is aan dat Mac computer kunt men het Mac OS en andere applicaties updaten / upgraden / downloaden.

PeterJ schreef:Dat een Apple-ID aan apparaten gekoppeld is, is nieuwe informatie.
Naar mijn weten is dat altijd al zo geweest, één Apple-ID voor alle Apple devices.
PeterJ schreef:Deze Mac zou volgens de specs de nieuwste MacOS Sierra aan moeten kunnen. Dat is ook het doel nu, upgraden naar de nieuwste versie. Hiervoor is echter eerst een tussen-upgrade nodig, van v10.6.8 naar v10.7-v10.9 waarbij gekozen is voor v10.7.
Zie de link in mijn vorig bericht, rechtstreeks upgraden. Waarom eerst een tussen-upgrade?, dat is niet nodig.
Mac OS X 10.7 is niet free, maar dat weet u al.
PeterJ schreef:Het probleem is geen drama, de upgrade-perikelen om de bestelde versie te downloaden is een drama in de vorm van naar elkaar gelinkte websites, inlog-pagina's, reset wachtwoord, beveiligingsvragen, e.d. waardoor je in een cirkel blijft ronddraaien.
Dat komt doordat 'toen' niet meteen ge update / upgrade was naar de volgende versie(s).
Ik weet het, dat is allemaal 'achteraf',  maar het is zo.
Het is inderdaad veel lezen en goed bijhouden.
PeterJ schreef:Er is ook goed nieuws, De Apple chat-optie is op bepaalde tijden bereikbaar. Dat gaan we aanstaande week maar eens proberen. :pray:
Maakt meteen gebruikt van, om te vragen of het aangeschafte Mac OS X Lion bedrag geretourneerd kan worden. Als het goed is heeft u de factuur nog.
Ik weet niet zeker, maar binnen 90 dagen zou het kunnen, afhankelijk van de situatie.
Leg onderstaande uit:
PeterJ schreef:Omdat het originele Apple-ID niet meer werkte en we er vanuit gingen dat een nieuw Apple-ID gewoon gebruikt kon worden.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
18
Zie de link in mijn vorig bericht, rechtstreeks upgraden. Waarom eerst een tussen-upgrade?, dat is niet nodig.
Bij deze informatie over MacOS Sierra staat: Algemene vereisten: OS X 10.7.5 of hoger
Leg onderstaande uit:
PeterJ schreef schreef:Omdat het originele Apple-ID niet meer werkte en we er vanuit gingen dat een nieuw Apple-ID gewoon gebruikt kon worden.
Omdat dit Apple-ID cq emailadres niet meer gebruikt wordt (andere provider) en bij het inloggen op de Apple Store een melding verscheen ala 'dit account is geblokkeerd', is er een nieuw Apple-ID aangemaakt tbv de bestelling van OS X Lion. Toen daarmee ingelogd werd op de Apple Store verscheen er een melding dat er onvoldoende gegevens waren voor dit account, waaronder de verplichting om een rekening van een betaalpas in te voeren. Dat lukte echter niet omdat nog een code gevraagd werd, ik meen "CVC-code". Geen idee wat ze daarmee bedoelen.
Toen dit ook niet lukte heb ik nogmaals geprobeerd om in te loggen met het originele Apple-ID. Dat gaf de melding "Er is teveel keer een verkeerd wachtwoord ingevuld. Probeer het later opnieuw." Na 30 minuten nog eens geprobeerd, weer dezelfde melding. Dat 'later' blijkt 24 uur later zijn. Arggh, zeg dat dan!

Omdat dit dus niet lukte heb ik een wachtwoord-reset aangevraagd, maar toen kwamen er onbekende beveiligingsvragen, dus niet de beveiligingsvragen die ik had opgeschreven met het antwoord toen dit account is aangemaakt.
Toen had ik het even helemaal gehad met Apple. :wacko: + :mad:

Snap je het een beetje ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
PeterJ schreef:Bij deze informatie over MacOS Sierra staat: Algemene vereisten: OS X 10.7.5 of hoger
Tsja dat weet ik niet, heb géén ervaring mee.

Onderstaande is vermeld bij de link in mijn vorig bericht:
Afbeelding Zie deze link, een recente topic bij ASC.
iEscape schreef:]Leg onderstaande uit:
PeterJ schreef schreef:Omdat het originele Apple-ID niet meer werkte en we er vanuit gingen dat een nieuw Apple-ID gewoon gebruikt kon worden.
Ik bedoelde leg het uit aan Apple als u gaat chatten, om het -bedrag van OS X Lion- terug te vragen   ;D
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
20
Bedankt voor de info. We zien wel waar de chat-sessie ons brengt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
22
Met behulp van telefonische support is het gelukt om de Mac te upgraden naar OS X Lion.
Dat verliep zonder problemen.
Hierna gecontroleerd op beschikbare updates, Dat waren er 11 er zijn ook geïnstalleerd op eentje na. De update voor iPhoto mislukte steeds.

De download van MacOS Sierra is inmiddels ook gelukt. De upgrade is nog bezig...
Dat komt vast wel goed.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”