Plaats reactie
1
Vanwege allerlei veiligheidseisen wordt het langzamerhand steeds moeilijker om allemaal verschillende (en sterke) wachtwoorden te maken en te onthouden.
Ik heb zitten kijken naar password managers als Keepass en Lastpass.
Als generator en opslag op de lokale PC is het me wel duidelijk dat dit goede oplossingen zijn, maar ik vraag me af hoe het gaat als ik op de PC van iemand anders of op mijn werk (waar het absoluut onmogelijk is om software te installeren in welke vorm dan ook) op een wachtwoord beveiligde site wil inloggen via één van deze twee bijvoorbeeld.

Heeft iemand ervaringen hiermee of eventueel andere kandidaten ?
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
4
Je kan op elke browser LastPass downloaden ongeacht waar je bent op de wereld :neu:
Het enige wat je nodig hebt is je Hoofdwachtwoord; daarmee kan je de "kluis" openen en automatisch inloggen op je websites met wachtwoord.
Ik heb het zelf zo ingesteld dat ik maar eenmaal hoef te klikken om b.v. op de site van mijn bank te komen (ingelogd).
Hierbij een link naar het programma:

https://lastpass.com/f?1406776

Vergeet briefjes met wachtwoorden, maak een account aan bij LastPass. Deze dienst slaat je wachtwoorden veilig op en je hoeft alleen een master-wachtwoord te onthouden. Als je de extensie vervolgens in je browser installeert, kan LastPass je meteen toegang geven tot sites waarop je normaal gesproken moet inloggen. Na installatie wordt een tabblad geopend waar je een account moet aanmaken. Als je eenmaal bent ingelogd en je op een website een nieuw wachtwoord moet invullen, verschijnt er in het invulveld een LastPass-pictogram. Klik erop en kies voor Generate a new password. Kies er vervolgens voor om het wachtwoord op te slaan. In het volgende venster vul je de gegevens in en klik je op Website opslaan. LastPass weet nu dat dit wachtwoord bij de desbetreffende website hoort. Je hoeft het wachtwoord zelf niet te bewaren en hebt toch een sterk wachtwoord.


https://www.lastpass.com/nl

Suc6.
Groeten, Jos H
5
Bedankt voor je (enthousiaste) reactie over lastpass.
Over de werking op zich had ik geen vragen, dat lijkt me wel duidelijk.
Het ging mij er voornamelijk om hoe ik dat op een plek moet doen waar ik geen extensies kan installeren of een portable browser kan gebruiken, zoals op mijn werk.
Overigens vind ik Dashlane ook een interessante optie. Is alleen prijstechnisch wat minder.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
6
PeterVo schreef:Als generator en opslag op de lokale PC is het me wel duidelijk dat dit goede oplossingen zijn, maar ik vraag me af hoe het gaat als ik op de PC van iemand anders of op mijn werk (waar het absoluut onmogelijk is om software te installeren in welke vorm dan ook) op een wachtwoord beveiligde site wil inloggen via één van deze twee bijvoorbeeld.
Kan je wel portable apps openen?
Dan kan je misschien met LastPass Portable en LastPass Pocket werken.
https://helpdesk.lastpass.com/nl/lastpa ... s+Portable
7
PeterVo schreef:.......... waar ik geen extensies kan installeren of een portable browser kan gebruiken, zoals op mijn werk.

Nee dus......
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
9
Die ken ik (nog) niet, maar met 100 account zou dat ruim voldoende moeten zijn.
Als je doet wat je leuk vind, hoef je nooit meer te werken !
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”