Plaats reactie
31
ja had ik al gedaan, geen bedreigingen gelukkig.. maar omdat je zei dat er een hoop onnodige extra dingen mee worden geinstalleerd als je niet aangepast doet (die misschien de pc langzamer maken of onnodig veel ruimte in beslag nemen bijvoorbeeld?) maar het zal wel goed zijn dan denk ik, bedankt!
32
Geen dank en graag gedaan.
Het lijkt me dat jij je nu bewust bent van de mogelijkheid dat er bij freeware soms geprobeerd wordt om extra software mee te installeren.
Extra oplettendheid en het gebruik van Unchecky kunnen je helpen om dat te voorkomen.
33
Ik had even een scan gedaan met antimalware en er was 1 bedreiging gedetecteerd, het ging iets over dat ashampoo...!? Heb het in de quarantaine gezet, en nu? Verwijderen uit de quarantaine?
Logje plaatsen? (Zo ja waar vind ik die precies)
34
Zodra iets door Malwarebytes in quarantaine is gezet, kan dat programma of proces geen kwaad meer doen.
Het is natuurlijk wel interessant om te weten wat er precies in quarantaine is gezet.

Ik gebruik zelf nog een oudere versie (Malwarebytes Anti-Malware 2.2.1.1043), terwijl jij al Malwarebytes 3.x zult gebruiken.
Hier heb je een volledige handleiding (wel in het Engels) voor Malwarebytes 3: https://www.malwarebytes.com/support/guides/mbam/

Engels wat lastig voor je? Dan hier in het Nederlands hoe je het waarschijnlijk kunt doen:
Wanneer Malwarebytes geopend is, klik je in het linker paneel op Reports (of Logboeken of Programmalogboeken; de naam kan gewijzigd zijn in versie 3).
Klik dan in het rechter veld op het meest recente scanlogboek.
Dan zie je een nieuw venstertje verschijnen met links onderaan de knop Exporteer. Klik op die knop Exporteer en kies dan Opslaan als txt bestand. Sla dat bestand op op een plek die je makkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld op het bureaublad.

En hier lees je hoe je dat .txt bestand als bijlage kunt toevoegen aan een volgende reactie in dit topic: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=206&t=7806

Mocht het niet lukken, laat dan even weten waar je vastloopt.
35
log.txt
bedreiging in quarantain laten staan of vanuit daar verwijderen? En is het noodzakelijk om wachtwoorden te veranderen? Had ze net een paar dagen daarvoor allemaal veranderd vanwege aanschaf nieuwe pc :(
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
36
Voorlopig niets verwijderen, want dan weten we niet wat er aan de hand was.
Je bent erin geslaagd om een logboek netjes te versturen, maar dit lijkt me wel het verkeerde logboek. Het is van een scan die je gedraaid hebt op 17 december 2016; en in dat logboek staat geen enkele bedreiging vermeld.
Zoek dus eerst het juiste logboek op: met  de juiste datum én met die gevonden bedreiging erin. En plaats dan het juiste logboek.
37
log.txt


deze wel goed? zie meerdere scans rond dezelfde tijd maar ik vermoed dat het deze is
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
38
Dit laatste log is van 21 december. Ook in dit log geen bedreigingen.
Je kunt elk log toch zelf lezen? Dan zie je direct of er een of meer kwaadaardige items zijn aangetroffen. En als dat zo is, dan worden die items ook met name genoemd.
Dus lees ze allemaal even door en begin met de datum waarop Malwarebyte iets vond en in Quarantaine plaatste. Was dat vandaag? Dan bekijk je het log van 23 december.
40
Prima, nu had je het juiste log te pakken. Malwarebyte heeft reclame verwijderd voor een ander programma van Ashampoo: een register cleaner die je inderdaad helemaal niet nodig hebt.
Malwarebyte heeft hier gedaan wat het moest doen. Je hoeft je wat mij betreft geen zorgen te maken. Je hoeft dus ook niet je wachtwoorden te gaan veranderen of zoiets.
Het brandprogramma van Ashampoo zal gewoon blijven werken. Er is geen enkele schade aangericht.
Een PUP staat voor Potentially Unwanted Program , een mogelijk ongewenst programma.
Moet je nu de quarantaine leegmaken? Dat mag wel, maar het hoeft niet. Wat in quarantaine zit, kan er niet uit zonder jouw nadrukkelijke toestemming.
42
De gratis proefversie van Malwarebytes Premium kun je niet verlengen. Na de proefperiode kun je kiezen:
1. Je blijft bij de Premium versie en je gaat daarvoor betalen
2. Je wilt voortaan alleen de gratis versie gebruiken. Dan doe je helemaal niks en wordt Premium versie vanzelf de free versie.

Je hebt nog een week om te beslissen. We lezen het tegen die tijd wel.
Hier kun je nalezen wat de verschillen zijn tussen de gratis en de betaalde versie: https://www.malwarebytes.com/free/
De betaalde versie biedt dus meer bescherming. Maar let op: ook de betaalde versie vam Malwarebytes is geen vervanging van een virusscanner.
43
Dan behoud ik de gratis versie wel.. Ik zie ook dat mijn pc bluetooth heeft, wat kan ik hiermee precies? Is dat bijv. om met mijn printer te connecten voor draadloos printen? Wat kan ik er verder nog mee? Heb hem maar uitgezet.. en Adobe Flash player staat er ook op, kan ik deze verwijderen of wat kan ik hiermee?
44
Hier een simpele uitleg over wat bluetooth is en wat je er mee kunt: http://simpeleuitleg.nl/uitleg/overige/wat-is-bluetooth/48

Ik zal nu slechts 1 voorbeeld geven van het gebruik van bluetooth. Mijn vriendin en ik hebben allebei een iPad, die beschikt over bluetooth.
Ik kom op mijn iPad een website tegen die me erg interessant lijkt voor mijn vriendin.  Wanneer mijn vriendin op dat moment bij mij is, kan ik de link naar die website naar haar versturen via AirDrop. Dat gaat heel simpel. Ik heb die website open staan, ik tik op AirDrop, ik tik op de naam van mijn vriendin en ze heeft het bericht al binnen.
Voorwaarde is dat we op minder dan 10 meter van elkaar moeten zitten en dat op beide iPads bluetooth aan moet staan. Je kunt zo ook andere bestanden snel doorsturen.
Normaal zet ik bluetooth echter uit, omdat er anders voortdurend gezocht zal worden naar andere bluetooth apparaten in de buurt waarmee verbinding gemaakt zou kunnen worden. Dat voortdurend actief zijn van bluetooth (zonder dat je het echt nodig hebt) gaat ten koste van de accuduur.

Adobe Flash Player wordt op veel websites gebruikt voor het afspelen van fimpjes/video's.
Het is de bedoeling dat Flash Player in de toekomst geheel vervangen wordt door het veiliger geachte html5, maar dat is op lang nog niet alle websites zo ver.
Wanneer jij nu Adobe Flash Player verwijdert zul je merken dat op diverse websites filmpjes niet meer afgespeeld zullen worden.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”