Plaats reactie
1
Hallo, ik ben nieuw hier en zal me eerst wat voorstellen. Ik ben Hans, een man van 61 en werk al vanaf 1982 met computers. Hoewel ik natuurlijk veel ervaring heb en daardoor normale problemen wel kan oplossen, zal ik mezelf geen deskundige noemen.
Ook niet met het probleem wat ik jullie wil voorleggen. Ik kan ineens geen backups en systeemherstel meer maken of terugzetten. Ik krijg dan de foutmelding:"Een onderdeel van de Volume Shadow Copy-service heeft een probleem ontdekt. Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek voor meer informatie." Bij de Details wordt de foutcode 0x80042302 vermeld.
Ik heb zelf al het nodige nagekeken en gedaan. Ik heb bij de services deze service gestart en op Automatisch gezet (stond op handmatig). Ik heb gecontroleerd of deze service voorkomt in Windows/system32 (wat het geval is). Ik heb al via de originele Video Windows 7 32 via de reparatiefuncties alles uitgevoerd. Ooki nog een site gevonden met oplossingen, maar deze was in het Engels, en ik moest scripts maken. Het eerste is geen probleem, het tweede des te meer.
Inmiddels ben ik bijna op de IC van die steeds terugkerende boodschap. Kan iemand mij helpen???
Alvast bedankt, Hans
3
Hallo Maxstar, bedankt voor het meedenken. Ik heb dit verschillende keren geprobeerd, maar het enigste wat er na enter of klikken op de sfc.exe is dat ik nog geen kwart seconde (het is echt een flits, meer niet) een scherm zie, dat in het niets oplost. Althans, ik kan het nergens meer terugvinden. Maar wellicht (hoo ik) geeft dit aanleiding tot meer inzicht bij het forum wat er aan de hand is. Voor alle duidelijkheid, opnieuw installeren is niet mijn hobby, is ook het laatste wat ik doe, maar als het moet dan moet het. Jammer omdat de PC voor de rest heel goed draait.
Groetjes, Hans
4
Hi,
je moet de system file checker wel uitvoeren via de comand prompt,
dus in uitvoeren eerst cmd typen en daarna in het scherm de boven
genoemde opdracht typen.
Groet Piet.
5
Bedankt Piet voor de toevoeging. Ik heb de scan nu twee maal uitgevoerd, en twee keer krijg ik als uitslag Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden. De zin zegt me niets, behalve dat het lijkt dat alles in orde is, terwijl dit niet zo is. Help, help
Groetjes, Hans
6
Hoi,

Probeer eens een systeemherstelpunt via de Windows 7 hersteld CD/DVD terug te zetten.
  • Download de juiste herstel CD/DVD voor Windows 7.
  • Start de computer op van de Windows 7 herstel CD/DVD.
  • Klik in het venster Opties voor Systeemherstel op Volgende.
  • Kies hier de optie "systeemherstel" en zet een systeemherstelpunt terug naar een datum waarop er nog geen problemen waren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,

helaas, ook deze oplossing werkt niet. Ik krijg ook nu iedere keer dezelfde boodschap over Volume Shadow Copy die iets fouts ziet.
Nu heb ik door alle zoektochten wel ontdekt dat ik bij de services waarschijnlijk geen service voor systeemherstel kan vinden, althans geen naam en/of omschrijving die daarbij passen. Ik neem aan dat er die wel moet zijn. Hoe heet die service precies, en kan ik die ergens vandaan toveren. Ik heb al gegoogled, maar niets gevonden. Iemand die me nog even verder kan helpen? Mijn dank is groot.
9
Helaas Piet, de uitvoering ging helemaal goed, tot en met contentindex. Daarna krijg ik wel een Catalogus, maar hierin zitten talen vermeld, waar ik denk ik weinig mee kan. De de soap is nog niet beëindigd. Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor de moeite.

Groetjes, Hans
11
Hallo allemaal,

via een kennis heb ik vanmiddag het programma TuneUp Utilities 2011 geïnstalleerd. En deze vond een fout waar we nog niet gezocht hadden. Onder apparaatbeheer stond onder stuurprogramma's een hele rare naam (sorry, het was veel letters en cijfers en vergeten het te noteren. Het begon met Mk). Na rechtsklikken kreeg ik de boodschap dat het prog niet werkte omdat het apparaat afwezig was. Rigoreus dat ding weggegooid, ik had toch al een probleem. Maar wat gebeurt er. Na opnieuw opstarten kon ik weer systeemherstel uitvoeren en backups maken. Probleem opgelost, zonder te weten wat het nu eigenlijk was. Iedereen bedankt voor de hulp, dit is een fijn forum en ik blijf zeker hier komen.
12
Stond dat in het apparaatbeheer onder IDE ATA/ATAPI Controllers en dan zoiets als dit?
SATA HARD DRIVE 1 [TOSHIBA MK 12526GSX-(S1)]
13
Hallo Wessel, nee, zo heette het beslist niet. Maar die kennis heeft een kopie op een CD gezet van apparaatbeheer, omdat hij ook wilde uitzoeken wat het is. Het staat onder verborgen apparaten, stuurprogramma's die niet Plug- en Play compatible zijn, en heet MpKslb8b6749d. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het is.

Groetjes,k Hans
15
Zou zo maar kunnen Wessel.Ik keek trouwens net even bij apparaatbeheer, en dat progje stond weer gewoon op zijn plek. Maar dat staat ook in het artikel. Die twee genoemde programma's zijn die veilig om het definitief weg te krijgen?

Groetjes, Hans
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”