Plaats reactie
1
Dit is een beetje een probleem. Ik kan geen .txt bestanden meer openen met Firefox.
Op het moment dat ik een .txt bestand wens te bekijken krijg je eerst het venstertje waarin gevraagd wordt of je het bestand wenst te openen of te downloaden.
Kies ik dan voor downloaden dan sluit Firefox compleet. Hij crashed dus compleet.

De volgende zaken zijn al getest of kunnen geconcludeerd worden:
1.) Ligt niet aan de website of hoe de website bestand aanbiedt want met Chrome of IE openen ze wel gewoon.
2.) Ik kan ze wel downloaden met Firefox en dan vanuit de verkenner openen. Ook na download niet vanuit Firefox.
3.) Firefox starten in "veilige modus" (herstarten met uitgeschakelde addons) zet ook geen zoden aan de dijk, zelfde probleem.
4.) Controle gedaan op bestandsassociaties, .txt bestanden zijn gewoon met kladblok (notepad) geassocieerd dus dat staat ook goed.
5.) Malware scan gedaan met Malware Bytes, deze is overigens gekocht en draait resident mee.
6.) mimeTypes.rdf uit profile directory renamen/verwijderen helpt ook niet.

Nu kan ik Firefox wel resetten naar fabrieksinstellingen om het zo maar eens te noemen, maar dat heb ik pas gedaan, dan moet ik weer de addons installeren, weer opnieuw gaan aangeven waar wachtwoorden onthouden mogen worden en waar niet, waar wel en niet sites door de adblocker geblokkeerd mogen worden, favo's weer omzetten.
Kun je wel deels terugzetten, maar de eerste reset is een paar maanden geleden geweest, ik zoek liever naar een oorzaak zodat het niet meer voor komt of een eenvoudigere methode van oplossing omdat dit het enige probleem is wat ik met Firefox heb.

Iemand een idee?
Greetings, Black Tiger.
2
Is al opgelost. Heb Firefox opnieuw gedownload en de setup file gedraaid. Feitelijk dus over de bestaande installatie heen gezet.
Daarna werkte e.e.a. weer.
Misschien dat CCleaner iets uit het register heeft verwijderd wat dit probleem veroorzaakt heeft, geen idee. Maar het is dus opgelost. :)
Greetings, Black Tiger.
4
Nee, niets van dat alles. Die dingen laat ik allemaal standaard, dus gewoon openen met notepad (kladblok). De enige plugins die ik heb zijn een adblocker en Nimbus screenshot, voor de rest niets. Als het even kan probeer ik een browser zo standaard mogelijk te laten.
Maar met uitgeschakelde extensies (FF in veilige modus) werkte het ook niet dus aan de extensies lag het sowieso niet.
Greetings, Black Tiger.
5
Oké zelf heb ik in Firefox een kleine aanpassing gedaan zodat tekstbestanden direct in een tabblad geopend worden. Met de extensie Malware Search kan je dan namelijk direct vanuit de browser bepaalde zaken uit een logbestand opzoeken. Met de extensie Inline Disposition en kleine aanpassing in het bestand mimeTypes.rdf worden logbestanden met firefox2.exe geopend.

Code: Selecteer alles

 <RDF:Description RDF:about="urn:mimetype:text/plain"
                   NC:fileExtensions="txt"
                   NC:description="Text Document"
                   NC:value="text/plain"
                   NC:editable="true">
    <NC:handlerProp RDF:resource="urn:mimetype:handler:text/plain"/>
  </RDF:Description>
<RDF:Description RDF:about="urn:mimetype:text/plain"
                   NC:fileExtensions="log"
                   NC:description="Text Document"
                   NC:value="text/plain"
                   NC:editable="true">
    <NC:handlerProp RDF:resource="urn:mimetype:handler:text/plain"/>
  </RDF:Description>

<RDF:Description RDF:about="urn:mimetype:handler:text/plain"
                   NC:alwaysAsk="false">
    <NC:externalApplication RDF:resource="urn:mimetype:externalApplication:text/plain"/>
    <NC:possibleApplication RDF:resource="urn:handler:local:C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox2.exe"/>
  </RDF:Description>
<RDF:Description RDF:about="urn:mimetype:handler:text/plain"
                   NC:alwaysAsk="false">
    <NC:externalApplication RDF:resource="urn:mimetype:externalApplication:text/plain"/>
    <NC:possibleApplication RDF:resource="urn:handler:local:C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox2.exe"/>
  </RDF:Description>
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Handige tool die Malware Search.
Bedankt voor de tip, maar ik vind het juist handig dat tekstfiles in notepad geopend worden zoals dat nu gebeurt, dan heb ik de browser vrij om dingen op te zoeken en kan ik evt. notepad er bovenop leggen om iets te vergelijken.
In mijn geval wordt dit overigens vrij weinig gebruikt, het meest bekijk ik tekstbestanden hier voor de MTB logjes. ;)
Greetings, Black Tiger.
7
In het begin deed ik het ook altijd op die manier, maar als je veel regels voor een script vanuit kladblok moet kopiëren blijf je switchen.
Ook het kopiëren van bestandsnamen, {CLSID's} en dergelijke kost dan best wel veel tijd.
Nu kan het direct vanuit de browser door het te selecteren en met de rechtermuisknop via Malware Search opzoeken. Scheelt toch weer enkele seconden... :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Dat is zonder meer waar, maar daarin verschillen we, ik heb gelukkig minder werk en hoef zelden regels te kopiëren. ;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”