Plaats reactie
1
Ik ben gisteren door een nep microsoft medewerker gebeld en die heeft teamvieuwer op mijn pc geactiveerd. Voorheen wist ik niets van dat programma dus dom dat ik dat beb laten gebeuren. Toen ik tot betalen werd gemaand en ik dit weigerde werden op mijn pc allerlei schermpjes geopend. Ik heb toen de stroom eruit getrokken. Toen ik wederom opstartte bevroor mijn windowsbeginscherm en werd er om een wachtwoord gevraagd welke ik niet wist. Ik heb toen wederom de stroom eraf gehaald omdat je de pc niet op een andere manier kon afsluiten. Dat had ik beter niet kunnen doen omdat ik nu bij opstarten steeds het scherm krijg dat windows verkeerd is afgeloten en welke optie je ook kiest ik krijg steeds dit scherm terug en geraak niet verder.
Mijn vraag: wat kunnen ze met de gestolen info?
                   Ik heb in de BIOS verandert dat er via de cd opgestart moet worden om zo windows opnieuw te installeren maar dan krijg ik een zwart scherm met een prompt en kom daar niet verder. Hoe kan ik windows opnieuw op mijn pc installeren of mijn pc weer bruikbaar maken?
Alvast bedankt voor het meedenken.
2
Hallo en welkom op het forum,

Ik heb het bericht voor het overzicht even opgesplitst naar een eigen onderwerp. Maar de scammer heeft blijkbaar de Syskey geactiveerd op het systeem waardoor er nu naar een wachtwoord wordt gevraagd.

Als eerste kan je van bijvoorbeeld een Ubuntu Live-CD opstarten, op deze manier kan je dan in ieder geval belangrijke bestanden en/of andere persoonlijke gegevens veilig stellen. Wat betreft het herinstalleren van Windows, om welke versie gaat het?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Beste Maxstar,
Er staat vista op mijn pc. Mijn pc reageert niet op bootable cd's of usbstick, dat is nu net het probleem.
Groet, Fourus
5
Beste Maxstar,

Ik heb de originele herstel cd van microsoft gebruikt die in het verleden wel c:/ schijf formatteerde en windows opnieuw installeerde.
Ook heb ik via de website van AGV een rescue usb stick gemaakt op een andere pc met win 10 maar deze startte ook niet op.

Met vriendelijke groet, Fourus
7
Beste Maxstar,

Ook de usb stick met een windows omgeving gemaakt met rufus wordt niet gelezen. De dos prompt waar ik over sprak daar kun je niets typen als die verschijnt.
Zou er iets in de BIOS veranderd kunnen zijn door de hackers zodat mijn stations niet meer herkend worden?
Ik denk dat ik de harde schijf demonteer en dan in een andere desktop als slave eraan koppel om hem zo te formateren.
Met vriendelijke goet, fourus
8
Hoi fourus,
Ben je in de mogelijkheid om de USB-stick eens op een andere pc of laptop te proberen.
Maak je gebruik van een desktop of een laptop?
Groetjes Dasle
9
Beste,

Ik maak gebruik van een desktop. Ik heb nu eidelijk gevonden waarom de usb stick niet gelezen werd. In de Bios stonden de kaartslots ook als usb genoteerd en die stonden op no. 1. Nadat ik dit veranderd heb kon ik de usb stick lezen. Ik heb enkele van de programma's uitgevoerd maar alles is ok.
Ik kan nog steeds niet mijn cd rom gebruiken. De bijgeleverde opstarbare cd van het systeem kan ik daarom nog steeds niet gebruiken anders was het opnieuw installeren en probleem opgelost.
Enig idee hoe ik mijn cd rom weer aan de praat krijg? Ik heb in de Bios 1 usb slot 2 cd/dvd 3 harde schijf als opstart volgorde.
Met vriendelijke groet, fourus
10
De kans bestaat dat je dvd-station stuk is, maar je zegt cd-station? Met een cd-station kan je geen DVD's lezen zoals je installatie dvd van Vista.
Kijk eens na wat er op de lade van je cd of dvd-station staat, hier staat meestal vermeld of het om een cd of een dvd-station gaat.
Mocht er op vermeld staan dat het een Dvd-station is kan deze natuurlijk stuk zijn.
Heb je misschien een .iso van je Vista installatie dvd of anders heb je de mogelijkheid om een andere pc te mogen gebruiken met een werkend dvd-station?
Groetjes Dasle
11
Beste,
Ik heb een cd/dvd lezer/brander die gewoon functioneerd bij andere cd's of dvd's.
Ik heb eeb gedeelte van het probleem gevonden. De hacker had een partitie aangemaakt en daarop de boot bestanden gezet. Daarom kreeg ik een loop dat windows verkeerd was afgesloten. Ik kreeg op geen enkele manier die partitie gekopieerd naar C: dus mijn alternatief was om C: te formateren en dan opnieuw de installatie cd te gebruiken. Formateren lukte herinstallatie niet. Windows op een bootable usb stick gezet maar die deed het ook niet. Toen een cd met win8.1 proberen te installeren en die deed het wel. Daarna downgraded naar win vista. De origenele herstel cd/dvd doet het nog steeds niet. Daar wil ik nog wel achter komen maar voor nu doet alles het weer.
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet, fourus
12
Een andere mogelijkheid zou cd rot kunnen zij, door ouderdom en externe invloeden kan een cd of dvd onleesbaar worden.
Daar andere installatie cd of dvd's wel werken lijkt het probleem alvast niet aan het dvd-station te liggen maar aan de ingevoerde media.
Die bootable usb stick van Windows bevatte die de bestanden van de niet opstartbare Vista dvd?
Groetjes Dasle
13
Beste,
De support en applicatie cd meegeleverd door de fabrikant om de desktop pc weer in de verkoopstaat te herstellen doet het ook op een andere desktop pc dus daar schijnt ook niets mis mee te zijn.
Die bootable usb stick was inderdaad een kopie van de herstel windows dvd. Die deed het waarschijnlijk niet omdat het geen iso bestand is.
Met vriendelijke groet, fourus
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”