Plaats reactie
1
Hallo allemaal

Ik ben de laatste tijd aan het uitzoeken of er een alternatief is voor kabel televisie, oftewel een alternatief voor televisie via een provider. Het schijnt zo te zijn dat ik televisie kan kijken via het internet (geen herhalingen, maar live televisie). Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja......is het aan te raden? Of waar moet ik op letten?


Groeten
Add,
3
De kabel-televisie heeft natuurlijk een behoorlijk aanbod in NL, analoog minder als digitaal wat nu bijna een must is omdat de analoge pakketten steeds verder geknepen worden op de beschikbaarheid van analoge zenders.

KPN met Digitenne-TV en Recorder is misschien een mogelijkheid maar echt positieve berichten daarover lees ik niet, de kabel-boeren doen het toch beter als het gaat om TV, kwaliteit en beschikbaarheid.

Maar waarom zoek je een alternatief voor de kabel?
Als je geen internet meer hebt heb je ook geen TV meer, en als je Internet-dsl en TV-cable samen gebruikt is het een ander verhaal?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
4
De reden waarom ik er naar opzoek ben is omdat ik over een maand voor een jaar naar Nieuw Zeeland verhuis :) Alles is geregeld behalve voor de televisie (want die is er niet). En wil graag de Nederlandse zenders live blijven ontvangen en daarnaast ben ik een enorme voetbalfan :) De link die ik in mn eerste bericht vermelde heb ik van een oud klasgenoot ontvangen die vorig jaar een jaar in het buitenland verbleef. Hij was erg positief over de software. Maar wilde graag hier en daar wat andere meningen horen ;)
9
In Indonesië is BVN te ontvangen via Optus D2- en/of B3-satelliet; geldt ook voor Australië & Nieuw-Zeeland.
Totaal te ontvangen circa 99 zenders van de hele wereld, ook sport.
NL voetbal wordt vaak LIVE uitgezonden via [ik dacht] Live Sport Channel of zoiets.

Maar géén uitzendingen van NL-commerciële omroepen ; dit heeft te maken met de uitzendrechten ::)
Zelf hier in NL bij uitzendinggemist, kunt men niet alle programma's van Ned1 terug zien, ook in verband met de uitzendrechten.
Laatst gewijzigd door iEscape op 25 jun 2011 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Sterker nog, ik kan in Ierland de meeste programma's op uitzending gemist ook niet kijken. (uiteraard met een NL proxy weer wel)
Niet dat ik het echt mis ofzo.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
12
@ iEscape,

Thanx

Maar,
Vladimir schreef:Niet dat ik het echt mis ofzo.
Ik kijk haast nooit tv, heb een echte hekel aan reclames :P
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
13
Vladimir schreef:Ik kijk haast nooit tv, heb een echte hekel aan reclames :P
Betreft de reclames valt best mee, even koffie zetten of iets anders doen :lol:
Reclames zijn nodig om o.a. die zenders in leven te houden.
Zonder reclames zijn er geen uitzendingen, denk ik. Dus ook geen vertier ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”