Plaats reactie
1
Mijn pc is Windows 7 en ik gebruik Windows live Mail 2011. Dat ging altijd prima en zonder problemen.
Sinds vandaag komt de post (hotmail) niet meer binnen!
Hij geeft een foutmelding  serverfout 3219
Heeft dit te maken met einde actie Windows10?
Kan mij iemand helpen en vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Bedankt..
2
Ik zag toevallig bij Microsoft Community een andere gebruiker met hetzelfde probleem.
Kijk even naar de antwoorden van Erik788 & karelVos  :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.

Configuratie:
   Account: Hotmail (xxxxxx)
   Server: imap-mail.outlook.com
   Gebruikersnaam: xxxxxx@hotmail.com
   Protocol: IMAP
   Poort: 993
   Beveiligd(SSL): 1
   CODE: 800ccc0f

Heb site gelezen en zo uitgevoerd. Toch werkt het niet.
Heb nieuw account gemaakt met bestaande gegevens van mij.
IMAP poort 993 en SMTP poort 587.
Lees ook dat de poort 587 op 25 moet laten staan?
4
@PCSit: ik heb je laatste bericht aangepast: de naam is vervangen door xxxxxx. Het is niet verstandig om je e-mailadres open en bloot op een forum te zetten. Daar kan misbruik van gemaakt worden.
6
Een zeer volledige beschrijving als je toch Windows Live Mail wilt blijven gebruiken staat hier: https://www.seniorweb.nl/artikel/window ... t-adressen.
Lees alles door, maar voor jou geldt natuurlijk Oplossing 3: toch Windows Live Mail blijven gebruiken.
Misschien staat daar net 1 stap in die je hebt overgeslagen.

Bedenk wel dat Microsoft het programma Windows Live Mail niet meer onderhoudt. Als er fouten in zitten, dan zullen die niet meer gerepareerd worden. Daarnaast werk jij ook nog met een oudere versie van WLM, namelijk versie 2011. De nieuwste versie is Windows Live Mail 2012.
---------------------
Toevoeging: jij kreeg deze foutcode in beeld: CODE: 800ccc0f
Ik heb wat op internet rondgesnuffeld en de oorzaak van die foutcode kan soms zijn dat je antivirusprogramma probeert om je mail te scannen.
Jij gebruikt Norton. Wanneer het probleem na opnieuw instellen van het e-mailaccount nog steeds bestaat, zou je in de instellingen van Norton het scannen van e-mails uit kunnen schakelen. Daarna WLM opnieuw opstarten om te zien of je diezelfde foutcode weer krijgt.
7
PCSit schreef:De IMAP-opdracht kan niet naar de server worden verzonden, vanwege fouten die geen verband houden met het netwerk. Dit kan bijvoorbeeld wijzen op onvoldoende geheugen op het systeem.
Om snel een overzicht te verkrijgen van de geheugen van het systeem, start Taakbeheer op (met de rechtermuisknop op de Taakbalk OF met de toetsen combinatie CTRL + SHIFT + ESC en klik vervolgens op Taakbeheer).
Klik op het puntpijltje bij Meer details.
Ga naar het tabblad Prestaties
Afbeelding Voer anders Memtest86+ geheugencontrol uit.
PCSit schreef:Lees ook dat de poort 587 op 25 moet laten staan?
op of of ?
Naar mijn weten: Poort 25 (of 587 mocht poort 25 geblokkeerd zijn)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
porrelaar schreef:Toevoeging: jij kreeg deze foutcode in beeld: CODE: 800ccc0f
Die foutcode wordt ook veel gerelateerd met:
Een volle Mailbox.
Controleer online (via de webmaildienst) en verwijder berichten.

En Ziggo.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Bedankt voor de tips. Ga het nakijken en aanpassen. Ik kan waarschijnlijk beter overstappen op Outlook 2016. Deze heb ik op de pc staan. Ik lees dat Windows Live Mail straks helemaal niet meer functioneert. Het wordt niet meer ondersteund.
Even kijken hoe ik al mijn post e.d. overzet daar naar toe.
 
10
PCSit schreef:Ik lees dat Windows Live Mail straks helemaal niet meer functioneert. Het wordt niet meer ondersteund.
Windows Live Mail (het e-mailcliënt / e-mailprogramma) werkt niet meer na 30 juni 2016, voor gebruikers met e-mailadressen die op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen.

Gebruikers van Windows 10 & 8 wordt aanbevolen door Microsoft om de vooraf geïnstalleerd Mail-app te gebruiken.

Gebruiker die via Windows Live Mail 2012 verbinding maken met andere e-mailservices dan Outlook.com, zoals Gmail, Yahoo Mail of andere services die het POP3- of IMAP-protocol gebruiken, hoeven geen actie te ondernemen   ☞  dit geldt voor Windows 7 en oudere Windows OS.

EDIT:
Overstappen op Outlook 2016 is zeker beter.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
13
Bedankt voor de hulp en tips.
Heb Outlook 2016 geïnstalleerd en werkt prima.
Het overzetten van post en mappen deed hij meteen vanzelf. Gemakkelijk dus.
Nogmaals bedankt!
14
@PCSit,

Goed om te horen dat het probleem is opgelost door gebruikt te maken van Outlook 2016   :good: en dank voor uw feedback  :goed:
PCSit schreef:Het overzetten van post en mappen deed hij meteen vanzelf. Gemakkelijk dus.
Dank voor het melden, dat is nuttig voor andere lezers  :smileybye:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”