Plaats reactie
1
Mijn PC heeft de geest gegeven. (moederboord defect)
Ik heb intussen een nieuwe met W10
heb diverse programma's daarop gezet
ik ben gewend aan WLM en wil dit blijven gebruiken.
ik had nog een export van mijn adresboek (van jan 2016) en heb dat geimporteerd.
later kwam ik een recentere export tegen en heb dat ook geimporteerd in de verwachting dat de evt dubbele emailadressen zouden worden overgeslagen.
Niet dus; nu heb ik in mijn adresboek een kleine 1000 adressen dubbel staan.
in het lint van WLM vind ik een knop contacten opschonen, maar dan kom ik in een site van Microsoft die meld dat je eigenlijk over moet naar Outlook, maar dat wil ik liever niet.
is het mogelijk om je hele adresboek in 1 keer te verwijderen?
Ik wil dan het adresboek naar een csv bestand kopieren, met Excel de dubbele vermeldingen verwijderen en het daarna weer importeren.
(als ik alles niet weggooi dan blijven de oude staan en krijg ik alles er nog 1 keer in. Ik heb dit geprobeerd door in het bewerkte exportbestand (csv) een paar adressen te laten staan en dit bestand weer te importeren) 
Wie weet er een slimme truc?

Gerrit-B
2
Gerrit-B schreef:ik ben gewend aan WLM en wil dit blijven gebruiken.
Ter informatie:
Windows Live Mail (het e-mailcliënt / e-mailprogramma) werkt niet meer na 30 juni 2016, voor gebruikers met e-mailadressen die op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen.

Gebruikers van Windows 10 & 8 wordt aanbevolen door Microsoft om de vooraf geïnstalleerd Mail-app te gebruiken.

Gebruiker die via Windows Live Mail 2012 verbinding maken met andere e-mailservices dan Outlook.com, zoals Gmail, Yahoo Mail of andere services die het POP3- of IMAP-protocol gebruiken, hoeven geen actie te ondernemen   ☞  dit geldt voor Windows 7 en oudere Windows OS.
Gerrit-B schreef:in het lint van WLM vind ik een knop contacten opschonen, maar dan kom ik in een site van Microsoft die meld dat je eigenlijk over moet naar Outlook, maar dat wil ik liever niet.
Niemand hoeft over te stappen naar Outlook, gebruik dan de vooraf geïnstalleerd Mail-app, niets mis met dat app.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
is het mogelijk om je hele adresboek in 1 keer te verwijderen?
Ja, open Windows Live Mail. Klik links onderaan op de knop Contactpersonen.
De bovenste contactpersoon zal al geselecteerd zijn. Druk nu op Ctrl-A om alle contactpersonen in een keer te selecteren. Klik dan met de rechter muisknop op een van die contactpersonen en kies Contactpersoon verwijderen. U krijgt de vraag "Deze contactpersonen verwijderen?" Klk op OK. Je adresboek is dan in een keer leeg.
Importeer daarna alleen de meest recente back-up van je contactpersonen (waarin nog geen dubbele contactpersonen stonden) en je bent klaar.
Dat lijkt me veel eenvoudiger dan in Excel allerlei dubbele contactpersonen te gaan verwijderen.

Ik heb zelf ook wel gekeken naar de standaard met Windows 10 meegeleverde app Mail, maar ik vind dat geen volwassen e-mailprogramma. Zo heb ik nog geen mogelijkheid gezien om in de app Mail op eenvoudige wijze zelf mappen en submappen aan te maken. In Windows Live Mail kun je die naar believen aanmaken.
Ook zag ik nog geen mogelijkheid om in de app Mail Categorieën (die worden in Outlook distributielijsten genoemd) aan te maken.
4
porrelaar schreef:Ik heb zelf ook wel gekeken naar de standaard met Windows 10 meegeleverde app Mail, maar ik vind dat geen volwassen e-mailprogramma. Zo heb ik nog geen mogelijkheid gezien om in de app Mail op eenvoudige wijze zelf mappen en submappen aan te maken. In Windows Live Mail kun je die naar believen aanmaken.
Men kunt via de webmaildienst nieuwe mappen aanmaken.
De nieuw aangemaakte mappen zijn dan ook direct zichtbaar in het Mail app Windows 10 :smileybye:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
iEscape schreef:Men kunt via de webmaildienst nieuwe mappen aanmaken.
Dat weet ik, maar het kan dus niet in de app Mail zelf. Dat noem ik een omslachtige / niet eenvoudige werkwijze.
Bovendien kun je op die manier (via de webmaildienst) alleen zelf mappen aanmaken wanneer je in de app Mail gebruik maakt van e-mailaccounts van Gmail of van Microsoft.
Wanneer je in de app Mail alleen het e-mailaccount van je provider (KPN, Ziggo enz.) hebt opgenomen, dan is er geen mogelijkheid om zelf mappen aan te maken. Dat bedoel ik dus met een niet volwassen e-mailprogramma.
6
Klik op het feedback knopje, Microsoft is achter het scherm bezig met 'verbeteren'.
Mail app is nu nog een kaal app, eenvoudig om berichten te versturen en te ontvangen.
En daar is niets mis mee vind ik persoonlijk.

MS Outlook (desktop versie en / of Online versie) is / zijn een betaald app, de mogelijkheden is niet te vergelijken.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Porrelaar, bedankt voor jre tip. Gezien de verdere reacties geloof ik dat ik beter nog maar even kan wachten om met Madil in zee te gaan, want ik maak veel gebruik van submappen.

Gerrit-B
8
Hallo Porrelaar. als ik in de contactpersonenlijst Ctrl.+A aanklik wordt wel alles geselecteerd maar ik kan dan alleen b.v. alle geselecteerde contacten in een categorie kopieren.
Wat wel lukt is er een selecteren en dan met Ctrl ingedrukt enige volgende selecteren. zo kan ik een groepje tegelijk verwijderen. Ik heb dat dan ook gedaan en ben de dubbele kwijt.

Maar ik ben bang dat het toch straks niet goed gaat en wil overgaan op MS Outlook 2010. Is het dan mogelijk om de bestaande accounts en de het adresboek naar MSOutlook 2010 te migreren?

Gerrit-B
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Browsers, e-mailprogramma's en internet software”