Plaats reactie
1
Geachte probleemoplossers. Een externe schijf die ik zeer regelmatig gebruik voor back-ups van mijn bedrijfsdata is vanuit mijn laptop ineens niet meer benaderbaar. Andere PC's zien hem wel. Het probleem schijnt iets met een driver te maken te hebben, althans dat meen ik met mijn lekenverstand te zien. Dit is de melding die ik bij de instellingen krijg.

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er nog een vorige instantie van dit apparaatstuurprogramma in het geheugen bevindt. (Code 38)

Het stuurprogramma kan niet worden geladen omdat het geheugen nog een eerdere versie van het stuurprogramma bevat.


Hartelijk dank voor uw meedenken
2
Deze vraag mag verwijderd worden. Ik heb een systeemherstel gedraaid (toevallig net afgelopen vrijdag gemaakt) en nu werkt hij weer! :D
3
Hallo,

Fijn dat het probleem verholpen is, ter controle zou ik toch aanraden om de SMART waarden van de schijf te controleren om een eventueel fysiek probleem uit te sluiten.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Dank je Maxstar. Een opluchting maar - Murphy :'( - ik ga zo dadelijk een nieuw topic plaatsen. Kreeg net een bericht van een klant die van mij een duister mailtje had gehad met het vermoeden dat mijn account gehackt zou kunnen zijn. Doe dat wel bij de malware [agina's


Enorm bedank alvast! :dank:
9
Hallo Maxstar,

grrr..


Afgelopen vrijdag heb ik nog uren back-ups gemaakt naar deze seagate. Nu na dit weekend komt de zelfde melding weer boven water en kan ik hem wederom niet benaderen. Zou je deze topic willen heropenen?
10
Hallo,

Krijg je wederom de foutmelding met code 38 te zien in het apparaatbeheer?

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hallo Maxstar,

Nee ook na loskoppeling, opnieuw opstarten en dan aankoppelen wordt hij niet gevonden. PC geeft wel geluidje dat hij wordt aangekoppeld maar dat is het dan ook.
Of het na een slaapstand is, is moeilijk te beoordelen. Doorgaans sluit ik de computer helemaal af, maar als hij in het weekend aanstaat is het natuurlijk wel mogelijk. Maar wel opvallend: Ook vorige week was het op maandag dat de klacht er was
15
Oké dan gaan we even iets anders proberen, controleer als eerste het onderstaande eens.

1. Klik met de rechtermuisknop op de startknop en kies hier voor apparaatbeheer.
2. Open het gedeelte "Universial Serial Bus Controllers".
3. Klik met de rechtermuisknop op USB-hoofdhub (xHCI) en kies voor eigenschappen.
4. Open nu het tabblad "energiebeheer".
5. Staat hier de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt?

Zo ja vink deze sowieso even uit, en sla de wijzigingen op.
Worden er verder nog gele uitroeptekens weergegeven onder Universial Serial Bus Controllers?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”