Plaats reactie
16
IK tracht in bijlage via imgdumper een voorbeeld te geven van het soort files die ik niet kan openen. Van de blauwe jpg-icoontjes zijn er het meest.
Ik hoop dat ik u hiermede heb kunnen helpen.
Afbeelding Veel dank.
Vic Belmans
17
Mijn laatste bericht met een afbeelding van diverse icoontjes vind ik alleen maar als ik de berichten in "aflopende" wijze sorteer. Ik weet dus niet dat jullie dat bericht hebben ontvangen. Het dateert van 11 mei 2016.
Wanneer ik iets tracht te openen krijg ik geen melding, er gebeurt gewoon niets.
Vriendelijke groeten
Vic Belmans
18
Hallo,

De bestanden op de screenshot zullen corrupt zijn of niet goed hersteld, met welk programma heb je deze bestanden proberen te recoveren?
En heb je ook al eens een ander programma geprobeerd uit de eerder genoemde links omtrent het herstellen van verwijderde bestanden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
De bestanden waarvan een voorbeeld op de afbeelding van een vorig bericht heb ik gerecovered met PuranFileRecoveryX86. Ik heb eerder al een poging ondernomen met Recuva maar dan kreeg ik hoofdzakelijk
files met namen zoals $RPWBGZ5 en als ik daarop klik dan ik krijg ik thumbs.db.
Als ik de beide resultaten uitpluis dan zie ik dat de blauwe incoontje ' jpg ' zijn, de kleurrijke zijn "png" en en velen hebben ook de extensie mp3. Soms is er ook zo'n '$RP......." file, met een " < " voor. Als ik daarop klik dan krijg ik bv 'Familie', met enkele submappen, maar geen enkele is volledig of juist.
Ik heb verder geen andere programma's geprobeerd omdat ik op uw bericht wachtte.
Er was ook een bericht van een andre@home die blijkbaar dacht dat ik twee externe schijven had aangesloten, enz... Ik heb daar niet op geantwoord,waarvoor mijn excuses. Maar het gaat dus duidelijk om één externe harde schijf van 1 T, die zoals blijkt uit de test die u me heeft laten doen, niet meer in goede staat is.
Kunt u me nog verder helpen?
20
Ik heb ook wat met verwijderde bestanden zitten spelen. Bleken na terughalen geen van allen te werken.
Na wat zoeken kwam ik dit tegen op een site http://www.pcmweb.nl/download/bestanden ... ecuva.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Met Recuva kunt u wel een poging wagen. Inderdaad, een poging wagen, want het lukt Recuva helaas niet altijd om een bestand terug te halen. Het werkt vooralsnog vooral met kleinere bestanden, zoals Word-documenten."

(Mijn testbestanden waren idd. allemaal video's van >25MB)
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
21
vib189 schreef:Ik heb een deel van de "dubbele" 'J'-schijf gewist in de overtuiging dat de gewiste mappen en bestanden nog steeds op de andere J schijf zouden staan.Tot mijn verbazing, dus niet. Ik heb dan met 'recuva' iets van een 33.000 bestanden regecupereerd, maar slechts enkele daarvan zijn nog bruikbaar. De rest is ofwel "overschreven" of zijn beschadigd.
vib189 schreef:Er was ook een bericht van een andre@home die blijkbaar dacht dat ik twee externe schijven had aangesloten, enz... Ik heb daar niet op geantwoord,waarvoor mijn excuses. Maar het gaat dus duidelijk om één externe harde schijf van 1 T
In een eerder bericht schreef je dat het ging op een "dubbele" 'J'-schijf waarvan je dacht dat bestanden bij verwijdering wel op de andere schijf zouden blijven staan. Nu in het voorgaande bericht geef je aan dat het om één harde schijf gaat.
Ook had je het eerder over een overbodige J-schijf die je gewist zou hebben, en een dubbele schijf. Dit is echter nogal onduidelijk, want het gaat om één schijf maar toch ook weer om een dubbele schijf?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Excuseer me als ik onduidelijk ben geweest.
De juiste toestand is als volgt : Ik heb één externe harde schijf die permanent in mijn pc-desktop is ingeplugd en die wordt aangeduid met de letter ' J '. Het gaat om een Maxtor 1 T. Mijn pc is een Medion 32 bit met Windows 10. Daarnaast heb ik nog een Medion laptop 64 bit, en een HP laptop 64 bit, beiden ook met Windows 10 en in thuisnetwerk verbonden. Waarom ik 3 pc's heb is een te lang verhaal. Terug naar de externe schijf ' J ' van mijn pc : deze stond al geruime tijd 2x in verkenner aangegeven. In bijlage geef ik u via 'imgdumper.nl' een screenshot hiervan.
Daar ik de bedoeling heb om de gehele inhoud van pc en laptops op te kuisen, dacht ik de schijf ' J ' eerst aan te pakken. Ik was dus in de vaste overtuiging dat de inhoud ervan 2x op mijn pc aanwezig was...
Inmiddels heb ik nog een tweede externe schijf (500 GB HDDrive2GO) ingeplugd die wordt aangeduid met de letter ' F ' , om de bestanden op te plaatsen die ik zou kunnen recupereren. Ook deze externe schijf wordt 2x weergegeven in de verkenner.
Tot slot is er nog de schijf ' Q ' , ik heb daar geen toegang toe, en weet ook niet waar die vandaan komt !
Hier is de link van het screenshot : Afbeelding Nogmaals excuus en heel erg bedankt.
23
Hallo,

Dat de lokale schijf (J:) tweemaal wordt weergegeven komt wellicht doordat deze ook via de snelle toegang van de verkenner bereikbaar is. De inhoud was dus zeker niet tweemaal aanwezig, wanneer je na het verwijderen van de gegevens niet naar dezelfde schijf hebt gekopieerd moet het in theorie mogelijk zijn om toch alle gegevens te herstellen. Mochten er echter al verscheidene schrijfacties zijn geweest dan is het helaas een ander verhaal. Hierbij zijn de plaatsen waar de verwijderde bestanden stonden reeds overschreven door de nieuwe gegevens. Dit zou een mogelijk verklaring kunnen zijn voor de files die hersteld zijn maar niet geopend kunnen worden.
vib189 schreef:Tot slot is er nog de schijf ' Q ' , ik heb daar geen toegang toe, en weet ook niet waar die vandaan komt !
Zo op het eerste oog lijkt mij dit de recovery-partitie van het systeem, deze bevat de fabrieksimage (Windows-installatie). Aan deze schijf moet je zeker niets doen, of iets van proberen te verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Een andere mogelijke verklaring voor het verschijnen van de Lokale Schijf Q: vind je hier: http://www.thewindowsclub.com/the-myste ... -windows-7" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer jij Microsoft Office geïnstalleerd hebt via de Click-to-Run methode, dan krijg je die Q: schijf er gratis bij. Het is dan een virtuele schijf die geen ruimte inneemt. Dus lekker laten staan.
---------------------------------------------------------------------------
Update: ik meende me herinneren dat ik zelf zoiets had meegemaakt. Moest even zoeken... In 2011 kocht ik een HP MINI laptop, draaiend op Windows 7 Starter. Op die laptop stond Microsoft Office Starter 2010 (dat is een gratis versie van Microsoft Office, maar deze bevat alleen versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en met reclame). En ook bij die versie van Office kwam de Q: schijf erbij:
Afbeelding (De E: schijf in bovenstaande afbeelding was een USB stick)

Omdat de reclame in Office ruim een derde van mijn scherm innam (het was een 10 inch laptop), verwijderde ik die Starter versie van Office. Daarna was ook de Q: schijf verdwenen.
Wanneer bij jou het verschijnen van de Q: schijf inderdaad ook samenhangt met jouw versie van Microsoft Office én jij tevreden bent over die versie van Office, dan hoef je niets te doen. Behalve dan die Q: schijf verder gewoon negeren.
27
Ik heb sedert het (ongeweten) deleten van de gegevens op schijf ' J ' deze schijf niet meer gebruikt. Derhalve denk ik dat het met GetDataBack Simple zal lukken. Ik heb inmiddels GetDataBack Simple gedownloaded en een proefversie uitgevoerd. Hoewel tamelijk duur zal ik een licentie aankopen. Ik hoop dat de procedure niet te moeilijk zal zijn om alles in orde te krijgen. Met veel dank voor jullie hulp, zal ik na afloop met veel genoegen een donatie aan pcwebplus overmaken. Ik hou u inmiddels nog op de hoogte.
28
Ik heb inmiddels een licentie aangekocht : bestaat uit 1) GetDataBack Simple, 2) GetDataBack for FAT en 3) GetDataBack for NTFS. Ik heb alleen de license key moeten ingeven voor GetDataBack Simple en dan in een window het type moeten aanduiden, waarop ik NTFS heb aangegeven. Ik heb echter niet de license key voor NTFS moeten ingeven. Het terughalen van de verdwenen gegevens, vooral foto's schijnt grotendeels gelukt te zijn, maar ik weet nu niet hoe het nu verder moet.
Kan u me verder helpen?
29
Hallo,

Ik neem aan dat je alle herstelde gegevens nu op een andere partitie of schijf hebt staan? Zo ja is het denk enkel een kwestie van opnieuw indelen.
Verder had de J-schijf natuurlijk al kuren (Crystal Disk Info). Ik zou van deze schijf dan ook alles veilig stellen op de nieuwe schijf.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
30
vib189 schreef:Het terughalen van de verdwenen gegevens, vooral foto's schijnt grotendeels gelukt te zijn, maar ik weet nu niet hoe het nu verder moet.
Kan u me verder helpen?
Zorg voor een 2e reserve schijf en kopieer daar nog een kopie heen..
Fijn dat je ze terug hebt, ben blij dat Get Data Back het weer deed.... ;)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”