Hoi allen,
Ik probeer al weken om de wachtwoordmanager Dashlane te installeren in Chrome.
Het loopt fout als Dashlane zijn extensie in Chrome wil installeren.
Telkenmale krijg ik de foutmelding "Netwerkfout".
Ik ben al weken aan het mailen met de support van Dashlane, tevergeefs.
Ze stellen ten slotte vast dat het een netwerk-probleem is in Chrome.
Het is zelfs een gekend probleem.
(Dashlane installeren met firefox ging wel, maar ik wil Chrome blijven gebruiken...)
Ook het Engelstalige Google forum heb ik geconsulteerd... maar ik word stapelgek van alles te lezen en alle mogelijke oplossingen uit te proberen.
Wat ik o.a. al geprobeerd heb:
- Chrome opnieuw installeren
- Via de Chrome webstore Dashlane installeren: meestal vindt/kent hij Dashlane niet
- Alle beveiligingen van mijn virusscanner Gdata uitschakelen en dan proberen
- Alle cookies en dergelijke in Chrome wissen
- Via "regedit" en "policies" de waarden daar veranderen: Chrome is zelfs niet te vinden onder "policies"
- ... en misschien vergeet ik hier nog dingen
Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?
Groeten,
Geert1964
2
Hallo,
Met Google Chrome (51) en Dashlane 4.0 hier geen problemen kunnen ontdekken, de extensie liet zich geheel probleemloos installeren.
De "netwerkfout" die je krijgt bij Google Chrome zal wellicht een andere oorzaak hebben, laten we daar als eerste eens verder naar kijken.
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Met Google Chrome (51) en Dashlane 4.0 hier geen problemen kunnen ontdekken, de extensie liet zich geheel probleemloos installeren.
De "netwerkfout" die je krijgt bij Google Chrome zal wellicht een andere oorzaak hebben, laten we daar als eerste eens verder naar kijken.
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Aan Maxstar,
Hallo,
Wegens ziekte kan ik niet onmiddellijk aanvatten met of ingaan op de door jou voorgestelde handelingen om het probleem met Dashlane in Chrome proberen op te lossen.
Alles wat ik tot nu toe heb gedaan, heeft tot niets geleid.
Als ik terug tijd heb, meld ik mij hier terug, en gaan we het op jouw manier proberen.
Met vriendelijke groet,
Geert1964
Hallo,
Wegens ziekte kan ik niet onmiddellijk aanvatten met of ingaan op de door jou voorgestelde handelingen om het probleem met Dashlane in Chrome proberen op te lossen.
Alles wat ik tot nu toe heb gedaan, heeft tot niets geleid.
Als ik terug tijd heb, meld ik mij hier terug, en gaan we het op jouw manier proberen.
Met vriendelijke groet,
Geert1964
4
Hallo,
Geen probleem hoor en veel beterschap gewenst..
Geen probleem hoor en veel beterschap gewenst..
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ik ben terug. Ik heb weer tijd om eraan te beginnen.
Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt, en de twee bestanden geüpload als bijlage.
Ik hoop dat we dit probleem kunnen oplossen.
Er zit alleszins weer een donatie in, als het lukt. Dat is het mij waard.
Groeten,
Geert1964
Hallo Maxstar,
Ik ben terug. Ik heb weer tijd om eraan te beginnen.
Ik heb gedaan wat je gevraagd hebt, en de twee bestanden geüpload als bijlage.
Ik hoop dat we dit probleem kunnen oplossen.
Er zit alleszins weer een donatie in, als het lukt. Dat is het mij waard.
Groeten,
Geert1964
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,
Dit ziet er allemaal netjes uit, maar voer het onderstaande eens en uit en probeer daarna Dashlane opnieuw in Chrome te installeren.
Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:
Dit ziet er allemaal netjes uit, maar voer het onderstaande eens en uit en probeer daarna Dashlane opnieuw in Chrome te installeren.
Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:
- Open Google Chrome en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
- Selecteer Instellingen.
- Klik onderaan op Geavanceerde instellingen weergeven.
- Klik onder het gedeelte 'Instellingen opnieuw instellen' op Instellingen opnieuw instellen.
- Klik op Terugzetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
- Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hallo,
Het is inderdaad mogelijk dat een onderdeel van het beveiligingspakket van G Data zoals de firewall het installeren van de extensie van Dashlane voorkomt.
https://csdashlane.zendesk.com/hc/en-us ... n-message-" onclick="window.open(this.href);return false;
Schakel G Data eens uit, of verwijder deze eens tijdelijk van de computer en controleer of het dan wel mogelijk is om Dashlane in Google Chrome te installeren.
Het is inderdaad mogelijk dat een onderdeel van het beveiligingspakket van G Data zoals de firewall het installeren van de extensie van Dashlane voorkomt.
https://csdashlane.zendesk.com/hc/en-us ... n-message-" onclick="window.open(this.href);return false;
Schakel G Data eens uit, of verwijder deze eens tijdelijk van de computer en controleer of het dan wel mogelijk is om Dashlane in Google Chrome te installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hallo,
Wat ik gedaan heb: letterlijk alle onderdelen van Gdata uitgeschakeld, inbegrepen de firewall, en toch nog steeds dezelfde foutmelding.
Wat ik (nog) niet gedaan heb, is Gdata verwijderen en dan de extensie proberen te installeren.
Eerst ga ik de support van Gdata contacteren of zij ervaring hiermee hebben of een ander voorstel.
Dit kan wel tot ná het weekend duren.
Ik laat u iets weten.
Groeten,
Geert1964
Wat ik gedaan heb: letterlijk alle onderdelen van Gdata uitgeschakeld, inbegrepen de firewall, en toch nog steeds dezelfde foutmelding.
Wat ik (nog) niet gedaan heb, is Gdata verwijderen en dan de extensie proberen te installeren.
Eerst ga ik de support van Gdata contacteren of zij ervaring hiermee hebben of een ander voorstel.
Dit kan wel tot ná het weekend duren.
Ik laat u iets weten.
Groeten,
Geert1964
11
Hallo Maxstar,
Ik heb gecommuniceerd met de service-desk van Gdata, en zij weten het ook niet.
Zij zeggen dat als ik alle onderdelen van Gdata (én de firewall) heb uitgeschakeld, het niet aan Gdata ligt.
Ik heb dan Gdata verwijderd,... ook zonder resultaat... of beter met hetzelfde resultaat: Netwerkfout.
Dus aan Gdata ligt het niet.
Dan heb ik zoals in het eerste screenshot te zien is, zelf aanpassingen gedaan aan de Windows firewall instellingen, zoals Dashlane voorschrijft. Dit zie je in het tweede en derde screenshot.
Echter, dit doet het ook niet (als ik het tenminste juist heb gedaan).
Groeten,
Geert1964
Ik heb gecommuniceerd met de service-desk van Gdata, en zij weten het ook niet.
Zij zeggen dat als ik alle onderdelen van Gdata (én de firewall) heb uitgeschakeld, het niet aan Gdata ligt.
Ik heb dan Gdata verwijderd,... ook zonder resultaat... of beter met hetzelfde resultaat: Netwerkfout.
Dus aan Gdata ligt het niet.
Dan heb ik zoals in het eerste screenshot te zien is, zelf aanpassingen gedaan aan de Windows firewall instellingen, zoals Dashlane voorschrijft. Dit zie je in het tweede en derde screenshot.
Echter, dit doet het ook niet (als ik het tenminste juist heb gedaan).
Groeten,
Geert1964
12
Hallo,
laten we eens verder kijken, voer hiervoor even het onderstaande uit.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
laten we eens verder kijken, voer hiervoor even het onderstaande uit.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
- Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
- Report IE Proxy Settings
- Report FF Proxy Settings
- List content of hosts
- List IP Configuration
- List Winsock Entries
- List last 10 Event Viewer Errors
- List Installed programs
- List Devices
- Klik vervolgens op de knop Go.
- Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
- Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hallo,
Zo te zien maak je gebruik van een draadloos netwerk, sluit de computer eens bekabeld aan op de modem/router.
Wellicht dat de netwerkfout te maken heeft met een time-out in de verbinding.
Zo te zien maak je gebruik van een draadloos netwerk, sluit de computer eens bekabeld aan op de modem/router.
Wellicht dat de netwerkfout te maken heeft met een time-out in de verbinding.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)