Plaats reactie
1
Voordat jullie tegen me beginnen te schreeuwen dat iedereen al lang weet hoe dat moet en dat hier talloze oplossingen voor zijn, lees eerst even het volgende. Ik ben lid van eden vorig jaar opgericht koor voor parkinson patiënten, dat zingt voor de lol en als therapie. We zingen Engelstalige en Nederlands populaire liederen. Denk aan "Het kleine café van Wim Sonveld, de "Pastorale"van Ramses Shaffu, Een groot deel daarvan is te vinden op het internet, op Youtube of op Internet radio zoals Stashimi. Die audiotracks werden dan gebruikt als voorbeeld om "mee te zingen'" of een 2e of 3e stem toe te voegen.

Om de leden te helpen had ik een manier gevonden om de audio te extraheren uit de video's d.m.v. een programma video2mp3. Dat extraheert de audio en slaat het op als mp3, eventueel na bewerking met "Audacity". Helaas werkt dat niet meer zo vloeiend, omdat er allerlei software en werkbalken ongevraagd mee worden geïnstalleerd die daarna meer in de weg zitten. Ik zoek dus een andere oplossing. Graag jullie hulp.
3
Hallo en welkom op het forum,

Ik heb dit bericht even opgesplitst naar een eigen onderwerp omdat het een reactie op een topic uit 2012 was.

Helaas kunnen we geen hulp bieden bij het downloaden van YouTube video's en het extraheren van de audiotracks, dit is immers tegen de reglementen van YouTube/Google.
Ook zal je officieel gezien voor een vereniging een auteursrechtenlicentie bij Buma/Stemra moeten hebben voor het afspelen / bewerken van muziek maar dat is weer een ander verhaal.

Echter is het direct afspelen van streams via YouTube en andere audiodiensten dan in vele gevallen wel legaal zeg maar.
Wellicht dat je dan iets hebt aan diensten zoals b.v. Spotify https://www.spotify.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Algemene computervragen en problemen”