Plaats reactie
1
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Avast geeft iedere keer de melding infectie geblokkeerd. Avast mailschild heeft een dreiging geblokkeerd. Het komt van de mail van mijn vriend. Bij infectie staat: JS: downloader-CXB (Tr).
Hoe krijg ik dit weg? In de mail van mijn vriend kan ik het bericht wat genoemd wordt niet terug vinden. En in Avast kan ik niks verwijderen. Iemand een tip?
3
Het gaat om een gmail account wat geopend wordt met het mailprogramma van Apple. We krijgen de melding zowel op de computer als op de laptop.
4
@ Wietje,

Voer onderstaande uit:
  1. Download MBAM-Mac voor Mac OS X 10.7 (Lion) en hoger.
    Afbeelding
  2. Ga naar de Download map en dubbelklik op MBAM-Mac-1.0.1.7.dmg.
    Afbeelding
  3. Drag & drop Malwarebytes Anti-Malware.app naar de map Programma’s.
    Afbeelding
  4. Ga vervolgens via Finder naar de map Programma’s en dubbelklik op Malwarebytes Anti-Marware.app.
    Afbeelding
  5. De uitgebreide handleiding van deze app kunt u hier raadplegen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Wietje schreef:Het komt van de mail van mijn vriend. Bij infectie staat: JS: downloader-CXB (Tr).
Verwijder dat e-mailbericht.
Herstart de Mac.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Ja zoals vermeld kan ik het e-mailbericht nergens vinden.... Het wordt geblokkeerd door avast. Maar ook daar kan ik behalve de melding geen mailberichten vinden.
9
Kijk even bij de Voorkeuren van Avast ☞ handleiding ☞ pag. 15 om wellicht de instellingen te wijzigen.

Ik gebruik zelf géén antivirus op mijn Mac.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Iemand anders nog een tip? Ik wil de melding niet uitzetten maar het e-mailbericht verwijderen aangezien die geïnfecteerd is.
11
Hallo,

Maak eens een screenshot van de melding, dan wordt het één en ander wellicht wat duidelijker.
Wietje schreef:Het komt van de mail van mijn vriend. Bij infectie staat: JS: downloader-CXB (Tr).
Verwijder dit e-mailbericht eens, wellicht bevat het een link of een bijlage waarop avast! alarm slaat.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Mac OS & Apple software”