Plaats reactie
1
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik wat problemen met mijn pc. Af en toe freezed de hele pc. Als ik dan tussen 30 seconden en 5 minuten wacht dan doet hij het meestal weer gewoon.
Verder valt het mij op dat als ik in taakbeheer bij processen of prestaties kijk, de cpu constant 100% gebruikt. Zelfs in idle.
Ik heb vandaag een update gedaan naar win10 en er is niks veranderd.
De processor is een intel-i5 2300.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt,
Justin
2
Hallo,

Laten we eens verder kijken:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Ik heb vandaag een update gedaan naar win10 en er is niks veranderd.
Dit was eigenlijk niet zo slimme zet, je had beter eerst de oorzaak kunnen proberen te gaan achterhalen.

Ik zie sporen van de volgende programma's:
SpyHunter
AVG
avast!


Welke virusscanner ga je gebruiken en heb je geprobeerd Spyhunter te verwijderen?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo,


Verwijder AVG eens via verwijder tool: http://www.avg.com/ww-en/utilities" onclick="window.open(this.href);return false;

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    C:\Users\Default\AppData\Roaming\AVAST Software;fs
    C:\Users\Default User\AppData\Roaming\AVAST Software;fs
    C:\WINDOWS\System32\Tasks\SpyHunter4Startup;f
    C:\WINDOWS\System32\Tasks\AVAST Software;f
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Hallo,

Doe het volgende eens;

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op Uitschakelen te klikken.
Hoe is het dan?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hij start nu in ieder geval sneller op en hij lijkt ook niet meer vast te lopen.
Maar er staat nog steeds dat hij 100% cpu gebruikt.
Als ik bij taakbeheer bij details kijk geeft hij voor 90% of meer "niet actieve systeemprocessen"
Misschien dat dat iets helpt
12
justinaltena1 schreef:Hij start nu in ieder geval sneller op en hij lijkt ook niet meer vast te lopen.
Maar er staat nog steeds dat hij 100% cpu gebruikt.
Als ik bij taakbeheer bij details kijk geeft hij voor 90% of meer "niet actieve systeemprocessen"
Misschien dat dat iets helpt
Maak daar eens een prinscreen van: viewtopic.php?f=4&t=4036" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
14
Hallo,

Over "niet actieve systeemprocessen" hoef je je vgeen zorgen te maken: viewtopic.php?f=173&t=4276" onclick="window.open(this.href);return false;

Schakkel alles weer in en doe het volgende;

Verwijder Google Chrome eens even geheel van de computer en voer daarna oldchromeremover uit.
Maak eerst indien nodig een backup van je bladwijzers: http://www.clickx.nl/hintsentips/123974 ... adwijzers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens Afbeelding Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.
Afbeelding
  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Krijg je de melding "chrome not detected” sluit je het programma en herstart je computer.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer en vertel hoe het dan gaat
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Ik heb alles weer ingeschakeld en daarna chrome verwijderd via het configuratie scherm.
Daarna heb ik oldChromeRemover uitgevoerd en kreeg de melding "Chrome not detected"
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”