Plaats reactie
1
Hallo,

Mijn PC vertoont sinds een aantal maanden wat vreemde kuren. Het verschilt van simpelweg vastlopen op verschillende manieren, het scherm kan verstoord worden inclusief luid gekraak, simpelweg 'freezen' (dit gebeurt vaak al tijdens het booten of kort daarna). Dat is ook het rare, als hij niet vastloopt tijdens het booten of bij het bureaublad dan kan ik hem langere tijd gewoon prima gebruiken (heel soms loopt hij dan alsnog een keer vast of valt hij simpelweg uit). Een ander raar iets is dat soms de randapparatuur niet aanschiet terwijl de computer zelf wel aanstaat, in dat geval vallen muis, keyboard of het scherm gewoon weg. Ik weet ook zelf niet goed hoe ik het het beste kan verhelpen aangezien ik geen errors krijg. Ik vind het ook lastig om wat dieper in de kast te gaan, mijn processor heeft een flinke heatsink er bovenop zitten en twee van de RAM slots zitten daaronder etc. Ik durf zelf ook niet te zeggen waar de problemen vandaan komen, ik dacht eerst dat het de MOBO of PSU moest zijn (gezien het verhaal met de randapparatuur) maar ik zou het inmiddels echt niet meer weten (ik verdenk zelfs inmiddels dat de stekkerdoos het zou kunnen zien, ondanks dat het al die tijd prima gewerkt heeft).

Ik ben enigszins apprehensief van het wegbrengen van mijn PC naar de lokale PC boer of wat dan ook. Een jaar geleden had ik een soortgelijk probleem, en toen werd er zogezegd geen probleem gevonden, maar ik maakte wel de kosten.

Hopelijk kunnen jullie mij een eind op weg helpen! Bij voorbaat dank!
2
:welkom:
Gravemind schreef:(ik verdenk zelfs inmiddels dat de stekkerdoos het zou kunnen zien, ondanks dat het al die tijd prima gewerkt heeft).

Ik ben enigszins apprehensief van het wegbrengen van mijn PC naar de lokale PC boer of wat dan ook. Een jaar geleden had ik een soortgelijk probleem, en toen werd er zogezegd geen probleem gevonden, maar ik maakte wel de kosten
Probeer eerst de stekkerdoos te vervangen!
Blijft het probleem nog na het vervangen van de stekkerdoos ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Ja, zal dat eerst eens proberen. Beetje onhandig qua stopcontacten, stekkerdoos aan de andere kant van de kamer die aan het contact in de muur zit. Vanuit daar weer een andere stekkerdoos naar mijn bureau etc, kan zijn dat ie het gehad heeft haha.
4
Is het niet mogelijk om één verlengkabel te gebruiken ? Ik bedoel rechtstreeks vanuit het contact in de muur naar de pc.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Helaas niet, heb maar een enkel contact in de muur. Daarop zit een homeplug (die zelf een contact heeft) daarop zit weer een stekkerdoos en die stekkerdoos heeft weer een stekkerdoos richting de andere kant van de kamer. Die bij mijn PC is vrij oud, dus misschien dat het daar aan ligt. Dit werkt wel een aantal jaar al prima, maar helaas kan ik die situatie denk ik niet veranderen (op het vervangen van die stekkerdoos na, tips?).
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hardware & Randapparatuur”