Gesloten
46
Heb je een installatie DVD van Windows 7 ter beschikking ?
Nee helaas. Werd bij aankoop laptop niet meer bijgeleverd, zou volgens de verkoper destijds op harde schijf zitten?

NB.
Worden bij herstel installatie dan ook alle geinstaleerde programma's ge-deinstalleerd zoals bijv. office?

Ander vraagje. Is het een mogelijkheid te upgraden naar windows 10? Of is dat sowieso niet verstandig?
47
In navolging van mijn vorige antwoord / vragen:

Ik heb wel 3 recovery discs gevonden "behorende bij deze laptop welke ik destijds gemaakt heb bij de eerste opstart.
Is dit wellicht wat je bedoelt?
48
Worden bij herstel installatie dan ook alle geinstaleerde programma's ge-deinstalleerd zoals bijv. office?
Nee.
Is het een mogelijkheid te upgraden naar windows 10? Of is dat sowieso niet verstandig?
Kan, maar succes is niet gegarandeerd. Eerst backuppen van belangrijke en persoonlijke data is dan ook absoluut aan te raden.
Ik heb wel 3 recovery discs gevonden "behorende bij deze laptop welke ik destijds gemaakt heb bij de eerste opstart.
Nee, met een dergelijke recovery disc breng je de computer terug naar de situatie van toen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
49
Ik vind op de laptop wel een mogelijkheid tot systeemhetsel.
Is dit iets waar we wat mee kunnen?
Afbeelding
50
Doe eerst het volgende:

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    srinfo;
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Herstart de computer in normale modus.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
  • Op het bureaublad zal nu tevens een bestand genaamd "sample_<datum>_<tijdstip>.zip" staan.
  • Upload dit bestand naar http://www.filedropper.com en plaats het linkje in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
51
Heb zoek.exe 3x uitgevoerd maar er wkomt geen sample bestandje op het bureaublad
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
52
Heb zoek.exe 3x uitgevoerd maar er wkomt geen sample bestandje op het bureaublad
Excuus, dat had er niet bij moeten staan. :-[

Er is zo te zien maar 1 herstelpunt beschikbaar, aangemaakt bij aanvang van de Service Pack 1 installatie.
Daar zul je weinig aan hebben.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
54
Je kan zelf eens kijken welke herstelpunten beschikbaar zijn.

Een Windows 7 64-bits installatie DVD kan je niet even lenen ?

Probeer anders die recovery DVD's die je had.
Voer alleen onderstaande optie uit: Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
56
Moet dan wel tot maandag wachten
Dat is geen probleem.

Onderstaande kan je alvast uitvoeren:
Adobe Reader updaten:
De-installeer eerst de oude versie.
Download de nieuwste versie HIER.
Let op: Haal op de website het vinkje weg bij
  • Ja, installeer gratis McAfee Security Scan Plus
    of
    Ja, installeer Google Chrome als mijn standaardbrowser.
    Vink ook uit Ja, installeer Google Toolbar voor Internet Explorer., indien aanwezig.
en klik dan op Nu installeren.
Installeer het vervolgens.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
57
Ga ik doen.

Vraagje,
Welk gevaar loop ik indien het niet gaat lukken met repareren van windows 7 en ik de laptop zo laat?
58
Welk gevaar loop ik indien het niet gaat lukken met repareren van windows 7 en ik de laptop zo laat?
Lastig te zeggen. De beveiliging in Windows loopt wat achter. Windows updates die controleren op SP1 zullen daardoor ook niet geïnstalleerd worden.
Zorg er in ieder geval voor dat je antivirus uptodate is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
59
Hallo PeterJ, daar ben ik weer

Heb een windows 7 DVD.
Is echter wel (zie blauw omcirkeld) alleen voor een Dell. Is deze bruikbaar? (mijn laptop is Pakard Bell)
Afbeelding
Hierbij een screenshot van de inhoud van de DVD (start niet uit zichzelf op)
Afbeelding
60
Ik ben bang dat deze DELL DVD niet gaat werken voor je computer.
Probeer onderstaande eens:

Ga naar Download Windows 7-schijfinstallatiekopieën (iso-bestanden).
Lees de informatie en voer de gevraagde productcode in om het .ISO bestand te downloaden.
Hiermee kan je zelf een Windows 7 DVD branden. Hoe je dat doet lees je HIER.

Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”